V-Ray : "Displacement Map" bulan script
Erkan seden korkmaya başladım Harbiden
1 proğram yapta onu kullanalım.
- Offline
- Erkek
Erkan bey çok teşekkürler. Bu çok işime yarayacak. Sağolun.
- Offline
- Erkek
VRayBlendMtl
VRayOverrideMtl
VRay2SidedMtl
CompositeMaterial
gibi maretyallerin sub materiallerinde
displacement varsa bulamaz
senin kodu yazmaya devam etmen gerek.
- Offline
- Erkek
yok şahin dayı okadarda değil :)))
- Offline
- Erkek
Erkan bu işte çok çok iyisin.
Bence maxscript eğitim seti hazırlamalı ve 3ds max kullanıcılarının yüzünü güldürmelisin. Tabi özel şifreli bir set olmalı ki satıştan sonra kopyalama olmasın ve senin hakların korunsun diye.
Yoksa bu script işi gönülde bir yara. (İngilizce bilmeyen öğrenmek için yabancı tutorial izleyenler için.)
Bence bunu bir düşün Erkan.
- Offline
- Erkek
Aynen Katılıyorum Hele boolean script var ömre bedel
https://vimeo.com/13671631
- Offline
- Erkek
işten güçten pek vakit bulunmuyor öyle büyük projelere emekli olunca belki :)
yazdığım displacement scriptinde de bazı hatalar buldum onları düzeltip eksik olan sub materyallaride yazdım işte son hali uçan kaçan hepsini buluyor bu versiyon.
select $*
for i in $* do
(
if i.material != undefined then ( brk=0
if classof i.material == (VRayMtl) and i.material.texmap_displacement != undefined then
(i.material.texmap_displacement_on = off
brk=1)
if classof i.material == (Multimaterial) then
(for m=1 to (i.material.materialIDList.count) do
(
if classof i.material.material[m] == (VRayMtl) and i.material.material[m].texmap_displacement != undefined then
(i.material.material[m].texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
)
if classof i.material == (Blend) then
(
if classof i.material.map1 == (VRayMtl) and i.material.map1.texmap_displacement != undefined then
(i.material.map1.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.map2 == (VRayMtl) and i.material.map2.texmap_displacement != undefined then
(i.material.map2.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
if classof i.material == (Shellac) then
(
if classof i.material.shellacMtl1 == (VRayMtl) and i.material.shellacMtl1.texmap_displacement != undefined then
(i.material.shellacMtl1.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.shellacMtl2 == (VRayMtl) and i.material.shellacMtl2.texmap_displacement != undefined then
(i.material.shellacMtl2.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
if classof i.material == (TopBottom) then
(
if classof i.material.topMaterial == (VRayMtl) and i.material.topMaterial.texmap_displacement != undefined then
(i.material.topMaterial.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.BottomMaterial == (VRayMtl) and i.material.BottomMaterial.texmap_displacement != undefined then
(i.material.BottomMaterial.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
if classof i.material == (DoubleSided) then
(
if classof i.material.material1 == (VRayMtl) and i.material.material1.texmap_displacement != undefined then
(i.material.material1.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.material2 == (VRayMtl) and i.material.material2.texmap_displacement != undefined then
(i.material.material2.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
if classof i.material == (CompositeMaterial) then
(
if classof i.material.baseMaterial == (VRayMtl) and i.material.baseMaterial.texmap_displacement != undefined then
(i.material.baseMaterial.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
for l = 2 to 10 do (if classof i.material.materialList[l] == (VRayMtl) and i.material.materialList[l].texmap_displacement != undefined then
(i.material.materialList[l].texmap_displacement_on = off; brk+=1))
)
if classof i.material == (VRay2SidedMtl) then
(
if classof i.material.frontMtl == (VRayMtl) and i.material.frontMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.frontMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.backMtl == (VRayMtl) and i.material.backMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.backMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
if classof i.material == (VRayBlendMtl) then
(
if classof i.material.baseMtl == (VRayMtl) and i.material.baseMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.baseMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
for c = 1 to 9 do(
if classof i.material.coatMtl[c] == (VRayMtl) and i.material.coatMtl[c].texmap_displacement != undefined then
(i.material.coatMtl[c].texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
)
if classof i.material == (VRayOverrideMtl) then
(
if classof i.material.baseMtl == (VRayMtl) and i.material.baseMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.baseMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.giMtl == (VRayMtl) and i.material.giMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.giMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.ReflectMtl == (VRayMtl) and i.material.ReflectMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.ReflectMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.RefractMtl == (VRayMtl) and i.material.RefractMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.RefractMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
if classof i.material.ShadowMtl == (VRayMtl) and i.material.ShadowMtl.texmap_displacement != undefined then
(i.material.ShadowMtl.texmap_displacement_on = off; brk+=1)
)
if brk==0 then (deselect i)
)
else (deselect i)
)
- Offline
- Erkek
bir bilmecem var çocuklar
haydi sor sor
Max script deyince akla
Erkan Erkan Gelir
- Offline
- Erkek
Erkan hocam :) bu başlık baya baya akademik bir başlık olmuş :) ben kaçar :D
ellerine sağlık.
- Offline
- Erkek