Oyun Yapımı : Unity Gölge Sorunu

Unity Gölge Sorunu
halkaFurkan YILMAZ

Bir süredir unity kullanmaya çalışıyorum, gölgelerim hiç güzel değil, baked sonucu böyle birşey çıkıyor geçişler kademeli ve kötü gözüküyor, şuan sürekli yabancı kaynaklardan araştırma yapıyorum ancak birşey elde edemedim, nasıl çözülür, neleri öğrenmem lazım?


www.furkanyz.com
2018-12-23 20:08:55
  • Offline
  • Erkek
Ekran Görüntüsü
halkaFurkan YILMAZ

Ekran Görüntüsü

Tavanda gayet belirgin

www.furkanyz.com
2018-12-23 20:10:12
  • Offline
  • Erkek
Lightmap için kullanılan UV'de

Lightmap için kullanılan UV'de sorun var sanırım. Unity lightmap için UV oluşturabilir.

https://eksiup.com/5c0a6a333235

Bake sorunları oluştuğunda ilk olarak modelin UV özelliklerini kontrol etmelisin. UV mevzusunda önemlilerin altını çizdim.

https://eksiup.com/78162a460103


2018-12-24 21:47:00 Edit:2018-12-24 21:53:38
  • Offline
  • Erkek
Çok teşekkür ederim, bakacağım
halkaFurkan YILMAZ

Çok teşekkür ederim, bakacağım :)

Tüm objelerde UV var, texture eklediğimde hiçbir sorun yaşamıyorum ama bu farklı sanırım.


www.furkanyz.com
2018-12-24 23:49:20 Edit:2018-12-24 23:50:08
  • Offline
  • Erkek
1
halkaFurkan YILMAZ

1

1

www.furkanyz.com
2018-12-25 14:00:05
  • Offline
  • Erkek
Nerelerle ilgilenmem gerektiğini anladım
halkaFurkan YILMAZ

Nerelerle ilgilenmem gerektiğini anladım teşekkür ederim


www.furkanyz.com
2018-12-25 14:00:24
  • Offline
  • Erkek
Unity'deki bake sistemleri normal

Unity'deki bake sistemleri normal şartlar altında modelle gelen UV'yi lightmap için kullanıyor. Ancak modelin UV'sinin unwrapped veya overlapped olması ihtimaline karşı bir lightmap uv üreteci Unity'de var. Mükemmel uv üretmiyor ama iş görüyor.

Bake mevzusunda uv dışında da sorunlar oluşabilir. Işık sızıntıları, gölgelerin fazla bias'lı olması vs.

Bunun dışında sahnede birbirinden farklı boyutlarda model varsa tümü varsayılan lightmap parametreleriyle hesaplanır. Halbuki her modelin lightmap ayarlarını elle yapabileceğin "lightmap parameters" var. Modellerin lightmap parametrelerini boyutlarına göre elle ayarlamak hesaplama zamanında acayip tasarruf sağlar. Varsayılan parametrelerle iki saat süren sahne hesaplaması 10 dakikaya falan inebilir.


2018-12-26 03:14:44
  • Offline
  • Erkek
Her modelin lightmap
halkaFurkan YILMAZ

Her modelin lightmap ayarlarına nasıl ulaşıyoruz, biraz aradım ancak bulamadım.


www.furkanyz.com
2018-12-26 16:07:46
  • Offline
  • Erkek
Create meünüsünden yeni "Ligthmap

Create meünüsünden yeni "Ligthmap Paramters" dosyası üret.
Değerleri ayarla.
Mesh'i "static" olarak tanımladığında, "renderer" penceresinde "lightmap parameters" aktifleşir, orada daha önceden hazırladığın Ligthmap Paramters dosyaları listelenir.

https://eksiup.com/d8d5e2e00201


2018-12-26 17:15:18
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!