V-Ray : Animasyon Problemleri
Merhabalar,
Vray ile animasyona yeni girmiş biri olarak hala çözemediğim birkaç problem var.Sanırım bu genel olarak herkesin de ortak problemi.Umarım burada çözüm yöntemlerini öğrenmemize vesile olacak ipuçlarını bulabiliriz.
Herzaman yaptığım vray ayarları ile animasyon alınamadığını öğrendim kısa zaman önce :) Şimdi bu şekilde aldığım animasyonlarda oluşan titreme problemlerini yoketme-en aza indirmenin peşindeyim aslında. Bir kaç üstadımdan ipuçları aldım aslında ama konu ile alakalı Türkçe hiçbir kaynak olmaması beni kilitledi.Bu konu ile alakalı yardım alabileceğim bir kaynak ya da ufak tefek ipuçlarını buradan öğrenebilirim umarım.
Şimdiden çok teşekkür ederim konu ile ilgilenenlare...
- Offline
- Bayan
http://www.timsportfolio.co.uk/tutorials/vray-gi/
Aynen resimlere bakarak yapabilirsin. Anlamadığın kısım olursa yardımcı oluruz.
Yaptığım animasyonlarda %80 bu ayarları kullanıyorum..
iyi çalışmalar..
NOT: SERVER kısımlarını atla eğer kullanmıyorsan.
Bide Render Nth Frame`de eğer oynayan bir obje veya kamera fazla hızlıysa düşürmen gerekiyor.
- Offline
sırf bu konu bile insani vrayden sogutmaya yetiyor neden çözülemiyor anlamiş değilim
- Offline
- Erkek
İlginiz için çok teşekkür ederim.Ben denemeye başladım.
Yarın sonucu hakkında bilgi vereceğim inş
- Offline
- Bayan
Yanlış görmediysem bu ayarlar hareketsiz sahneler için geçerli. Birde irradiance map de animation seçeneği var, onu seçince baya azalıyor titremeler.
- Offline
- Erkek
Evet benim sahnemde de hareketli objeler var.Onu seçmek yeterli olacak mı sadece peki
- Offline
- Bayan
Hareketli obje varsa üste gönderdiğim linkdeki yöntemi kullanmamak gerekiyor. Arkadaşın mesajını okuyunca yanlış yazdığımın farkına vardım. Daha yeni animasyon renderi yaptım hareketli objeli ama hareketli objeleri ayrı render aldım ve irradiance kullanmadım onlarda. Sadece Sahneyi yukardaki yöntemle renderladım ve hareketli objeleri sahte ir ile birleştirdim sonradan.. O yüzden karıştırmışım..
Normal yöntemi aşağıda yazdığım şekilde yapılabilinir. Tek bir renderda hepsini halletmen gerekiyorsa:
Kamera sabit sadece hareketli objeler varsa:
Animation prepass + Animasyon Rendering
Kamera hareket ediyorsa ve Hareketli objeler varsa:
Use camera Path + Animation prepass + Animasyon Rendering
http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_anim2.htm
( burdan bakabilirsin ama diğeri gibi resimlere bakılarak anlaşılması zor gibi) yine anlamadığın kısımlarda yardımcı oluruz.
NOT: Bence hız ve güzellik açısından: Hareket eden objeleri ayrı render almak en güzeli. Hareket eden bir objeye %100 gerçekci seken ışık (indirect illumination) vermek çokda anlamlı değil. Sonuçda hareket ediyor ve sahte bir ışıklada aynı efekti verebilirsin.
ÖR: Adam yeşil bir halıda yürüyorsa, adamı vrayMatte üzerinde yürütüp (gölge ve yansıma için) alttan yeşil ışık vermek belki normalinden çok daha güzel bile gösterebilir. Çok daha esneklik olacakdır ve titreme problemide ortadan kalkıyor. Başarılar..
- Offline
çok çok teşekkürler bu faydalı bilgiler için.Ben sizin önerileriniz ile bir deneme çalışması yaptım.Hareketli nesnelerde bir sıkıntı yok gibi duruyor.Ama vray displacement çim olan kısımlarda hala çok ufak titremeler oluyor.Acaba displacement ile ilgili bir ayar mı yapmak gerekiyor
- Offline
- Bayan
ben şöyle birşeyle karşilaştim ama kıt ingilizceyle çözemedim
http://juvano.com/Deflickering-with-Velocity-Pass
- Offline
- Erkek
nerolcy çimlerin IR ile alakası olmayabilir. Bu konuda bir tecrübem yok :(
ince detaylar titriyorsa "image sampleri" yükseltmen gerekebilir.
Genelde animasyonlarda en düşük min:1 max:4 değerleri kullanılıyor. (DMC için)
Bunların dışında DMC Sampler ayarlarında "Time independent" seçeneğini kaldırıp hesaplamayı yeniden yapmak işe yarıyabilir. ama dediğim gibi bu konuda bir bilgim yok..
Güzel çim yapma örneği:
http://www.peterguthrie.net/blog/2009/04/vray-grass-tutorial-part-2/
Tunç: sitede 3 tane durumdan bahsediyor. Yavaş ilerliyen animasyonlardan ve sabit mekan hızlı obje ilermesi bide daha kamera panı hızlı objeler.
ilkinde Nuke`da aynı animasyonu alıp bir frame geriye alıp %50 vermiş. %30 bir frame ileri verip merge etmiş. Kabaca animasyonu karıştırmış yumşatmak için..
Daha sonra hızlı hareket eden için velocity pass renderi almış. bunun yeşil kanalı keylemiş. Sadece hareket eden objeye mask olmuş. Onu deflickering ile yumşatmış.
Daha sonrakini tam anlamadım. Velocity maskına displacement efekti verip üsteki gibi bir geri %50 ileri %30 numarasını yapmış. (nukeda böyle bir efekt var)
Adamın anlatımı çok açık ve güzel değil. Karşıdaki biliyormuş gibi bütün detayları hızlı geçmiş.. Bide adamın özel scrpithini kullanman gerekiyor nuke için.. iyi çalışmalar..
- Offline