Sagat_Promo
cellular78 (Data Eksik) program: zbrush,topogun,3dsmax,vray,ps Süre: 30 gün 11 yorum yapıldı 4/10 (20 kişi beğendi)
StreetFighter Sagat projesi, İlk başta karikaturize başlayıp, daha sonra yarı-fotorealistik çalışmaya yönlendirdiğim bir çalışma oldu, Zbrush ile küreden çıkartıp, Topogunda re topoloji yaptım, Zbrushta boyayıp en son 3dsmax`te uw açıp vray ile render aldım.
Sagat benim street fihgter oyunununda en sevdiğim 2.ci karakterdir. Modellemeyi hep istiyordum sonunda azim edip işe yaklaşık 1.yad a 1.5 ay önce başladım emin değilim tam hatırlamıyorum. ve sonunda modeli bitirdim, Talep ederseniz buraya wire renderlarinide atarım.
Sagat_Promo için Yorumlar
Elinize sağlık, yapım aşamalarını da atabilir misiniz? Hatta bi video tutorial hazırlarsanız süper olur; teşekkürler...
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
resimleri atıyorum,öyle bir video tutoriali hazırlamadım 2.ci işime başladım muhtemelen 3.cü işimde güzel bri tutorial hazırlayacak vaktim olur.
- Offline
- Erkek
tebrik ederim çok güzel bir çalışma olmuş bir soru sormak istiyorum topogun demişiniz herhalde zbrush dan ayrı bir program topogun karaktere hangi özelliği kazandırır kısaca nasıl uygulanır bilgilendirirmisiniz rica etsem çalışmalarınız kolaylıklar ve başarılar dilerim
- Offline
- Erkek
Merhaba Topogun retopoloji programıdır. Olay şudur kısaca anlatayım, Zbrush`ta ya obj import ederek yada içerdeki standart primitivleri kullanarak işe başlarsınız. 3dsmax`teki gibi, Yukarıdaki projeyi ben küreden bozarak yaptım, sağını solunu eğdim kestim biçtim, Kabaca insan formunu çıkardım daha sonra detay, En son ince detaya girdim. Modelin örgü yapısı kürenin örgü yapısı olduğu için eğimli yerlerde bozulma,sünme ,mesh yoğunluğu olur. bundan kurtulamazsınız ağır projelerde.
Topogun,3dsmax,maya,vb bütün programlar retopoloji yapar. Ben Topogun`u seviyorum kullanımı cok basit bir program 100 mb falan bir kurulumu var. Modelin en yüksek çözünürlükte Zbrush`tan obj export edip. Topogun`da açıyorsunuz açılan modeli gerekli tool`la tekrar mesh üzerinden örme yapıyosunuz mouse zaten modelin üstünde dolanıyor,istedesenizde modelin yüzeyinden uzaklara yada yakınına ikinci bir model öremezsiniz. Mouse imleci modelin yüzünde gezinir hep, başka yere gitmez.
Modelin topolojisini ördükten sonra, Meshi export ediyorsunuz. İşte bu kadar basit:) Toplam yarım saat falan sürüyor topogun`da model yapmak.
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim bilgilendirdiğiniz için peki topogunda retopoloji yaptıktan sonra tekrar zbrush ta işliyormusunuz karakteri buna gerek kalıyormu hatları retopoloji yapınca kaybolmuyormu ? topogunda retopoloji yapınca subdivision azalmıyor mu zbrushta hangi formatta kaydedip atıyorsunuz topoguna fazla soru sorduysam kusura bakmayın lütfen karakter modelde modeli oluşturma safhaları nedir öğrenmeye çalışıyorum çalışmalarınızda kolaylıklar dilerim.
