Oyun Yapımı : Yerli VR ve FPS Tarihi Okçuluk Oyunu
Merhaba,
Moonstar Games`te Unreal ile Oculus VR ve Steam için okçuluk oyunu geliştiriyoruz. Şimdilik çok sayıda hazır model var ancak kendi modellerimizi üretmeye devam ediyoruz.
Oyunda orta çağdan 5 farklı ülke planlıyoruz, biri Osmanlı. Oyunda yer alan bayraklar Osmanlı Savaş flaması, herhangi bir siyasal görüş veya partiyi temsil etmiyor.
Özellikle bu işin içinden olan 3d sanatçısı arkadaşlarımızın yorumlarını önemsiyoruz.
Oculus VR:
https://www.youtube.com/watch?v=nEnufKP1Sb0
Steam FPS:
https://www.youtube.com/watch?v=gHzcgauzWUc
www.moonstargames.com
- Offline
- Erkek
Karakterlerin hareketleri davranışları biraz daha geliştirilmeli diye düşünüyorum, daha doğal, daha keyifli bir hale getirilebilir.
Özellikle grafiklerde doğru düzgün çim vs eklenerek ciddi gelişim sağlanabilir. Çevre çok boş duruyor.
Birde merak ettiğim şey steame girdiniz mi? çünkü çok basit değil diye biliyorum ama orada bulunmak.
Bu arada yorumlarım bir oyuncu gözüyle, oyun oynamayı çok severim de :)
- Offline
- Erkek
Oyun üzerinde çalışmaya devam ediyoruz.
Aslında ortamlar konusunda bizi biraz kısıtlayan Oyunu Oculus Rift`e uyumlu olarak geliştirmeye özen göstermemiz. Oculus Store`da bir oyunun yayınlabilmesi için GTX 970 ile 90 fps`de (4K) çalışabilmesi gerekiyor çünkü daha düşük frame ratelerde mide bulantısı yapabiliyor. Ancak frame rate düşürmeden de ortamı güzelleştirmek mümkün, çalışmalarımız devam ediyor.
Steam konusuna gelince "Green Light" programı bir süre önce kaldırıldı. Artık eskisine göre Steam`a oyun yüklemek, kitlesi olmayan geliştiriciler için daha kolay. (Henüz yükleme gerçekleştirmedik)
https://partner.steamgames.com/steamdirect
Yorumlara açığız, tekrar teşekkür ediyoruz.
- Offline
- Erkek
VR için değil de FPS için naçizane şunları söyleyebilirim:
- Okçuluk oyununda oklar basit fizik kurallarına göre hareket etmeli değil mi? Etmeli. (projectile motion)
- Mümkünse "Color Correction" hariç motorun tüm "post-processing" sistemini kapatın. UE4`de var mı bilmiyorum "Color Correction" efektini ACES ya da Filmic olarak ayarlayıp Contrast ve Brightness ayarıyla net, açık bir görüntü yakalamaya çalışın. Bu satırı uygulayıp açık, temiz görüntü elde ettiyseniz az biraz da Sharpness veya Unsharped Mask gibi resmi keskinleştirebilecek bir efekt uygulamanız resmi daha iyi hale getirebilir.
- Işıklar çok kötü. Düşük çözünürlüklü "bake lightning" dünya kadar gerçekçilik katacaktır.
- Karakter modelleri dokuları dışında idare eder. Mümkünse parlak plastik gibi değil de mat gözükmelerini sağlayın.
- Arazi materyaliniz en azından basit height-blending, POM efektini yapabilsin. Bu arazinin dandik görünümünü ot, çimen eklemeden de azaltabilir. Ve arazide en azından yakın mesafeden bakıldığında tekrar eden doku olmamalı. Bunu yalnızca kameranın fov`unda görüntülenebilecek "deferred decal" gibi şeylerle değiştirebilirsiniz.
- Modeller daha organik görünmeli. Taş, ahşap, metal malzemenin birbirinin içine geçtiği, birbirini etkilediği yerlerde doku efektleri uygulayabilirsiniz. pas, toz, kir, yosun. Modellerin araziyle buluştuğu yerleri düşük poligonlu nesnelerle, çimenle falan gizlemeye çalışmak iyi bir fikir olabilir.
- Online
- Erkek
Öncelikle Frost Bite ile Oyun geliştiren bir teknik sanatçı gibi yorum yazmanız çok hoşumuza gitti. Bu, Türkiye`nin oyun geliştirme sektöründe(yıllık 110 Milyar Dolar) ben de varım dediğinin önemli göstergelerinden biri. Ancak garip bir irondir ki çeşitli forum ve sitelerde uzun süre yayınladığımız Unreal Blueprint teknik sanatçısı ilanına bir kişinin bile başvurmaması, gelen bütün unreal teknik sanatçılarının blueprint bilmiyor olması, katetmemiz gereken yol olduğuna da gösteriyor.
Eğer Oculus videosunu izlediyseniz, oklarımız line trace değil, projectile, okun çekim miktarına göre hız kazanıyor ve drag gibi kuvvetlerden etkileniyor. Oculus ile geliştirmede Post işlemci-pahalı bir yapı ancak size katılıyorum şimdilik olmasada FPS verisyonunda Post olması gerekiyor. Light Baking üzerinde çalışmaya devam ediyoruz, haritamız çok büyük ve Importance Volume üzerinden ilerliyoruz, ilerleyen sürümlerde kesinlikle baking olacak. Karakterlerde PBR iş akışı kullanıyoruz, BF1 ayarında karakterler üretmek istiyoruz ancak onlar gibi Photogrametriden yeterince yararlanamadığımız için taranmış karakterler veya ortamlar henüz üretemiyoruz ancak zorladığımıza emin olabilirsiniz.
Yorumlarınız için tekrar teşekkür ediyoruz, diğer tr3d kullanıcılarından bu tarz yorumlar bekliyoruz.
- Offline
- Erkek