V-Ray : VRay DMC Sampler
Merhaba,
DMC Sampler sekmesinde bulunan "Min samples" parametresi hakkında bilgi verirmisiniz?
- Offline
- Erkek
DMC sampler adaptive amount`a göre belli bir hesap yapıyor. Min samples ise
adaptive amount hesaplanmadan önce min. hesaplanacak ışın sayısını belirliyor. Yani adaptive önem`e göre ışın sayısını azaltıyor. sen ona şu değerden daha az olmasın diyorsun. O sayıdan düşüğünü hesapdan atamıyor. Teknik olarak %100 doğru olmayabilirim ama kısaca böyle bişeyler oluyor :D
DMC zaten yansıma, gölge, dof, antialising, irradiance, motion blur gibi birsürü değeri etkiliyor. hepsine birden etki etmiş oluyorsun..
Sayı yükseldikce daha temiz bir sonuç elde ediyorsun ama render süresi artıyor.
iyi çalışmalar..
- Offline
aslında dediğiniz gibi sayıyı arttırdıkça render süresi uzar diye düşünmüştüm bende, ayarlarla oynarken başka hiçbir parametreyi değiştirmeden(farkında olmadan yapmış olmam çok az bir ihtimal) sadece "Min samples:80" olan değeri 2 ye düşürdüm olabildiğince az hesap yapılır diye umut ederek ama render süresi uzadı bende anlamadım, şaşırdım... bu arada ayar biyerden hazır olarak geçti elime :) cevabınız için teşekkür ederim, sizede iyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Min samples en yüksek genelde 32 olarak kullanıyorum. normal default değeri 8`dir. 64-128 çok yüsek değerler. ( 2nin katları değer vermek gerekiyor )
Adaptive amount: 0`a ayarlıysa veya yakın bir değerdeyse o zaman min samples bir işe yaramıyacakdır. Aynı zamanda min samples yüksek yapmak zaten adaptive`i sıfıra yaklaştırmak anlamına geliyor.
Bu durumda sahnen DMC`siz daha hızlı çalışan bir sahne olabilir?
DOF varmı?- Glossy kaplamalar ve gölgeler geniş area light cinsindenmi?
Vray ayarlarını ve sahnede kullandığın kaplama ve ışık cinslerini yazabilirsin buraya belki daha fazla yardımcı olabiliriz..
- Offline
materyallerin hemen hepsinde ref. glossiness var, en düşük değer 0.75 subdivis sayıları 8
DMC Sampler; adaptive amount:0.85 global subdivs multiplier:2 Min samples:80 noise threshold: 0.008
sahnede bolca "vray light sphere" var.
birde lightcache de "use lightcache for glossy rays" işaretli.
- Offline
- Erkek
Dediğin sahneye göre tam min samples`in işe yaraması gerekiyor :D
Adaptive`i bir şekilde kısmış oluyorsun min sampler artırarak. Adaptive`de render hızını arttırıyor ve adaptive`ı kısarsan render süresi artar normal olarak. Senin sahnede mantığa ters bişeyler işliyor :)
"use lightcache for glossy rays" seçeneğini kapatıp bir dene istersen?
Bide alakası yokdur belki ama bazen başıma tuhaf problemler açan depth olayını değiştirmeyi dene:
Vray global switch ayarlarında > "Max depth" diye bir seçenek var. Bunu 1 yapmayı deniyip aynı olayı bir dene istersen? ( 2 ile 80 farkını )
- Offline
anlaşılan farklı sahnelerde, farklı ışıklarla testler yaparak çalışmam lazım...
birde;
vray de hız ve kalite arasında denge kurmayı anlatan bir video izlemiştim,
o video da anlatım yapan adam final rendırı için adaptive amount 1.0 min samples 8 global subdivs multiplier ise 0,001 e çekerek rendır alıyordu, kalite ayarınıda image sampler(adaptive DMC) dan veriyordu, buraya kadar anladım...
ama gi, brute force (subdivs 8) - light cache ti.. aynı konseptte irradiance map - light cache kullandığımda rendırda siyah lekelenmeler oluyor.
peki DMC Sampler irradiance map e nasıl etki ediyor?
- Offline
- Erkek
irradince değerlerine göre ışın sayısını hesaplarken DMC ayarlarında bu hesaplara katılıyor. yani irradiance`daki ayarlar direk sana ışın sayısını vermiyor. o ayarlar DMC`den geçiyor.. irradianceda "show samples" açarsan DMC ayarlarının etkisini inceliyebilirsin..
- Offline