V-Ray : Gece renderının 1 gün süre için de bitmesi..

camlarda hem yansıma hemde
esergneser gündüz

camlarda hem yansıma hemde içerideki ışığı kırma özelliği vardır
yani.içeriye sarımsı ışık.veya beyaz veya daylight ısığı.ve çevre yansımasınıda vray hdrı reflection ile çözebilirsiniz.material de fresnel reflection ve IOR ayarları ile istediğiniz etkiyi yakalarsınız.


epizot
2013-02-20 00:16:13
  • Offline
  • Erkek
olgun gok ün paylaştığı
esergneser gündüz

olgun gok ün paylaştığı resimde ise.yapılar uzaktadır.yani detay daha azdır.uzak görünüştür.bir katı modelleyip kopyalamanızla.ve mimari giydirme ve ufak detayları zaten üzerine işlersiniz.ışıklarıda içeriden intense olarak çözersek.uzak renderda.uygun bir hdrı ile bu çevre görüntüsü yakalanır.tabiki bu açıda bir renderda gerçekçilik için çevre ayrıntısı en önemlisi.yapıyı detaylı yapıp çevreyi detaysız bırakırsak emek boşuna gider.çunkü göz çevredeki detay eksikliklerini anlayıp hemen puantajı ona göre yapar.çimse çim etraftaki çeşitli bitkilerse bitki.çevre aydınlatması ve uzak şehir görüntüsü.bunlarıda detaylı verirsek.elle tutulur bir render karşımıza çıkacaktır.


epizot
2013-02-20 00:26:05
  • Offline
  • Erkek
tskler..

tskler..

tesekkür ederim.. eminim cok acıklayıcı bir cevap verdiniz.. ama ben konuya pek hakim olamadıgım için... anlayamadım.. ama inceleyecgim.. pencerelere resim olarak atadım söyle bir görüntü cıktı.. ! resim ekliyorum

2013-02-20 09:22:50
  • Offline
  • Erkek
uzaktan iyi.ama çalışma mantığı
esergneser gündüz

uzaktan iyi.ama çalışma mantığı uygun değil.siz vray HDRI mapleri ve kullanım şeklini araştırmanızı tavsiye ederim.kendiliğinden ışık üretebilen canlı fotoğraflar.ve alana yaydığı gerçekçi ışık ve çevre yansımaları.dış cepe nin vazgeçilmez öğesidir.bununla ilgili çok sayıda tutorial mevcut


epizot
2013-02-20 11:59:56
  • Offline
  • Erkek
haklısın :)

evet iyi duruyor... ama mantıksız.. neyse.. HDRI mapler diyorsun.. bir ben onları inceleyim... tesekkür ederim...


2013-02-20 12:03:51
  • Offline
  • Erkek
birde ilk gönderdiğiniz akşam
esergneser gündüz

birde ilk gönderdiğiniz akşam üstü fotografında camlar artık gün ışığı düştüğünden içerideki yani dairelerdeki ışığı dısarıya kırmaya başlarlar.çunku dısarıda ışık azlığı oluşmaktadır.gün battığı için.yani mantık budur gerçek hayattada.ama guneş tepede iken.hiçbir binadan oyle cıvıl cıvıl dışarıya kırılmış bir ışık alamassın binalarda.bunlar hep ya akşam üstüdür yada gecedir.gözlem yaparsan gerçek hayattada boyledir.çok az kırılmalar olur.sizin renderınızda gunduz alınmış.dolyaısıyla oyle bir ışık alamayacaksınız.akşam üstü yapıp içeriye ışıklarınızı koyarsanız.artık camlar dışarıya kırılma yapacaktır.dışarda ışık yogunlugu olmadığı için.


epizot
2013-02-20 12:06:11
  • Offline
  • Erkek
birşey daha

birşey daha

şimdi bir örnek daha yollayacagım.. aynı ilk yolladıgım gibi.. bu hdrı maplar.. camlar şeffaf olup içeriye ışık mı veriyor. yoksa normal cam materiali olarak mı atıyoruz.. onu anlamadım.. normalde ben dıs cephe cizerken içini bos yapmıyorum binanın.. bakınız simdi bir örnek daha ben böyle yapmak istiyorum.... ((

2013-02-20 12:07:20
  • Offline
  • Erkek
birde binaların üzerine ışık
esergneser gündüz

birde binaların üzerine ışık çok vurmuş.gökyüzünün durumuna bakarsak akşamla kapalı bir hava okadar daylıght almamalı o bina.binanın ışığı biraz kısılırsa daha uygun sonuç alınır.3ds max e gerek yok.photoshopluk işi var sadece.daha uygun olur yani


epizot
2013-02-20 12:09:57
  • Offline
  • Erkek
gönderdiğinizde mantık asma tavan
esergneser gündüz

gönderdiğinizde mantık asma tavan ışıkları ama yapan kişi buna yerden tavana vraylight vurmuş.ama gerçekçi durmuyor.süs duruyor.dediğim gibi o ışıkta içeriden dışarıya okadar yogun ışık çıkamaz.yani dışarıdakı ışık yogunlugundan o içerideki sarı ışığı çok zor fark eder


epizot
2013-02-20 12:12:15
  • Offline
  • Erkek
yere vray light koyup
esergneser gündüz

yere vray light koyup bunu tavana dogru konumlandırırsanız ısıgın rengini biraz sarıya çekerseniz.bu etkiyi alırsınız.


epizot
2013-02-20 12:12:56
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!