V-Ray : Vray Frame Buffer Renk Sorunu

Vray Frame Buffer Renk Sorunu

Merhaba arkadaşlar,

Henüz vray`de başlangıç seviyesindeyim. Bir konuda yardımınıza ihtiyacım olacak.

Sorunum sahnenin renderi bittikten sonra frame buffer penceresindeki ürünümün rengiyle, o ürünü png olarak kaydettikten sonraki ışık ve materyal renklerinin aynı olmaması. Sonuçta ışık ayarlarını düzeltmek için frame buffer`daki görüntüyü referans alıyoruz. Ama vray ayarlarımla ilgili mi bilemiyorum ben kaydettikten sonra bambaşka bir sonuç alıyorum hep. Aşağıda frame buffer ve png kaydedilmiş halini paylaşıyorum.
Çok teşekkürler,
http://s22.postimg.org/sl714q8sh/image.png

http://s28.postimg.org/niyf01cm5/image.png


2014-01-14 03:57:29
  • Offline
  • Bayan
gamma ayarı ile alakalı,
cosmosiiievren yıldırım

gamma ayarı ile alakalı, vray da color mapping de gamma ayarı var onla maxsin rendering menüsüne tıkla ordada gama lut var ordaki gamma ile vraydaki gamma aynı rakam olacak, sorun düzelir veya tek resim çıktı alacaksan kaydederken resmi kaydederken ordada gamma ayarı var genelde otomatiktedir onu ordan color mappingdeki render aldığın ayarına getirirsen rakamını o şekildede düzeltirsin sorununu


2014-01-14 08:43:59
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler,

Merhaba
Cevabınız için teşekkür ederim. Şimdi dediklerinize baktım, preferences den gama and lut kısmında gama 2.2 görünüyor, aynı zamanda vray color mapping de de gama 2.2. Kaydederken gamma kısmı otomatik görünüyor, onu override yapıp 2.2 mi yapacağım? 2.2 yaptığım zaman yine soluk ama 1.0 yaparsam düzeliyor. Bu ayaların mantığını anlamam gerekiyor, ezbere çalışamıyorum: (
Önerebileceğiniz bir kaynak varsa çok memnun olurum.


2014-01-14 17:32:32
  • Offline
  • Bayan
preferences den gama and
AnesteticBilal Avatar

preferences den gama and lut kısmınd output değerinide eşitlersen sanırım sorun kalmayacak otomatikte kaydetsen de output degerini colormapping dekiyle aynı tuttugun ıcın renk kaybı yasamicaksın


www.mimarimodelleme.org
2014-01-14 18:10:09
  • Offline
  • Erkek
Teşekkürler Anestetic, 3dMax

Teşekkürler Anestetic,

3dMax 2014 kullanıyorum preferences gamma and lut`a girdiğim zaman output diye bir şey çıkmıyor ki? Zaten kendisi 2.2 `ye ayarlanmış, color mapping`de de exponential kullanıyorum ve o da 2.2 , yani eşitler. Ama bu sorunu çözmüyor? Her kaydedişte override diye bir şey var onu mu işretlemek zorundayım acaba? O nun gamma değerini 1.0 yaptığımda sorun olmuyor ama 2.2 yaparsam yine soluyor görüntü. Tam olarak bu değerlerin çalışma mantığını çözemiyorum..


2014-01-14 19:17:45
  • Offline
  • Bayan
tutorial gamma mantığı için
celo34demirhan çelebiAvatar

http://cgblogger.com/3dmax-egitim/gamma-nedir.html


Yerinde söz söylemesini bilen,özür dilemek zorunda kalmaz.
2014-01-14 21:36:24
  • Offline
  • Erkek
tutorial gamma her zaman override 1 yapmamak için
celo34demirhan çelebiAvatar

http://www.youtube.com/watch?v=VykZ21n9-I0


Yerinde söz söylemesini bilen,özür dilemek zorunda kalmaz.
2014-01-14 21:42:31
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim celo34.

Teşekkür ederim celo34.


2014-01-14 21:50:11
  • Offline
  • Bayan
Teşekkürler arkadaşlar sorun çözüldü.

Teşekkürler arkadaşlar sorun çözüldü. Max2014 de kaldırmışlar output seçeneğini. Celo34`ün paylaştığı video yardımcı oldu.

Fakat benim bir sorum daha var, internetteki tüm vray studio lighting tutoriallarını harfi harfine uygulamama rağmen hiçbir render `da anlatanın renderi gibi bir sonuç alamıyorum.. Benim render im veya materyallerim her zaman daha az gerçekçi oluyor. Anlatıcının tüm vray settings ,lighting ve phsical camera ayarlarını taklit etmeme karşın yine de aynı sonucu alamıyorum. Nerede hata yapıyor olabilirim?


2014-01-15 06:48:26
  • Offline
  • Bayan

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!