Oyun Yapımı : unreal engine de render
Arkadaşlar unreal engine i inceliyorum. Render nasıl alınır. HAngi düğmeye basılır render çıktısını nereye kaydeder? Deneme yapmak istiyorum.
Teşekkürler...
- Offline
- Erkek
Unreal Engine`da render özelliği var. Oyun sistemlerinin ışık ayarlarını hazırlamak realistik rendera göre daha kolaydır. Çünkü gerçekçi mekanlarda her nesnenin optimizasyonu ile tek tek uğraşılır.
Realistik render almak istiyorsan ve vraye alternatif gibi düşünüyorsan yanılıyorsun. Vrayde her zaman kullandığın ışık ayarlarına biraz ince ayar çekersin olur biter. Unreal`da ise mekanı realistik yapmak için ışık ayarlarının build işlemi vray renderdan daha çok bekletir. Deneyime göre bir kaç hafta ile bir kaç gün arası sürebilir. Sahnedeki ışık parlaklığını yakalamak için onlarca kez build alman gerekir. Nesnelerin unwrap işlemleri, modellerin poligon sayısını ayarlama, postprocess işlemleri, yeni başladığında ışık ayarları çok karışık. Alışmak bir kaç ayını alır. Sadece bir gölge için bile onlarca ayar var.
Amacın sadece çalışmanın screenshotunu almaksa: matinee sistemi kullanmayı öğrenip, play dediğinde matinee ile görüntü alabilirsin. Bunu yapmak için.
Projenin klasörü içerisinde save klasörüne kaydeder.
Unreal answer hub`dan aratırsan bir kaç yararlı anlatım bulabilirsin.
Sadece deneme maksatlı düşünüyorsan, ayarsız realistik render almak için, Unreal marketten Realistik render örneğini indirip matinee`den recorddan al, yüksek çözünürlük verirsen sistem crash olabilir.
Eğlenceli bir sistemdir sıkılmazsın ama öğrenme süreci çok uzundur.
- Offline
- Erkek
Cevap için teşekkür ederim. Ben aslında ne iin unreal i araşrıtıyorum onu söyliyim. 3ds max te model hazırlayıp unreal e import edip orada malzemelerini verip camera animasyonunu yapıp animasyon render ı almak için düşündüm. Ama render ı vray den çok daha uzun sürecekse pek mantıklı değil. PArticle effect, fluid ve smoke efect bunun yanında bir çok efect max te yapmak oldukça zor veya plugin siz yapılamıoyor. Bunlar unreal de hazır bulunuyor diye gbiliyprum. O yüzden yani her türlü özelliği olan bir çözüm arıyorm. Her şeyi bir programla halletmek istiyorum. Suyu realflow da, kumaşı marvel de, smoke u phoenix te, rendere maxwell de veya octane da ne bileyim bir sahne için bir sürü program kullanmak gerekiyor. ben bunları tek bir programla yapmak istiyorum. Bir de ön izleme wiewport ta gökyüzünü, günei,şini bulutlarını görebiliyorsun unreal de. MAx te render almadan bu tür efectleri görmek mümkün değil.
Yaw Çok mu zor bu özellikler i de eklemek anlamıyorum nasıl bir saış politikasıdı. Maya da var gfluid max te yok. Falan plugin smoke fire efecti yapabiliyor, autodesk tekiler programa gömme bir yazılım yapmıyor. Niye başka şeylere muhtaç edip extra para istiyorlar. ZAten mez in fiyatı 4.500 dolar. Bi de işe yarar plugin olmadan eklenti olmadan adam gibi effect yapamıyorsun max te bi de onlara 4.000 dolar para harcıyorsun. Bu dolandırıcılıktır.
Neyse Son olarak unreal de render vray e yakın bir kalitede, yani realistik alınabiliyor mu onu sorayım...
- Offline
- Erkek
Vray kadar kaliteli olmasada alınıyor. Bu söylediklerinin çoğunu yaparsın. Orta seviye ya da iyi seviye 3d bilen bir insan için (max / maya ya da blender ) unreal engine öğrenmek basit blueprintleride öğrenerek, en az 6 ay sürer. Çok sağlam bir sisteminde varsa bu söylediklerine yakın şeyler yapabilirsin.
- Offline
- Erkek
Vray kadar kaliteli render alma imkanin var UE4 ile
Fakat bu kalitede bir ekran karesi icin oyun yapamazsiz.
UE4`da Vray derecesinde render alabilmen icinde motoru modfiye etmen lagzim`ki cok cok iyi C++ ve C# bilmen gerekli :)
kisacasi Turkiye icin IC ve DIS mimari sunumlar icin Unreal cook cook yeterli kanaatimce..
Saygilar.
- Offline
- Erkek
Işık hesaplamalarının bu kadar uzun sürmemesi için bize gereken donanım grafik kartı mı? Yani cuda sayısı yüksek ekran kartlarımızı sli yapsak bizi bu durumdan kurtarır mı ?
- Offline
- Erkek
Build işlemleri için işlemciyi kullanıyor. birden fazla bilgisayar varsa swarmcoordinator ile buildi farm gibi yapabilirsin.
- Offline
- Erkek