V-Ray : perpendicular/parallel
Herkese merhabalar. Material oluşturma sırasında kafamı kurcalayan bir konu var. Falloff map içinde perpendicular/parallel falloff type ne şekilde çalışıyor. Bir rengi kırmızı, bir rengi mavi seçip denemeler yapıyorum fakat mantığını oturtamadım. Birisi açıklayabilirse çok sevinirim, şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Merhaba,
ismi gibi paralel ve dik açılara göre falloff veriyor. Objenin normallerinin bakış açısına göre Kırmızı direk baktıkların. Mavide 90 açıyla yana bakanlar oluyor. Vraydeki fresnel reflactionla aynı olay. Yuvarlak bir obje yapip diffuse`üne kirmiza ve mavi falloff verirsen kenarlari mavi ortası kırmızı olur.. Gerçek yansıma durumlarının çoğu bu şekilde olması gerekiyor belli ölçülerde. Başarılar.
- Offline