Oyun Yapımı : geniş çaplı oyun ?
Merhaba benim bayadir kafamda olan bir soruyu buradaki arkadaşlara sormak istiyorum eminim bilgileriniz benimkinden daha yenidir ve daha önce çok kez paylaşilmiştir ama ben pek bulamadim ...neyse sormak istediğim şu;
günümüz içersinde ve teknolojinin ilermesiyle bir ton yeni oyun fln cıkıyor ben merak ediyorum bu oyunu yapanlar tabiki geniş çapli bir ekipmanlara sahiptirler ama biz genelde udk ve unity3d gibi programlarda oyun geliştirmeye çalişiyorum peki bu büyük projelere adim atan kişiler bu programlami yapiyorlar bu oyunlari ? ya da işin temeli gerçekten c++ da mi yatiyor? yani bir modelleme yapalim daha sonra c++ üerindemi yoğunlaşalim ? az araştirdim genelde bulduğum sonuç bu sizde yanliş yoldamiyim ? ve eğer bir oyun yazilimcisi olmak için başka bir dil mi bilmek gerekiyor ? ve son olarakda bu oyunlarin hepsi 3 boyutlu olduğu için her bir sahnesi her bir alani her bir ayrintisi modellenip mi koyuluyor ? yani maya da veya 3ds max de mi modellenip sonra üzerlerine yaziliyor ...
call of duty gibi battlefield 3 gibi oyunlardan bahsediyorum ...
bilgisi olan varsa paylaşabilir mi sorularima cevap bulmuş olurum hiç değilse...
- Offline
- Erkek
bildiğim kadarıyla bütün herseyi oyun motoruna atıp orda işliyorlar yani oyun motoru yani c++ tabanlı bir program diyelim yapılan modellemenin nasıl kullanılacağı gibi seyler kontrol edilmiş olunuyor bu motor ile. kısaca buldugunuz yol doğru ama işin sadece modelleme kısmı bile cok cok uzun suruyor onun için adamlar modelleme ekibi ile bir iki yıl ugrasıyorlar sanırım oyunun kodlama asaması daha hızlı ilerliyor modellemeye kıyasla ve tabi bilen kişiler için kodlamaya yeni giren birisi için işler değişir :)
- Offline
cryengine i dene.çok pratik ve kolay anlaşılabilir bir program.ayrıca cryengine ile üretilen oyunların yapay zekalarını kullanabiliyorsun çaktırmadan.(mesela crysis`in yapay zekasını bi ince çalmıştım ben ama sadece programda gelişmek için)
- Offline
- Erkek
aslında çok da geniş ve bizim bilmediğimiz ekipmanlara sahip olmalarına gerek yok
oyun aslında bayağı karmaşık ve prosesi çok uzun ve zahmetli bir olay. C++ sadece aynı modellemesi bigi sürecin bir parçası
0 dan oyun yapmaya giriştiğimizi ve allahın bir hikmeti olarak da her türlü yazılım ve programı kullanabildiğimizi düşünelim ;
ilk önce oyunda kullanacağımız modellerimiz lazım Zbrush da yaptık modelleri e bunların low poly si lazım ozaman max `e döndük low poly hale getirdik. bunların animasyonları gerekli photoshop da resim yapmıyoruz sonuçta. (tabi kaplama için de kopuk photoshop biliyoruz). Maya bu noktada devreye sokabilirsin aslında rigleme ve animasyonlar için daha verimli olabiliyor. burada cinematicler için hikaye tarzında animasyonlar ve tekrar eden animasyonlar gibi detaylar var aslında. cinematikler için genelde mocap dosyaları kullanılır. karakterler bir yere saklanırlar birbirleri ile konuşurlar ara geçiş animasyonları. kızıl ötesi kameralar oyuncular ufak pinpon topları omuzumuza kafamıza takılan falan.
neyse Udk geçmeden önce daha çok işimiz var 3d ve 2d programlarımızla,
çevresel tüm gördüklerini parça parça yeniden 3d programımızda low poly olarak modellememiz gerekiyor. hepsinin unwarp ile kapama haritalarını hazırlamamız speculer reflection displacement falan falan AO neyse Baking -yazdıkca aklıma geliyor - haritalarını -normal- çıkarıp kenara koymamız gerekiyor.
daha tek satır kod yazmadık dikkatini çekerim.
sanırsam UDK ya geçme zamanı
UDK (Unreal Development Kit) bize çalışan bir 3d arayüz ve hazırda yazılmış bazı script kodları ile veriliyor. tüm modellerimi UDK nın içine alıyorum. kendi araçlarını da kullanarak (terrain - tree vb) haritamı oluşturmaya başlıyorum. azarimi oluşturuyorum modellerimi dizmeye başlıyorum. çevresel düzenimi kuruyorum işte süper grafikler aşık oluyorum ölüyorum bitiyorum falan ama yaa bişeyler eksik burada sanki siz bişey duyuyormusunuz. bende duymuyorum. Sesler bu sahne için biz hiç ses dosyası hazırlamadık . hayda ses dosyası bulmaya devam dön nete yada al eline kaydedici git rüzgar sesi falan çek. neyse had hallettik onuda. döndük yine bilgisayarın başına. karakterimizi oyuna aktarmamız gerekiyor ama nasıl ?
