V-Ray : vray z-depth kanalı
selam arkadaşlar; vray de yanlızca z-depth render almak mümkünmüdür yada en hızlı nasıl alabiliriz? teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
Ben override material ile düz vray material atıyorum, ışıkları da kapatıp render alıyorum. Hatta AO ile ikisini beraber almış oluyorum. Kolay gelsin.
- Offline
- Erkek
Render Elements`e ekliyip VrayBuffer açınca; Render penceresinde Zdepth diye seçip ayrı kaydedebiliyorsun. Render ediyorsan zaten VrayBuffer açmadan ana dosyanın yanına kaydediyor ayrı bir dosya olarak. Başarılar..
- Offline
z-depth kanalını aktif ettim vfb de seçebiliyorum ama sadece siyah renk var ne yazık ki. Heralde ayarlarını yanlış yaptım yada sonra kaydet dediğim yere kaydecek, şu an render alıyorum, geç farkettim daha öncede deneme yapmamıştım kolay bişey diye... merak ettim acaba sonradan almak mümkün mü... teşekkür ederim Murat bey.
- Offline
- Erkek
Hiçbir ayar yapmadığın zaman; RenderOutput nereye ayarlı ise orjinal dosyanın yaninda render bitince otomatik çıkar. ( FrameBuffer açınca elementleri kapatıyor yanlız onu tekrar açman gerekiyor eğer fb kullandıysan )
Ayarlarınıda çok kolay:
Kameranın Target distance`ını açarak istediğin uzaklıklara bakabilirsin veya başka türlü ölçüp, Zdepth min ile max`ı ona göre veriyorsun. Kısaca istediğin uzaklık aralığına göre Beyaz ve siyah`ı dağıtıyor. Başarılar..
- Offline
ben sis efekti vermek için kullanacağım, birde dof için kullanılıyormuş, ikisinin arasında ayarlarda ne fark olur?
komple siyah gerideki objelerin karanlıkta kalmasına yol açar diye tahmin ediyorum, beyaza yakın tutmam mı gerekir ? çayırlık, gündüz saatlerinde bir çalışma için kullanacağım.
- Offline
- Erkek
Zdepthdeki siyah ve beyazi uzaklik olarak dusun. Bu senin alpha degerlerin, luma degil. Zdepthi ayarlarken en uzakdaki obje siyah, en yakindaki beyaz olarak veya tersi olabilir. Bunu ne kadar dogru yaparsan zdepthin kalitesi o kadar fazla olur. Sisin fazla veya az olmasini aftereffects gibi bir programda ayarlaman lazim. Sisi ayri bir layer yapip zdepthi alfasi olarak veriyorsun, zdepth direk sis olarak kullanilmiyor. Dofda ayni sekilde ama efek olarak- layer degil. Tabi ben uzakdakini siyah degil beyaza yakin yapip kullanirim diyebilirsin :) Ama anlattigim sekilde kullaniliyor. Kolay gelsin..
- Offline
teşekkür ederim Murat bey, uzaklık değeri 500 cm de kaldığı için siyah çıkmış şimdi anladım, ben farklı anlamışım olayı oradaki max değer siyah min değer beyaz oluyormuş sizin dediğiniz gibi... :)
- Offline
- Erkek
arkadaşlar z-depth i otomatik olarak renderı kaydetiği yere kaydetdiremedim.
yardım ederseniz sevinirim.
- Offline
- Erkek