V-Ray : 3ds max V-Ray gri ton sorunu
Merhaba değerli arkadaşlar. 3ds Max 2014, Vray 3.2 kullanıyorum,aşşağıda gönderdiyim renderde gri tonun sebebi nedir sizce, birtülü çözemedim, gamma ayarlarını da düzgün yaptığıma eminim. Yardımlarınızı bekliyorum, teşekkürler
http://postimg.org/image/77sbm3qkr/
- Offline
- Erkek
gri ton kavramını biraz açar mısınız ? Ben baktığımda sadece tek kare render görüyorum, bunun neye göre gri tona kaçtığını anlayamadım. Material editör`deki malzemelerinizden farklı tonu olan bir malzeme mi var, yoksa bazı yansımalarda mı sorun var, veya render ekranında gördüğünüz ile kayıt ettiğinizde ortaya çıkanda mı sorun var bunları anlayamadım. Render ayarlarınızda reflection override`a içmekan HDRI atarak deneyin derim.. Eğer kayıt esnasında gamma ayarlarınızda hata olmadığından eminseniz color mapping özelliklerinizden kaynaklanma olasılığı yüksek.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
bence de öncelikle materyal reflection`lara override geçin, aydınlatma kaynağınız biraz sert ve kameraya göre açısı oldukça dik gibi duruyor (ilk renderda), bunları modifiye edip, belki bir de amb.occlusion açarsanız daha iyi sonuç alabilirsiniz diye düşünüyorum. Aslında aydınlatmadan kaynaklı olası sorunları tespit etmek için Global Materyal override yapıp, kaplamasız render almak, gölgeleri ve sert aydınlatmayı tespit etmek için de iyi oluyor (standart materyal ile, veya default vray mat ile)
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
bu arada ambient occlusion-un çok faydası oldu, hiç kullanmıyordum. İnternette ne olduğunu araştırdım,gerekli birşeymiş, bunu da öğrenmiş olduk sayenizde
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
material editörde gamma ayarı her bir materyal için tek tek yok (HDRI hariç), sigershaders kurulumunuzda sorun olmayabilir ama ben 3dsmax versiyonunuzla uyumsuz olabilir diye tahmin ediyorum. Bir versiyon araştırmasına girin. Normalde bu warning`ler çıkmaması lazım, normal map`lerdeki eksen hataları (XYZ) materyal yansımalarını, ve poligon Z yükselti yapılarını bozar. Bir de aydınlatmayı çok yoğun kullanmaktan ziyade nispeten kısık kullanmanızı öneririm, sebep ise hasan demirel`in de değindiği gibi post process`de elinizi güçlendirir. Çünkü exposure düşük olan bir render`ı düzenlemek bence over-exposed bir render`ı düzeltmekten daha kolay ve gerçekçi sonuçlar verir.
edit : Bu arada dikkat ettim, normal map`ler ile ilgili hata veren materyal tek bir materyal. materyal numarası 1848307812. O materyali bir inceleyebilirsiniz veya sadece onu replace edin. Onun map`lerinde normal bump kanalı var, içine bir girip bakın bakalım normal mi görünüyor nedir..
- Offline
- Erkek
dediklerinizi dikkate alıcam,aynen dediğiniz gibi, renderlerde aytınlatmayı kısık kullanıyorum,PP bölümünde hallediyorum, sigershaders-i araştırayım belkide dediğiniz gibi sorun oradan kaynaklanıyor, cevaplarınız için hepinize teşekkürler.kolay gelsin
- Offline
- Erkek