V-Ray : düz boyalı yerlerdeki lekelenmeler
özellikle tavan gibi beyaz yerlerde bi türlü engel olamıyorum.hemis. subd. 50de.herhangi başka bi yolu var mıdır bunu düzeltmenin?
http://i52.tinypic.com/4hr2i8.jpg
- Offline
- Erkek
Işık miktarını ve ışığın ayarlarında ki subdivision değerlerini arttırmayı deneyin.
- Offline
- Erkek
secondary bounce`u brute force`a getirin.
- Offline
global subdivisionı 2 yapıyorum fakat yetmiyo sanırım.bi dahaki sefere dediğinizi deneyim.
- Offline
- Erkek
brute force daha önce hiç kullanmadım uzun sürüyor diye.onu da denerim
- Offline
- Erkek
ışığın yetersiz kalıyor
- Offline
- Erkek
Birbiri içinden geçen veya üst üste binen yüzeyler olduğu zaman da lekeler oluşuyor.
Bunun dışında arkadaşların da dediği gibi ışık sekme değerlerini minimum 60-40 olarak kullanmanı öneririm. Ayrıca render kalitesi en az "low" olursa daha iyi sonuç alırsın.
- Offline
- Erkek
8de kullanıyorum ya onları.irridiance map highda şu an zaten.25hemsph. sub. 20 interpolation var.global subdivision 2de.vray ligthın subdivlerini arttırıp denicem.ızdırap her renderda tavanın lekeli çıkması
- Offline
- Erkek
Rendering kısmından Gamma/LUT Setup... aç. Enable Gamma LUT Correction işaretle resimdeki gibi
http://i52.tinypic.com/2ex0s47.png
Render Setup-->Color mapping den aşağıdaki ayarlamaları yap.
http://i56.tinypic.com/691euq.png
Frame buffer` aç.
http://i54.tinypic.com/9ro8lk.png
Böylece sahnen daha aydınlık olacak. Eğer hala leke sorunu devam ederse Irradiance map ayarlarını HSph Subdiv:80 Interp. samples:30 şeklinde yüksek değerlerde render almayı dene.
Hala olmazsa ışık kaynağını arttır.
İyi çalışmalar!
- Offline
- Erkek
Özcan güzel öneriler bunlar ama bence leke ile pek ilgisi yok. Genel olarak sahne parlaklığı renk ve ışık dengesi için bu yazdıkların. Ortam karanlık da olsa o duvar sıfır hata ile render edilebilir.
- Offline
- Erkek