V-Ray : F-number, shutter speed,ISO

F-number, shutter speed,ISO
dragutTarkan ASLANAvatar

Günaydın arkadaşlar,

Soruyu nasıl soracağımı pek bilemiyorum ama yine de deniyeceğim.

Mesela, Sahnemde herşey bitti ve geldi render almaya fakat ya patlamalar oluyor ya da karanlık çıkıyor.
F-number, shutter speed,ISO değerlerinden hangisi ile oynayarak daha gerçekçi ışık elde edebilirim.Hangisinin önceliği vardır.

Yardımlarınızı bekliyorum....


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2011-11-25 09:45:25
  • Offline
  • Erkek
http://www.tr3d.com/dersler/ders/e2/ iyi çalışmalar.
kajaxatakan şıkoğluAvatar

http://www.tr3d.com/dersler/ders/e2/
iyi çalışmalar.


vefasız hedef kitle
2011-11-25 10:15:18
  • Offline
  • Erkek
bunları biliyorum ama tecrübelerden
dragutTarkan ASLANAvatar

bunları biliyorum ama tecrübelerden bahsediyorum.

Siz ne yapıyorsunuz...

Önceliği hangisine veriyorsunuz...

Yine de teşekkür ederim...


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2011-11-25 10:24:57 Edit:2011-11-25 10:25:40
  • Offline
  • Erkek
demin verdiğim linkte detaylı
kajaxatakan şıkoğluAvatar

demin verdiğim linkte detaylı açıklamalar mevcut. tecrübe konusuna gelince şu kadarını söyleyebilirim; ne kadar ince ayar yaparsanız yapın kullandığınız kaplamalar kötü ise yeterli gerçekçilik beklemeyin. özellikle de mimari işlerde işin püf noktası kullanılan metariallerde.


vefasız hedef kitle
2011-11-25 10:28:48
  • Offline
  • Erkek
Sevgili kajax, Kaplamalardan
dragutTarkan ASLANAvatar

Sevgili kajax,

Kaplamalardan yana sıkıntım yok.Sadece ortamın mevcut ışıklarla (günlük hayatta kullanılan) karanlık olması.

Cevabın için teşekkür ederim.

Şimdi fotoğrafçılık tekniklerini öğrenmeye çalışıyorum.

Eğer faydası olursa ;
http://merickutlu.wordpress.com/2010/02/19/enstantanediyaframiso-tablosu/

linkini takip ediyorum..

Ayrıca,


http://3de-Studio.com 0 505 939 93 09 https://www.behance.net/TarkanAslan
2011-11-25 10:41:23
  • Offline
  • Erkek
fotograf olsa şöle yaparım
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

fotograf olsa şöle yaparım :

sert ışık var ise iso değerini 400 tutar f faktörünü kısar perde hızını 1/1000 yaparım ışık patlamaları ortadan kalkar bide -1 pozlama telafisi uygularım .
sonuç : gölgede kalan detaylar nesneler net görünmez!

ışık mavi ise ( akşam üzeri falan gibi)
iso değerini 600 - 800 arası zevke isteğe bağlı olarak ama ideal değer max bana göre 600 üstü genelde greenleşmeler oluşturur; f faktörü yükseltirim perde hızınıda 1/125 falan yapar +1 veya +2 poz telafisi verir tripotumu kurar basarım deklakşöre
sonuc: gölgede kalan nesneler görünür hareket var ise fena bulanıklık olur. ışık düşen yerlerde sert patlamalar oluşur.

he vrayde bu söylediklerim nası yapılır açıkcası vray ile ilgili fazla bilgim yok

önemli not : bu söylediklerim ışık şiddetine çekilecek nesnenin türüne göre değişir. Teccübe ile ışığa göre kendiniz alışırsınız ayarlara sanırım bu iştede aynıdır :D


MODO, rhino
2011-11-25 12:40:08 Edit:2011-11-25 12:48:22
  • Offline
  • Erkek
Kamera ayarları sizi bir
ArkondeRAlper SözenAvatar

Kamera ayarları sizi bir yere kadar kurtarabilir. Ama bizim elimizde sadece kamera değil, bütün bir dünya var. İsterseniz ışığı değiştirirsiniz, isterseniz malzemeyi, sahneye bir güneş doğdurmak da elinizde...

Kamera ayarlarının yanında color mapping ayarlarıyla oynamak çoğu zaman renk patlamalarının ya da karanlık bölgelerin önüne geçmeye yetiyor. Bir de photoshop un shadow/highlights komutu var ki dar zamanlarda hayat kurtarabiliyor.