- Offline
- Erkek
Önemli değil ,Zbruhtan topoguna export ederken zaten ilk başta crease yapıyorsunuzki poligon sayısı 14. milyondan 4 milyona kadar düşüyor modeli birazcık bozuyor ama gözle anlamak imkansız. Topogunda açtıktan sonra çok basit bir topoloji yapıyorsunuz. belkide 300-400 face bile yok.Daha sonra topogunda export obj kısmı var. yani sizin zbrushtan aldığınız meshi topogun mudbox yada zbrush olarak seçiyorsunuz. Modelin bir yüksek çözünürlüklü birde düşük çözünürlüklü 2 tane obj export alıyorsunuz. Daha sonrası kolay modelin ilk başta low polysini daha sonra high polisini import ediyorsunuz zbrush otomatik olarak aralarındaki level sayısını yapıyor. sanki siz tekrar düzgün baştan modellenmiş gibi oluyor daha sonra boyamaya geçiyosunuz modeliniz tertemiz ve düzgün açılmış uv ile render ediyorsunuz.
zbrush içinde render alacaksanız bile bunu yapmanız lazım.
modelin hatları kaybolmuyor kesinlikle 1`e 1 başka topolojide yeni model oluyor. Belki milyarda bir oynama yapar ama bunu gözle görmek imkansız gibi bişey.yani hassasiyet milyarda bir olabilir. bunuda kimse anlayamaz.
- Offline
- Erkek
olayı söyle özetleyim.
-High poly .Zbrush 14 milyon poligon----------->Crease
High Poly 4 milyon oldu------------------->objexport
Dosyaadı sagatthigh.obj olsun
Topogun Run,
import sagathigh.obj
Lowpoli model örülür.
elimizde referans ve mesh olmak üzere 2 tane model olur
Topogun export
Sagatlow.obj ve sagathigh.obj olarak
Zbrush run, import sagatlow.obj daha sonra sagathigh.obj
2.ci objyi import ettiğiniz zaman aradaki subdivideleri zbrush otomatik atıyor. olay bu kadar basittr:)
- Offline
- Erkek
peki bu crease yapmak dediğiniz decimation master mı poligon düşürme o oluyor zbrusta birde sadece uv açmak için değil dimi topogun mesela zbrushta karakteri modelledik topogun a attık orada face leri oluşturduk poligon sayısı azaldı tekrar zbrush a attık poligon sayısı daha az olunca tekrar daha kolayca detaylandırabiliriz sanırım topogunda low ve high mes alma demişiniz export yazıyor sizin açıklamanızda export kısmını göremedim topogunda nasıl high ve low alabiliriz yardımların için çok teşekkürler çalışmalarında kolaylıklar dilerim
- Offline
- Erkek
Pardon yanlış yazmışım aynen öyle, Ben bu video`dan örnek aldım,
Topogun file menude export alamazsınız sadece low alırsınız.Subdivison menude save kısmı var high ordan export ediyorsunuz. Subdivide kısmında preference var, Ordan subd level ayarlıyorsunuz. Zbrush yada mudbox seciyosunuz. high export burdan alıyorsunuz.
Şu videoyu izlerseniz size daha faydalı olacaktır. Ama sabredip 30 dakka izleyin lütfen
https://vimeo.com/6965148
- Offline
- Erkek
teşekkür ederim çok yardımcı oluyorsunuz gerçekten inşallah işlerinizde allah kolaylıklar verir
- Offline
- Erkek
Kapalı
Eklediğim Çalışmalar
Render ve Resimler
Yeni Mesajlar
- kaplan_yavrusu: yorumları sıralayıp konferans haline getirmek istemediğimden mütevellit tebrik ederim.
- mateus: güzeel çalışma olmuş
- kaplan_yavrusu: bazı tespitlerim var ama saklı tutuyorum.başarılar dilerim.
- kaplan_yavrusu: sıkıntı ve problemleri sıralamak yerine ve hemde canını sıkmak istemediğimden mütevellit tebrik eder başarılar dilerim.
- mateus: modelleme detaylı olmuş emeğine sağlık
- gokhantastan: Elinize sağlık gerçekten güzel bir çalışma olmuş.
- KrmmcR: Teşekkür ederim abim
- KrmmcR: Çok teşekkür ederim abim
- olcaysaymar: Emeğine sağlık Kerem
- olcaysaymar: Ellerine sağlık kardeşim
- mateus: güzel çalışma eöeğine sağlık
- ArchiVisione: diğer bir açı