Z-Brush : normal map hakkinda
MErhaba arkadaslar
3dsmate yapmis oldugum modeli bitirdikten sonra ( genelde mudbox kulaniyorum ama zbrushada soyle bir bakiyim dedim) normal maplerin nasil ciktigina bakmak icin modelime biraz detay ekledim, sonra multi map exporterdan normal map Flip V ye bastim 4096 yaptim sona normal mapin altinda ayarlarda Tangent secip filp g yaptim ve create maps e bastim yanliz burda hem birden fazla normal map olusturdu hemde olusturdugu normal mapler alakasiz ve cok kotu, mudboxta bu islem cok basit oluyor zbrusta bu isin kurali nedir yada sikinti nedir anliyamadim
yardimci olabilirseniz sevinirim
Peter
- Offline
- Erkek
cıkan mapleri buraya koyabilirsen yardımcı olabilirim.
- Offline
- Erkek
normal mapler 48 mb
anlamadim niye oyle oluyor uvsi acmadan atmistim onunla bir alakasi varmi acaba
- Offline
- Erkek
yani sizler multimap exporter ilemi yapiyorsunuz
peter
- Offline
- Erkek
uv sini açmadan yaparsan tabii ki önünde bi sürü uv pack açar. düzgün bi uv aç ondan sonra multi map exporterını kullanırsın. unutmadan max için gecerli ayar flip G tangent.
- Offline
- Erkek
multimap exporter da bütün mapleri cıkartır yani:
bump map, cavity map, displacement map, texture map , mask ve modelin 1 lvl deki obj sini cıkarır
bir modelin zaten uv sini ayarlamadan map cıkardıgında sacma sapan görüntüler elde edersin.
bu sacma sapan cıkan uv yide maxte uygulayıp aynı detayı görebilmen imkansız.
karakter yada hherne ise
sıralama şudur:
1- karakterin base modelini yapmak
2-uv sini uvmaster ile ayarlamak
3- divide lvl leri ile detayı son haline getirmek
4- texture ayarlamak
5-mapleri cıkartmak
- Offline
- Erkek
Halox un dediği gibi uvmaster kullanman şart önce düzgün bi uv texture ayarlarsanız normal map i de düzdün olur.saygılar.
- Offline
- Erkek
sagolun arkadaslar uvmapini ben maxte acsam olmazmi illaki uvmasterdami acmam lazim
- Offline
- Erkek