Z-Brush : Zbrush Pivot Noktası Sorunu
İyigünler arkadaşlar önceden Zbrush 3.1 kullanıyordum.Bu işte yeniyim.Ama zbrush 3.1`de modeli çevirmek, etrafında dönmek daha rahattı yani pivot noktası modelin tam ortasında gibiydi dolayısıyla rahat bir kullanım sunuyordu. Zbrush 4.3 kurdum.Ama modeli çevirmede bir sorun yaşıyorum.Sanki modelin pivot noktası modelin tam ortasında değil de çeneye yakın biryerde.Modellerken 3.1`deki yöntemimle gittim yani farklı birşey de yapmadım.Sürekli model yan duruyor.Düzeltmek daha da zor.Pivot noktasını modelin ortasına getirebileceğim veya daha rahat kullanım sağlıyacak herhangi bir tavsiyeniz var mı şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
En son yaptığın noktaya derken modeli en son oluşturduğumuz nokta mı?
Bir de yeni bir sayfa açtığımızda tool`u 3.1`deki gibi kendisinin ekranın tam ortasında oluşturması mümkün mü?
- Offline
- Erkek
Javocu çok teşekkürler aradığım yer orasıydı ama bir sorunum daha var o pencerede modelin arkasında yine kırmızı ve hafif saydam bir plane var.Modelin onun ortasında olması gerekiyor ama benimkinde biraz önde ve alt çaprazında.Sorunum buradan kaynaklanıyor diye düşünüyorum.O pencerede modeli nasıl planenin üstüne getirebilirim?
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
javocu çok teşekkürler sanırım biraz daha elin alışması ile olucak yavaş yavaş kavradım.Local transform`u kaldırınca büyük oranda çözüldü.
Bir de son olarak farklı konu açmayayım Zbrush`ı kişiselleştirmenin bir yolu var mı?Örneğin ilk eklediğim resimde farklı bir dosya üzerinden yeni dosya oluşturarak başlamıştım dolayısıyla eskinin ayarlarıyla duruyordu.(Sınır çizgileri, arkaplan rengi vs..)Bunları Max`teki gibi değiştirmenin bir yolu var mı?
- Offline
- Erkek