V-Ray : uwmap ayarları (bump ile sıva) sorunu
merhaba arkadaşlar/hocalarım forumdada aradım ama istediğim sonuca ulaşamadım, dersleri izleyerek ilk defa bir ev modelledim, farklı bir dersten uwmap kullanımını öğrendim, hazırladığım evin duvar meterialinde bump mapa siyah beyaz hazırladığım siva dosyasini attim, uwmaptan box modunu seçtim ve render aldığımda siva bazı duvarlarda gözükür iken bazılarında görünmüyor, perspektiften kaynaklı olduğunu düşünüp acıyı degistirerek render aldım ama yine olmadı, aynı duvarın bir bölümünde var iken birden bire kesiliyor, sanki slice ile kesmişimde ondan sonrasında sıva yokmus gibi oluyor neden oluyor acaba ? önerebileceğiniz uwmap dersmi var mı, yada siz hocalarım siva için nasil bir yol izliyorsunuz :( box modunun dısında diger modlarıda denedim ama bir türlü sonuca ulaşamadım, :(
- Offline
- Erkek
yardım edebilicek kimse yokmu acaba :( konu hala aktif, delirmek üzereyim ya :(
- Offline
- Erkek
GI seçimde lightcache kullanıyorsan görünmeyebilir
- Offline
- Erkek
ilk sıcrama için irradince ikinci sıcrama için light cache kullandım, forumda arkadaşlarında çalışmalarını izliyorum öğrenmek için, bu sıçrama ikilisini kullanıp sıva dokusunu verenler var ama ? siz hangi yöntemi kullanıyorsunuz
- Offline
- Erkek
Ewet ama bildiğim kadarıyla herzaman bump kaplamlarda light cache doğru sonuç vermiyor! Brute force olarak denmeni tavsiye ederim
- Offline
- Erkek
- Offline
- Bayan
çok tşkr ederim ilgilendiğiniz için, Beyhan hocam dediğiniz kısmı kontrol ettim işaretlilermiş zaten, Brute force yönteminide denedim Engin hocam malesef oda olmadı, su sebepten kaynaklanıyor olabilirmi ? ben her katta farklı renk kullanıyorum poligonlarda, ama her poligon için yine o bump dosyasını gösteriyorum, viewportsa atadıgımda görünüyor bump map ama tuhaf şekilde renderda çıkmıyor anlamadım, farklı renkler için katlarda nasıl bir yöntem izleniyor bump için acaba ? :(
- Offline
- Erkek
anladığım kadarıyla elinizde poly edit obje var ve belirli yüzeylerine farklı renk atıyorsunuz ve bump kanalına siyah beyaz bir resim atıyorsunuz ki kabartma oluşsun. Eğer doğru anladıysam bump metarialler (bump kanalına atıldıysa) renderda gözükmez sadece kabartma etkisi yaparlar. vray de yapıyorsanız standart otuz gelir o sayıyı arttırarak etkisini görebilirsiniz.
- Offline
- Bayan
sorunum renderda kabartma etkisini görememek değil, evet map bölümünden %30 degerinide arttırdım, ama sorunum aynı aks üzerinde bazı poligonlarda/bölümlerde görünür iken bazı bölümlerde görünememesi, tüm meteriallere aynı bump dosyasını da attım,
- Offline
- Erkek
bir resim ekleme şansınız var mı?
- Offline
- Bayan