Oyun Yapımı : OpenVOLT Modellemeci Arıyor.
ocakta odtüde game jame yarışması var
- Offline
- Erkek
@3ddesen: Oyun gelecek sene çıkmayacak bu yüzden belki 2015 için katılabilirim.
- Offline
- Erkek
Game Jame`e hazır oyunla katılmıyorsunuz yanılmıyorsam. Orada verilen konsepte uygun olarak kısa sürede yeni bir oyun üretmeniz isteniyor.
- Offline
- Erkek
Olmaz o zaman tavsiye için teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Arkadaşlar hiç mi yok yardım etmek istemeyen?
- Offline
- Erkek
Kardeş oyununda kullanacağın çevre nedir? Hangi modelleri istiyorsun? Modelleri hangi formatta (muhtemelen fbx olacaktır) istiyorsun? GTA tabanlı derken oyun motorunu mu kastteddin? shader bileşenleri neler? Maksimum kaç vertex olmalı? Biraz daha açık bilgi vermen faydalı olacaktır.
Modellemeden iyi anlamam ama basit modellerin örneğin bariyer, kaya, vb modeller konusunda yardımım dokunabilir.
İyi çalışmalar dileklerimle,
- Offline
- Erkek
@Nurisural: Bu soruları sorduğun için teşekkürler, oyun motoru Unity 3D olacak, Unity 3D`ye uygun modelleme formatı olacağını on gördük desek yeridir. GTA tabanlı derken oyun sisteminden bahsettim. Shader bileşeni hakkında bir bilgi vermediler bize, vertex onu yapan kişinin hesabında tutuyoruz.
Basit modellemede çok önemli, Orman (Forest) Adası`nı sizlere yaptırabiliriz, ağaç modelleme ve ev yapmayı biliyor musunuz ?
İyi günler.
- Offline
- Erkek
@ichinose;
Kardeş öncelikle bu soruları sorarak kesinlikle çok bilmişlik veya küstahlık yapmaya çalışmıyorum lütfen kimse yanlış anlamasın.
Unity3d motorundan hiç anlamıyorum ama fbx formatında modelleri istediğinizde hemfikiriz sanırım.
Ağaç veya ev modellemesi yapabilirim fakat kesinlikle aşağıdaki sorularıma cevap verilmesi gerekmektedir.
Öncelikle küçük bir aydınlatma; Şimdi Vertex sayısını sordum ama onu yapan kişinin hesabında tutuyoruz dedin: Böyle bir şey olamaz. Şimdi sana 100.000 vertex üzerinde bir ağaç modeli göndersem o oyunun mapi üzerine birkaç kez o ağacı koyduktan sonra o bilgisayar çöker. Dolayısıyla vertex sayısı açıkça çok önemlidir.
Mesela Ios oyunlarında basit (Dört noktadan oluşan) plane`lerin üzerine alpha maplar uygulayarak ve shader ları iyi ayarlayarak toplam 20 noktadan oluşan ağaç modeli çıkaranlar da var. Ki bu modeli oyunu oluşturduğunuz map`de 10.000 kez kopyalasanız da çökmez.
Diğer taraftan her oyun moturunun bir modeli import edebileceği maksimum vertex sayısı bulunmaktadır. Örneğin UDK`de bu sayı yanlış bilmiyorsam 60.000 civarıdır.
Dolayısıyla kardeşim bana modelde kullanılabilecek maksimum vertex sayısını bildirmeniz çok önemlidir.
Sorularım;
* Modellerde maksimum kaç vertex olmasını istiyorsunuz. (Shader`ı bu sayıya göre şekillendirebiliriz.)
* Formatı fbx ok`midir?
* Modelleri verirsem Oyunun Credits kısmında ismim geçecek mi? (Aksi takdirde kimseye ücretsiz model vermeyeceğim.)
Sevgi ve saygılarımla,
- Offline
- Erkek
Sorularınızın cevabını verelim, sırası ile.
1: Ağaçların dalları 6`şar vertex ile modellenir büyük ihtimal. Evlerin geneli gecekondu olacaktır, büyük ihtimal 150 vertex isteyecektir. Evleri boş tasarlayacaksın, sonra doldurulması gereken evi ise sonra tasarlarız.
2: Unity 3D, FBX destekliyormuş, bu yüzden sorun edeceğini sanmam.
3: Oyunda Credits kısmında geçecektir ayrıca emeği geçenler bölgesin de de isminiz geçecektir.
Eğer kabul ederseniz, özelden facebook adresimi isteyiniz.
- Offline
- Erkek