Z-Brush : Hangi 3D programı kullanmalıyım?
Sizce hangi program daha iyi... Animasyon ve karakter tasarımına yönelmek istiyorum. Modo, Houdini, Zbrush ve Maya.. Hangisini öğrensen daha iyi? Okulda modo`yu öğretiyorlar belki kolay diye bende merak ettim baktım 3-4 gündür bakıyorum programa.. Maya öldü diyorlar. NE kadar doğru bilmiyorum... Şimdilik modoya bir el attım ama hangisi daha iyi? yani ilerde bir animasyon filmi vs bir şşrketin içinde olabilirm düşüncesi ile hareket etmek istiyorum. Ben genelde o kadar büyük bir çizgifilim yapmak gibi bir niyetm yok ama karakter tasarlamayı yada bir nesne üzerinde onu ayrntılı bir şekilde işlemek ve hiç yoktan 7-40 dk arası bir animasyon-çizgifilm yapmak istyorum açıkcası... Benim için önemli olan bir karkterin ayrıntıları ve dokusudur... hangisini kullanmalyım? Belki ilerde bir animasyon şirketinde bende görev alabilirm. Yani bir durum olur bir şey yapmak isterim yani dünya çapında genel kullanabilir bir şey olcak. Mesela maya`da yaptğım herşeyi zbrush`tada yada modo `da yapabilir miyim?
- Offline
- Erkek
7-40 dk çizgi film evde tek başına yapılıvericek birşey değil.Çok zaman alır.
Karakter modellemesi olarak Zbrush her zaman en iyi seviyededir.Bunda modellediklerini maya,modo gibi programlarda animasyo ve renderını alırsın.Zbrush`ı hamur şekillendirmesi gibi düşünebilirsin.Mayada 3-4 saatte yapacağın objeyi zbrush ile yarım saatte bitirebilirsin.İlk olarak zbrush öğrenmekle başla.Karışık gibi duran bir programdır.Öğrendikten sonra çok kolay gelecektir.
- Offline
- Erkek
Neden maya,modo gibi programlarda animasyo ve renderını almam gerekiyor? Zburushta animasyon ve render gibi etkilikler çok mu düşük seviyede kalıyor?
- Offline
- Erkek
ben modo kullanıyorum modellemesinden kaplamasından ve render performansından memnunum herkese tavsiye ediyorum, zbrushta karakter modelleme ve detaylandırma için söylenebilecek tek şey mükemmel olduğu.
- Offline
- Erkek