Z-Brush : UV Master Simetri
Arkadaşlar UV Master`la unwrap yaptığımda modelin belli bir kısmı simetrik olarak açılmıyor Density paintingle biraz daha alan vermeyi denedim fakat sonuç değişmedi , sorunu nasıl çözebileceğim hakkında fikirlerinizi bekliyorum
teşekkürler
- Offline
zbrush ın uv si gelişmiş bi uv sistemi değil kendi uv master da simetri yok diye biliyorum zaten ciddi işlerde çokta iyi değil. uv layout gibi daha gelişmiş uv açma sistemleri ile çalışmanı öneririm . zbrush ta açtığında çok fazla esneme yüzeyler oluşturuyor ve seams lere kontrollü ayrılamıyor.
- Offline
- Erkek
simetri konusu hariç üzerinde çalıştığım model için yeterli geldi uv master, şimdilik tabi, ama bugün kaplamasını çalıştım density problemli çıktı ve ayar vermesi de sıkıntılı, tavsiyen için teşekkür ederim deneyeceğim..
(belki de geometri konusunda bi sıkıntı çekiyordur, içerideki örnek modelleri unwraplediğimde mesela demo head için çok güzel sonuç verdi, sanırım dönüp geometriyi biraz elden geçirsem fena olmaz, modelim bir kafa modeli ve sadece dudak kısmında density ve simetri problemi var)
- Offline
modelinin tam ortasından gecen edge X te sıfır mı ona dikkat et
- Offline
- Erkek
ona dikkat ettim, yeni uğraşmaya başladığım zamanlarda zbrush a ilk import ettiğim modellerde, modelin pivotu merkezde olmadığından bi garip hareket ediyodu :) o yüzden exporttan önce kontrol ederim hep
başka modeller import edip denedim, uv master çok iyi sonuçlar vermiyor gerçekten de
Headus UV Layout`u denedim epey kullanışlı görünüyor biraz daha kurcalıcam
- Offline
uv layout baya kapsamlıdır ilk başta zor gelebilir çünkü sırf kısa yollarla çalışmakta. sana cmi vfx in uv layout dersini bulup izlemeni tavsie ederim 3 saat boyunca bütün şeylerini uygulamalı anlatıyor.
- Offline
- Erkek
Abla hiperaktif galiba :) Ama mükemmel tutorial..
- Offline