Z-Brush : z brush unwrap hakkında
Zbrushta kendimce modeller hazırlıyorum. yüksek poligonlu objeleri detaylandırıp renklendiriyorum. fakat yaptığım modellerin hepsini tamamen zbrushta yapıyorum.maya ya da max`ten base mesh almıyorum yani. haliyle unwrapleri alınmamış oluyor. yüksek poligonlu objeden retopo yapılmış objeye texture ve normal map bake işlemleri yapmam gerekiyor ve bu aşamada biraz kafam karışıyor. unwrap`i hangi aşamada nasıl yapmalı. ya da sizin işlem sıranız nasıl gidiyor. yardım ederseniz sevinirim. herkese kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
bildiğim kadar yardımcı olmaya çalışayım yüksek poligonlu karakterini obj olarak topogun a programına import et daha sonra topogunda örerek topolojisini oluşturmalısın sonra karakterini düşük poligonlu elde edeceksin bu düşük poligonlu karakteri uvlayout programı içine obj olarak at uvlayoutta map haritasını çıkarırsın
sonra bu map li karakteri tekrar topogun a at aynı anda üstüne topogun içinde gene zbrushta yaptığın yüksek poligonlu karakteri çağır bu map haritasını çıkardığın ve zbrushta yaptığın yüksek poligonlu karakter üst üste binecek sonra bake işlemlerini yaparsın normalmap texturemap displacemap bake den elde edersin kolay gelsin
- Offline
- Erkek
öncelikle cevap için teşekkürler. ben şimdi zbrush`tan topogun`a high poly objeyi attığımda texturemapli mi gelecek ki? yani high poly`de uv yok
- Offline
- Erkek
topogun a decimation master yaparak atabilirsin
- Offline
- Erkek