V-Ray : Animasyonda vray light dome leke problemi
arkadaşlar, vrayda animasyon render alıyorum, ışık olarak vray light dome kullanıyorum, başka ışık yok. sahnede camera animasyonu var ve yukarıdan gelip zemine oturan objeler var. sorun şurda; objeler yukarıdan gelip zemine oturmadan zeminde objelerin oturacağı yerlerde gölge gibi lekeler görünmekte, nerdeyse bütün objelerin geleceği yerlerde aynı lekeler var. irradiance ve light ccache i cache e alarak alıyorum, cache almadan yaptığımda leke sorunu yok ama bu sesfer flicker denilen titreme problemi oluyor. tahminim cache almaktan kaynaklanıyor bu leke problemi, fikri zikri olan varsa bir el atsın acil. teşekkür ederim.
- Offline
- Erkek
cevabı bilmiyorum ama tek bildiğim şey; bu sorun ve diğer bir kaç sorun yüzünden vray`i bırakıp Mentalray`a geçtim. İyi kide geçmişim:) Bu konu birkaç yerde daha açılmıştı, istersen foruma bir göz at.
- Offline
- Erkek
problemi çözdüm, normalde mimari animasyon yaparken kullandığım cache alma yönteminden farklı bir yöntem kullandım, mimaride objeler hareket etmiyordu bu sahnemde ettiği için durum farklı oldu ama hallettim.
- Offline
- Erkek
Problemi nasıl çözdünüz bizimle de paylaşır mısınız?
- Offline
- Erkek
:D katılıyorum bu şekilde bir problemi çözdüğünüzde diğer arkadaşlarlada paylaşın ki bir değeri olsun soruyu sorup tamam tamam ben buldum diyip askıda bırakmak pek doğru değil.
Saygılarımla
- Offline
- Erkek
Yok yok, söyleme sakın kimseye.. Sonra bu başlık 50 kere daha açılsın. Zaten burası sadece lazım olduğunda soru sormak için..
Burada hem kamera animasyonu hem de hareketli objeler kullanılan bir sahnede neler yapılması gerektiği anlatılmış. Lazım olur belki birilerine..
http://help.chaosgroup.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm
- Offline
- Erkek
vay arkadaş niye sinir yaptınız hemen, yoğunluktan siteye bakamadım.
çözümü şöyle, normalde mimari animasyon daha doğrusu sahnede kamera dolaştırırken flicer yani titreme etkisi olmaması için irra mapte cacahe olarak mutliframe incremental olarak cache alıyordum, animation prepass a göre daha hızlı multiframe. yalnız sahnede hareketli objeler dahil olduğu zaman multiframe photonları önceden attığından sanırım zeminde lekeye neden oldu, objeler hareketli olduğu zaman animation prepass ile cache alınca sorun çözüldü ama cache alma süresi 2-3 katı arttı.
umarım faydalı olmuştur.
- Offline
- Erkek