Oyun Yapımı : Unity Gölge Sorunu
Bir süredir unity kullanmaya çalışıyorum, gölgelerim hiç güzel değil, baked sonucu böyle birşey çıkıyor geçişler kademeli ve kötü gözüküyor, şuan sürekli yabancı kaynaklardan araştırma yapıyorum ancak birşey elde edemedim, nasıl çözülür, neleri öğrenmem lazım?
- Offline
- Erkek
Lightmap için kullanılan UV'de sorun var sanırım. Unity lightmap için UV oluşturabilir.
https://eksiup.com/5c0a6a333235
Bake sorunları oluştuğunda ilk olarak modelin UV özelliklerini kontrol etmelisin. UV mevzusunda önemlilerin altını çizdim.
https://eksiup.com/78162a460103
- Offline
- Erkek
Çok teşekkür ederim, bakacağım :)
Tüm objelerde UV var, texture eklediğimde hiçbir sorun yaşamıyorum ama bu farklı sanırım.
- Offline
- Erkek
Nerelerle ilgilenmem gerektiğini anladım teşekkür ederim
- Offline
- Erkek
Unity'deki bake sistemleri normal şartlar altında modelle gelen UV'yi lightmap için kullanıyor. Ancak modelin UV'sinin unwrapped veya overlapped olması ihtimaline karşı bir lightmap uv üreteci Unity'de var. Mükemmel uv üretmiyor ama iş görüyor.
Bake mevzusunda uv dışında da sorunlar oluşabilir. Işık sızıntıları, gölgelerin fazla bias'lı olması vs.
Bunun dışında sahnede birbirinden farklı boyutlarda model varsa tümü varsayılan lightmap parametreleriyle hesaplanır. Halbuki her modelin lightmap ayarlarını elle yapabileceğin "lightmap parameters" var. Modellerin lightmap parametrelerini boyutlarına göre elle ayarlamak hesaplama zamanında acayip tasarruf sağlar. Varsayılan parametrelerle iki saat süren sahne hesaplaması 10 dakikaya falan inebilir.
- Offline
- Erkek
Her modelin lightmap ayarlarına nasıl ulaşıyoruz, biraz aradım ancak bulamadım.
- Offline
- Erkek
Create meünüsünden yeni "Ligthmap Paramters" dosyası üret.
Değerleri ayarla.
Mesh'i "static" olarak tanımladığında, "renderer" penceresinde "lightmap parameters" aktifleşir, orada daha önceden hazırladığın Ligthmap Paramters dosyaları listelenir.
https://eksiup.com/d8d5e2e00201
- Offline
- Erkek