Özellikle color mapping e biraz eğilmenizi tavsiye ederim. Farklı hesaplama metodlarıyla renkleri kaybetmeden gölgeleri açmanın sırrı orada yatıyor :)

Kolay gelsin...


Gerçeği nasıl tanımlarsın?
2011-11-25 13:03:05
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar bende bu konu
3dimaginationErhan YILDIZAvatar

arkadaşlar bende bu konu üzerinden bir soru sormak istiyorum.

Bir dış mekan yapıyorum ve ticari amaçlı kaliteli ve gerçeğe yakın render almak istiyorum katalogluk bir iş olacak ürünlerini sergilicekler bu çizimde.

Hersey hazır kaplamaya geçtim kaplamayı bi şekilde hallediyorum ama iş dış mekan renderına gelince biraz ugrasıyorum.Burda ne yapmam lazım hangi ışık kaynaklarını kullanmalıyım hangi ayarlar daha gerçeğe yakın etkiler verir yukarıdaki bahsettiklerinize ek bilgiler varmıdır.Acil bir iş oldugu için render ayarları ile çok ugraşamayacağım o yüzden bilgi almak isttedim sizden.

kolay gelsin


yildizmax Hayatım 3d olmuş....
2011-11-25 13:40:46
  • Offline
  • Erkek
Vray`de motion blur ve
murataksay

Vray`de motion blur ve depthofield kullanmıyorsan hepsi aynı işe yarıyor. 3`ünden birini kullanabilirsiniz, o kadar basit. Gerisi sahnenin ışıklarına bağlı, bunun gerçek hayattaki gibi standart bir kullanımı yok. Herhangi birini ışığın mikarını ayarlamak için kullanabilirsin.
Ama bahsettiğim efekleri kullanacaksan bunların 3üde ayrı işlev kazanıyor.
(Vray DepthofFiled ve motionblur için geçerli)

Shutter Speed: Hızlandıkca Motion blur azalır. ( burda hızlanmak değer olarak azalmak anlamında )

F değeri azaldıkca Alan Derinliği azalır. Mesela f:1.4 yaparsan ve öndekine odaklanırsan: 1 metre ilerdeki bir cisim net gözükmez. f:18 yaparsan odadaki heryer net gözükür, kameranin dibindeki objeye odaklı olduğu halde .(metre değerlerini uydurdum).

Normalde kameralar iso değeri 100`den başlıyor ve arttıkca görüntüye noise eklenmeye başlıyor, çünkü hayvanın chipini zorluyorsun. Bu yüzden fotorafcılıkda herzaman bu değeri düşük tutman gerekir. Işık yetmediği zaman sadece yükseltirsin ama kaliteden ödün vermiş olursun. Eski makinelerde iso, aynı olayın chip yerine kimyasal madde karşılığı. Ama Vray`de öyle bir problem yok istediğin kadar arttırıp düşürebilirsiniz. Bu değeri diğer 2sini istediğiniz ayarları verdikden sonra genel aydınlığı ayarlamak için kullanabilirsiinz.

KISACA: Motionblur ve DOF kullanmayacaksaniz: Hepsi aynı ve kafanıza göre her değer olabilir.
Efekleri kullanacaksaniz: ISO kaliteyi düşürmediği için ışık(exposure) seviyesi, F: DOF değeri,
Shutter Speed: Motion blur değeri olarak düşünebilirsiniz. hepsi ışık değerini değiştiriyor ama bu mantıkla hızlıca sonuç alırsınız.

Kolay gelsin..


2011-11-25 15:28:28 Edit:2011-11-25 15:58:12
  • Offline
konu fotografçılık olsa bu
daddidi

konu fotografçılık olsa bu söylediklerinin odak aralıkaları sahnenin lekeleri vs. gibi konuları olur ama max için bu özellikler yoktur mesela ıso arttırsan sahnende lekeler oluşmaz bu üçüde sadece ışıgı açıp kapamaya yarar f değeri artı kamera hareketleri ile odak netlik bulanıklıda sağlayabilir ama o efekti kullanmazsan sadece ışık açıp kapatır sahnenin gerçek aydınlık düzeyine gelmesi için ışıgın gerçek dünyadaki gibi sekebileceği yüzeyler çizmen gerek kameranda görünmeyen bi bölüme bi düzlem çizersen ışık gerçek sekmelerle gerçek gibi görünecektir.


2011-11-25 16:31:53
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!