Z-Brush : Komutlar hk. Birkaç soru
1- dynamesh kullanımı, modu açık tutulduğu takdirde fırça darbelerinden sonra uygun sayıda polygon oluşmasını ve dolayısıyla polygon sayısnının çoğalmasına mı neden olur?
2- topology kullanımı, seçilen alanlar ile uygun sayıda polygon oluşmasını ve böylece polygonları azaltarak yeni bir subtool oluşmasını ve de diğer programlara aktarırken kasılma gibi sorunların azalmasını mı sağlar?
3- M, Rgb, Mrgb bunları ne amaçla kullanırız?
4-Make PolyMesh3D komutu, tooldan seçilen nesnenin kopyasını oluşturmak içinmidir?
Teşekkürler
- Offline
- Erkek
1.cevap : dynemesh modelindeki kaba degisiklikleri dengelemeye ve dynmesh altındaki sekme ile basemesh ini yada modelini o sayıdaki polygona düşürme icin kullanılır. yada tam tersi.
2.cevap: örnegin bir oyun yapacaksındır low poly karakter gerekiyordur. modelinin base mesh i( divide lvl1) oldukca yüksek polygonlu bir modelse bunu tekrardan düzenlemeni saglar ve diğer bir kullanım alanı ise şudur:
örnegin mask secenegi ile karakterine bir atlet yaptın ve bunu subtooldan extact ladın. bu ici ve dısı yüksek polygonlarla olusan bir atlet olur. bunu daha kolay uvmap ayarlamak icin ve yine polygon sayısını düsürebilmen icin, topology kullanman gerekir.
3.cevap:
m: material
rgb: renk kodları
mrgb: material renk kodları
kısaca su. modelini örnegin metalik yapcaksın. mrgb yi acarsın ve metal ile boyarsın modeli. daha sonra kenardan materyal degistirdiginde hala metal olarak görürüsün modelini. rgb de yine aynı şekilde.
4.cevap: makepolymesh kısaca söyle diyim. örnegin bir küp yaptın bu küpün özelliklerini intialize seceneginden ayarladın. daha sonra bunun üzerinde paletleri kullanabilmek ve modellemeye devam edebilmek icin make polymesh secenegini kullanırsın.
- Offline
- Erkek
Bravo! Güzel açıklamışsınız.Zbrush´a yeni başladım bende öğrenmiş oldum.Teşekkürler.
- Offline
- Erkek
HALOX, Emeklerin ve değerli vaktini ayırdığın için çok teşekkür ederim. :)
- Offline
- Erkek
faydası dokunduysa ne mutlu bana. hepinize iyi çalışmalar
- Offline
- Erkek