Z-Brush : zbrush modelleme yardım
Arkadaşlar ben güzel bir sword çizdim.Ancak bunun uv sını texturesini fln herşeyini zbrushtan çıkartıcam.Sorun şu ki modelimin poli sayısı yuksek ve bunu zremesh ile küçülttüğüm zaman tabiki deformasyona uğruyor.Aklım karıstı yardımcı olabılecek varmı?
- Offline
- Bayan
Size yardımcı olurum ama skype ile değil, daha önce yazışmıştık, buradan veya facebooktan yazarak resimli anlatarak yardımcı olabilirim
- Offline
- Erkek
Bunun bu şekilde oluyor olma nedeni: Poligonları boyuyor olmamız. Yani aslında kaplamayı değilde, poligonları boyuyoruz. Bu yüzden poligon sayısı ne kadar yüksekse o kadar detay girebiliriz.
Yapmamız gereken şey Poligondaki boyaları kaplama olarak çıkartmak.
- Modelinizin uv sini düşük bir poligon sayısında açın.
- En üst subd seviyesine çıkarak Tools > Texture Map sekmesini açıp Create > New From Polypaint diyin. (bu yüksek seviyedeki boyamanızı 2d olarak size verecek. Artık düşük poligonlu modelinizde kaplamanızı kullanabilirsiniz.)
Ek (burası kafa karıştırmasın. Kaplamada sünmeler olursa diye ek bilgi olarak yazıyorum): dikkat edilmesi gereken ufak bir ayrıntı var. Eğer modelinizin düşük poligonlu haliyle yüksek poligonlu halinin arasında esneme oluyorsa, kaplamalar o kısımlarda kötü görünebilir. Bu yüzden kullandığınız harici programda esneyecek şekilde fazladan smooth (subd) eklememek gerekiyor. Eklenecekse zbrush dan o poligon yoğunluğunda alınabilir veya bozulacak yerlere fazladan loop eklenebilir.
Diğer çözüm ise, kullanacağımız poligon yoğunluğundan sonra Subd eklerken şuradaki > Tools > Geometry > Divide ın yanındaki "Smt" yi kaldırıyoruz. Bunun sayesinde modelimize subd eklerken yumuşatma yapmayacak. Sadece daha rahat boyayabilmemiz (veya şekli bozmadan başka işlem yapmamız için) poligon sayısını arttıracak.
- Offline
- Erkek