V-Ray : V-Ray Sun Hatası

Buyrun metin bey işte
TalikaOkan EyüpAvatar

Buyrun metin bey işte

Buyrun Metin bey işte burada kullandığınız sürümde yok ondan kaynaklı bir anlaşmazlık oldu sanırım kusura bakmayın.

- Hiç...
2012-06-22 18:12:33 Edit:2012-06-22 18:12:41
  • Offline
  • Erkek
evet haklısınız, eski versiyon
m@cker_54Metin KandemirAvatar

evet haklısınız, eski versiyon kullanmaktayım, ayrıca çözüme de ulaştık teşekkürler ;)


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-06-22 18:14:19
  • Offline
  • Erkek
Animasyon render alınca farkettim,
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Animasyon render alınca farkettim, beyaz noktalar varmış ama fazla belli olmuyormuş...


http://s2.dosya.tc/server16/tmdtHR/ren0020.zip.html


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-06-22 18:35:10
  • Offline
  • Erkek
Cevabı biraz uzun olacak
sehircy

Cevabı biraz uzun olacak ama basitçe anlatayım. öncelikle color mapping in mantığını açıklamak lazım.
color mapping render sonucu çıkan imajın ekranda veya çıktıdaki sonucunu ayarlamana yarayan ayarlara veya yöntemlere sahiptir. lineer, exponantial veya diğerleri gibi. bunlardan birini seçip dark multiplier, bright multiplier ve gama ile ayarlayarak render sonucu çıkan resmin ışık, gölge ve kontrast yoğunluğunu ayarlarsın.

mesela Exponansiyel açık ve koyu arasında tonlar. tamamen siyah veya tamamen beyaz olmaz. biraz soluk bir sonuç çıkabilir, o yüzden dark ve bright multiplier ile oynaman gerekir. lineer multiply seçersen renkleri koyudan beyaz renge doğru açar. hsv exponansiyel, exponansiyelin aynısıdır fakat renkleri daha canlı tutar. Reinhard lineer ve exponansiyel karışımıdır. burn value o ise exponansiyel 1 ise lineer olur.
Gamayı ise sistemin gama değerine göre ayarlarsın.(bu apayrı bir konu)

Sub pixel mapping sekmesini aktif edersen color mapping ayarlarının render`dan çıkan final resimin pixelleri yerine, her bir pixele color mapping uygulandıktan sonra resimin oluşmasını sağlarsın. Yani ışık tonunu uyguladıktan sonra resim oluşturulur. bu tarz ışık patlamalarının önüne geçmek için açık olmalı.
Clamp out da; sub pixel mappingdeki ışık tonu yerine renk tonu ayarlarını uygular. açık ise pixellere renk tonu ayarları uygulandıktan sonra resim oluşturulur. değilse render sonucu çıkan resime renk tonu ayarları uygulanır.



2012-06-22 21:26:22 Edit:2012-06-22 21:28:14
  • Offline
Değerli bilgileriniz için ayrıca
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Değerli bilgileriniz için ayrıca teşekkür ederim...

Şu beyaz noktalara kesin çözümü nasıl bulacağız hala işin içinden çıkabilmiş değilim, tam da çözdüm derken :`(


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-06-23 02:14:37
  • Offline
  • Erkek
Bu konuyla ilgili hâlen
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Bu konuyla ilgili hâlen tam netliğe kavuşamadım arkadaşlar, rica etsem beni aydınlatır mısınız lütfen?


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-11 00:22:53
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!