V-Ray : bu patlamalarda neyin nesi?
arkadaşlar merhaba daha önce hiç denk gelmediğim bir sorunla karşı karşıyayım. tam proje bitti bugün teslim edecem derken birden renderlerim resimdeki gibi çıkmaya başladı.
http://img585.imageshack.us/img585/7524/89556868.png
- Offline
- Erkek
sorun light catch de ama neden böyle bir şey yapıyor. brute force da deneyince hiç bir sorun yok fakat render süresini çok uzatıyor oda var mıdır bunun bir hal çaresi arkadaşlar bi el atalım şu işe :)
- Offline
- Erkek
Irradiance map ayarlarındaki show samples opsiyonu işaretli kalmış olabilir mi?
- Offline
- Erkek
sanki sahnede vraylightmaterial varmışta ayarları çok uçukmuş gibime geldi..
- Offline
- Erkek
light cache kısmındaki filtre ve burdadi interp. kısımlarını kontrol ettin mi_?
- Offline
- Erkek
Vray bilmiyorum ama, 32 bit görüntü alacak bir ayarla ilgili olabilir mi? Mental rayde, eğer farklı exposure control kullandığımızda olur böyle. High Dynamic Range formatına uygun bir ayar yapmışsanız, (Enviromentte exposure control gibi) olabilir.
- Offline
- Erkek
bi ara çok başıma gelmişti.Forumdaki tüm bu konulardaki cevaplara bakmıştım.Çoğu işe yaramamıştı hatta hepsi.
Ama garip bir şekilde camerayı silip yeni bir camera atayınca yada cameranın yerini hafif değiştirince düzeliyordu.
Neden olduğunu bi türlü çözemedim.
- Offline
- Erkek
Sahnede vraymtrl dışında material olduğunda genelde yapıyor.
- Offline
- Erkek
Benimde sahnede "Arch & Design" material olduğunda başıma gelmişti bu durum. Bir de eğer standart material`in "Self-Illumination" değeri aktifse böyle şeyler olabilir.
- Offline
- Erkek
Öncelikle ilginiz alakanız ve verdiğiniz cevaplar için çok teşekkür ederim.
Sorunu bir şekilde tesadüfen çözdüm evermotion serisinden iki adet vray hazır model çim öbeğinden kaynaklanmış bu problem. (resimde görülen sağ alt köşedekiler). Renderi kasmasın diye onları kaldırdım ve ışığı light catch de unutup render alınca bir baktım render gayet temiz sorunsuz. Lakin sebebinide çok merak ediyorum.
- Offline
- Erkek