Oyun Yapımı : Biped animasyonu Unity`e atmak
Bipedde animasyonu yapıyorum vurma, yürüme, koşma, düşme gibi. Save ile kaydediyorum bpd ve std olarka ama unity bu dosyaları tanımıyor.
Teşekkürler şimiiden
- Offline
- Erkek
fbx dışında animasyon dosyası almıyor diye biliyorum
- Offline
- Erkek
Peki bunu yaparken birden fazla animasyon (yürüme koşma gibi) aynı dosyada mı yapmalıyım yoksa farklı fbx dosyaları olarak mı kaydetmeliyim? ayrıca modelimi biped animasyonuyla birlikte mi kaydetmeliyim fbx olarak ?
- Offline
- Erkek
bütün animasyonların tek bi fbx de olmalı çünkü unityde komut atarken frame aralıklarını göstererek koşma yürümeyi bir tuşa aktarabiliyorsun. örnek: fbx dosyanda 0 ile 20 kare arasında loop olacak şekilde anime edilmiş bir yürüme var 11 ile 21 arasında koşma var 21 ile 41 arasında çömelme var diyelim . unityde ileri ok tuşuna yürüme yapcaksan fbx dosyandaki 0 ile 10 arasını tanımlıcaksın eğer shifte basınca koşsun diyosan shift tuşuna 11 ile 21 göstercen vs..
- Offline
- Erkek
Teşekkürler, tek bir sorunum kaldı fbx olarak kaydederken biped hatası veriyor. The plug-in has detected one or more animation controllers that cannot be directly supported. Using the Bake Animation option may better address these limitations. The following nodes are affected:
Sonra bütün kemik parçalarının listesini veriyor uzunca.
- Offline
- Erkek
tamam sen genede bi export edilen fbx e bak animasyonu almış olması lazım o senin dediğin hata değil .
- Offline
- Erkek
Evet haklı çıktın, unityden kemik yapısını seçmek gerekiyormuş. Teşekkürler yardımın için.
- Offline
- Erkek