bu karakter hangi pozisyon da duracak hangi hareketleri yapacak hangi tusa bastığımda ileri gidecek ileri giderken nasıl hareket edecek. atlarken yüzerken eğilirken neler yapacak. UDK burada sana kocaman Kismet arayüzünü vermiş , bu da yetemiş oturmuş bide script dosyalarını ve bunların derleyicisin vermiş.
buraya kadar aslında pek bi sorun yok. yazdığım kadar değil tek kişi otursa ufak bir harita hazırlar. aslında oyun yapıyoruz ama buraya kadarkiler zaten oyun. asıl iş bundan sonra başlıyor.
ben karakterimin 30 dereceyi geçen eğimlerden yukarı çıkmasını istemiyorum. oyunun senaryosu gereği yerçekimi 1/4 oranında olan bir alan var. crtl + alt + shift + F9 + double MMB yapınca süper güç konumuna geçsin gibi abidik kubidik olayların yani UDK nın dışında olacak şeylerin olması için, fizik motoru grafik motoru yapay zekası vb şeyer için epic Game Unreal Engine yi yaklaşık yanlış bilmiyorsam 300.000 $ satıyor. bu noktada artık 3d nin olayı azalıyor. olay yazılımcılara kalıyor. tamamen kodlama. oda C++
tabi daha iyi bilen arkadaşlar vardır muhakkak ama unreal engine c++ dan oluşuyor ki zaten okadar özellik ve yüksek performans başka bir dilden beklenmez. (aslında bilen birisi hakkaten şurada yazdıklarımın üzerine bişeyler eklerse çok sevinirim)
bunun dışında mobile ve browser kısımları için java veya pyhtın da kullanılıyor aza bana sorarsan onlarda zaten C nin türevleri.
işin temeli C++ mı demişsin ya temel ve oyunu oyun yapan unsur kodlama. hatta C++ dan ziyade DirectX ve OpenGL.
uzun olduysa kusura bakmayın gece gece çenem düştü
- Offline
- Erkek
Önce http://www.udk.com daki dökümanları hatim et videoları izle.
Sonra http://www.3dmotive.com daki tutorialleri izle.
Bunları bitirdikten sonra http://eat3d.com/kismet2 tutoriali indir uygula ve ilk mobile oyunun yap. Aynı oyunu PC`ye de çıkarabilirsin. En basit arcade oyun türünü remake yapıp ticari olarak gelir elde edebilirsen Call of Duty ve Battlefield serilerinden bahsetmeye hakkın olur.
Şuan için yazdıkların bisiklet alacak param dahi yok ama Ferrari almak için nasıl para kazanmalıyım demekten farksız.
UDK lisansını 100$`a alabilirsin.
Apple Store lisansı 100$.
İlk oyununda 50.000$ dahi kazanamayacağın için yok 50.000$ dan sonrasının %25`ini Epic Games alıyor bıdı bıdı yorumlar yazmasın kimse. 50.000 $ = 90.000 TL eder. Yeni başlayan biri için bu para gerçekten çok iyi bir rakam. İki adet ortalama seviyede oyun yapsan başını sokacak bir evin olur.
Oyunun yapımı aşamasında yaptığın 3D görselleri www.turbosquid.com üzerinden satışa koyup ek gelir elde etmende mümkün. Başlangıç masrafların için oradan da 1000-2000$ arası bir gelirin olur bu da aylık 1800-3600 TL arası bir para yapar. Maaaşlı iyi bir iş bulsan sabah 08:00 akşam sözde 18:00 (20:00-22:00) ve hafta sonlarıda çalışsan ancak bu parayı kazanırsın.
Ölç biç hesabını kitabını yap ona göre başla. Yada bunlar çok kafa isteyen işler pazarda domates satarım yada büfe açar parama bakarım dersen o tür bir gelecek planıda yapabilirsin.
- Offline
- Erkek
İşin En kısası Herhangi bir oyun motoru ile yarattığın sahne ve karakterleri oyun motorunun izin verdiği çerçevede oynanabilir hale getire bilirsin.
Fakat ! ben profesyonel bir şeyler yapacağım diyorsan o zaman oyun motorunun izin verdiği çerçeveden çıkıp sahne ve karakterlerin yapay zekalarını programlaman gerekmekte para verip aldığın oyunları yapanlarında işi bu yapay zeka geliştirmek sahneyse herkes çiziyor karakterse aynı ama yapay zeka onu kod`laman gerek.
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
UDK lisansı 50.000$ dan sonraki her 10.000$ ın %25 i.oyun yapanı hiç yormayacak bir rakam.
GARYOSAVAN
bu eskiz çizimleri bulabileceğimiz bir yer var mı bildiğin.
- Offline
- Erkek
www.google.com da hepsi mevcut. Yeter ki ne aradığını bil. :)
- Offline
- Erkek
eywallah dostum bunu gerçekten düşünmemiştim :))
- Offline
- Erkek