V-Ray : glossiness miktarları
sorunuzun tam cevabı bu değer size kalmış bir değerdir. herhangibir hesabı yoktur. çünkü reflection ve refraction glossines değeri mataryalin fiziksel özelliği değildir. aynı madde ayna gibi de olabilir, pürüzlü de olabilir. mermeri düşünün. aslında bildiğiniz yansımasız taştır ama yüzeyi ne kadar pürüzsüz işlenirse o kadar yansıtıcı olur. mesela buzlu cam; aslında camdır ama yüzeyi ip ince taşlanırsa hem yansıtıcılığı hem de geçirgenliği bulanıklaşır.
- Offline
- Erkek
Glossnes ile birlikte diğer ince ayarlarda önemli tabi.. Bunların hepsini bir arada anlatan, birbiri arasındaki ilişkiyi gzelce açıklayan bir döküman olsa çok güzel olur. bu sorunları yaşayan çok kişi var çünkü
- Offline
- Erkek
Evet öyle bir döküman çok işe yarardı. Bazi maddeler yansırken fresnel özellik gösteriyor, bazileri göstermiyor. O tür yazılar çok işe yarardı..
Viscorbal Creating V-Ray Materials 1-2-3 video serisini tavsiye ederim. tek tek çoğu maddeyi anlatıyor. ingilizce bilmedende izlenebilinir.
- Offline
Merhabalar, ben de uzun zaman önce kafama takılan bu konu hakkında araştırma yapmış c4d forumlarında kabaca verilmiş bir listeye ulaşmıştım. Buradan paylaşayım.
water 1.333
glas 1.5.- 1.5
diamonds 2.13
all compound materials like wood, stone, concrete etc 3-4
plastics 5-8
metalls 20-100
Tabii materyaller atmosfer olayları, aşınma, insan etkisi gibi sebeplerle aynı anda birden çok ior değerini üzerinde barındırıyor. Bir materyal aynı anda hem pürüzlü hem de parlak bir yüzeye sahip olabilir. Bunun içinde, -yine o başlıkta bahsedildiğini hatırladığım- blend material kullanarak fiziksel olarak daha doğru yüzeyler elde etmenin mümkün olduğuydu.
- Offline
- Erkek