V-Ray : parlak isiklar
http://www.tr3d.com/up/galeri/1920/_proje.jpg tavandaki spot isiklari ne yapmaliyimki boyle parlasin,bir video olan varmi bu konuyla ilgili..simdiden tesekkurler
- Offline
- Erkek
M.mustafa bey,
Tam emin olmamakla beraber rendering menüsünün altında bulunan
environment(8) ile bu parkaklığı oluşturmak mümkün.
orada bulunan lens efectin altındaki seçeneklerden glow ve star efektleri ile yapmaya uğraş rakamları değiştir birde interactive tik koyarsan yapılan değişiklikleri birebir görebilirsin. Onun gibi olmasada ona benzer bir parlaklığıa kavuşabilirsin inşallah.
- Offline
- Bayan
Birde ies kullanmışlar.
- Offline
- Erkek
:) adamlar photoshop ile koymuşlar mantıklı bir iş yapıp :)
ama başarılı da yapmamışlar.
Ton, açıklık koyuluk, ufak distorsyonlar, ekstra parlayan ışıklar, deep of filed v.s. işler photoshopta çok daha pratik olur herşeyi renderden beklemeyin ışıklarda yapacağınız her tür değişiklik renderin tümünü etkileyebilir.
- Offline
- Erkek
Bende bu işleri PS ye bırakıyorum, daha iyi sonuç veriyor.
- Offline
- Erkek
en kestirmesi ps herşeyi maxtan beklemeyin
- Offline
- Erkek
Yukarıda sölyenilen efektlerin adlarını tek tek yazın sonunada photoshop ekleyin ondan sonra bunu google da arayın, nasıl yapıldığı hakkında inanılmaz derslere ulaşacaksınız.
Örnek 1:
http://psd.tutsplus.com/tutorials/tutorials-effects/how-to-create-a-realistic-ies-lighting-effect-in-photoshop/
- Offline
- Erkek
Merhabalar,
Spotun özelliklerini doğru tayin eder isen parlatmak için bir efor sarfetmene gerek kalmayacaktır.
Spotun içerisine bir ampul modelleyip, malzeme atar iken self illumination olarak atamalısın. Spotun iç yüzünü tıpkı gerçek spotlarda olduğu gibi parlayacak bir malzeme ile kaplaman gerekecek. Sonrası bu parlak malzemenin Radiosity ayarı ile alakalı.
Photoshop ile uğraşmak 10 dakikanı alacak. 3dmax de bunu yapmak 30 saniyeni alacak. Tercih senin.
Ayrıca Spotu modelledikten sonra arşivine ayrıca kaydetmeyi unutma. Her modellemede yeniden spot çizmen mantıksız olur.
Sevgiler,
- Offline
- Erkek