Mental Ray : Obje ışığı geçiriyor
Background resmi atayarak gerçekçilik kazandırma yöntemiyle render almaya çalıştığım sıradan bir küreye hangi malzemeyi atarsam atayayım saydammış gibi ışığı geçiriyor. sorun nerede anlamadım?
- Offline
- Erkek
küreyi seç sağ tık properties de açılan pencerede Sağ tarafta saydamlık değerini 1 yap (visibily) muhtemelen düzelecektir
- Offline
- Erkek
Belkide ışık geçirmiyordur. Cam şeffatır, ta ki bir tarafını gümüş ile sırlayana kadar...
- Offline
- Erkek
visibily değeri zaten 1, düşürdüm ve arttırdım sonuç değişmedi. benim anlamadığım her meteryalde aynı snucu yapıyor. kürenin tam ortasındaki nokta, parlama; arkasındaki güneş.
- Offline
- Erkek
Emre arch&design kaplamalarda ``matte finish`` var onu da denedin mi?
Gene aynı sonucu veriyorsa ilginç bi durum :)
Dosyanı gönderirsen bi bakarız.
- Offline
- Erkek
her melzemede yapıyor. crome kullanmak istiyorum cam gibi davranıyor. anlamadım neden. beton da bile saydam gibi davranıyor. size ulaşabileceğim mail adresi var mı isteyenlere yollayayım çalışmayı. mental ray kullanıyorum bunuda belirteyim.
- Offline
- Erkek
daha önce benimde basıma geldi enteresan bi durum camera shutter iso f-number degerleriyle oynayarak kısmen sorunu gidermiştim yanlıs hatırlamıyosam.
büyük ihtimalle biliyosundur ama genelde kullanılan yöntemi kısaca anlatiim ben sana
sahnene bi tane vray dome koy onun texture ına hdri ata vray dome invsible yapıp renderını al png olarak kaydet photoshopta istedigin arka planı ata
- Offline
- Erkek
Objeniz ışığı geçirmiyor, yansıtıyor. Ergin hocam da onu anlatmak istemiş. Sorun şu ki arkplana eklediğiniz resimin koordinatları tanımlı olmadığı için hangi açıdan baksanız aynı görünüyor. Yani siz resimi kameranın karşısında görüyorsunuz ama aynı resim kameranın arkasında da aynı görünüyor. Bundan dolayı objenin üzerinden yansıyan resim ile objenin arkasında olan resim birbirinin aynısı. Sonuçta da yansıma değil de şefaflık hissi oluşturuyor. Yansımaları kapatırsanız aslında objenin ışığı geçirmediğini fark edeceksiniz.
Kolay gelsin...
- Offline
- Erkek
Evet denildiği gibi obje nin yansımasından dolayı siz şeffafmış gibi görüyorsunuz
objenin environment kaplamasına bir hdr atarsanız düzelecektir.
- Offline
- Erkek