Mental Ray : Mental ray render ayarları

Mental ray render ayarları
drekonNecmi DemirkeserAvatar

mental ray render ayarları üç bölümden oluşur.

1- Standart olarak gelen ayarları açarsanız mental ray gölgelerde siyah tonlar olarak görünür ve özel aydınlatma yapmaz.

2- Global Illumantion (GI) ayarlarını açarsanız ışık hesaplamaları yapılır ve gölgeler de aydınlanmaya başlar. Bunun yanında Final gather seçeneğini açarak daha kaliteli ve yüksek çözünürlüklü render ayarları yapabilirsiniz.

Mental ray içersindeki photon sistemi kamera bağımsızdır, yani bir kere ışık hesaplaması yapılıp kaydedildikten sonra kamera farklı yere geçse dahi aynı ayarlar kullanılabilir. Fakat sahnedeki cisimler hareket ediyorsa photon hesabının tekrar yapılması gerekebilir.

Final Gather ise tamamen kamera bağımlıdır. kamera kıpırdadığı anda tekrar hesaplanması gerekir. normal ayarlarda zaten tüm hesaplar tekrar yapılacak şekilde verilmiştir. özellikle animasyon yapanların bazı ayarları kaydedip tekrar kullanması render süresini azaltır.


Game maker
2011-07-26 10:19:47
  • Offline
  • Erkek
Global Illumantion (GI)
advertisarTurhan TosunAvatar

Global Illumantion (GI) ayarlarıyla Final gather aynı andamı açık olmalı? ben hiç Global Illumantion (GI) yı açmıyorum sadece final gather ile render alıyorum, Global Illumantion ayarlarını biraz açarmısınız hocam


2011-07-29 09:30:47
  • Offline
  • Erkek
final
drekonNecmi DemirkeserAvatar

GI: Global kısmı aydınlatma için gereklidir. sahne daha aydınlık olur. özellikle gölgeler gerçekçi olur.

FG: render ayarı ne olursa olsun mutlaka açılmalıdır. rendere cila çekerek temizler.


Game maker
2011-07-29 11:50:11
  • Offline
  • Erkek
son ayarlar nasıl
advertisarTurhan TosunAvatar

hocam dışmekan cephe renderi alcam;

ışık olarak daylight
output size 2048x1536
sampling quality min:1 max 16
filter lanczos width: 7 height: 7
final garher high
global illumination KAPALI

şimdi bu ayarlara göre ´´global illumination´´ ayarlarım nasıl olmalı ve bu ayarlarda derzlerim neden bulanık çıkıyor
?


2011-07-29 14:35:09
  • Offline
  • Erkek
bence bu ayarlar çok
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

bence bu ayarlar çok fazlasıyla sisteminizi kasar. Bunun yerine bu ayarlara yakın şekilde bir FG map oluşturup onun üzerin GI ile düzelterek render alabilirsiniz. Hem zamandan tasarruf olur hemde kaliteniz artar


2011-07-29 20:53:32
  • Offline
  • Erkek
mitchel 4-4 kullan. dlobal
ulasdenizulaş deniz

mitchel 4-4 kullan. dlobal ilimunationı dış mekanda kullanma
spatial contrast için r-g-b ve a için 0.025 civarı bir değer at. final gather´i daha düşük çözünürlükte alıp kaydedip, renderi yüksek çözünürlükte kaydettiğin fg ile al ve bir dene. sonuç tatmin ediciyse daha az kasmış olursun. bazen yarı çözünürlükte alınmış bir fg ile harika renderlar alman mümkün. global ilimunationu iç mekan alırken hesaplatın. dış mekanda kullanmayın.


2011-07-29 23:18:37
  • Offline
  • Erkek
´´bence bu ayarlar çok
advertisarTurhan TosunAvatar

´´bence bu ayarlar çok fazlasıyla sisteminizi kasar. Bunun yerine bu ayarlara yakın şekilde bir FG map oluşturup onun üzerin GI ile düzelterek render alabilirsiniz. Hem zamandan tasarruf olur hemde kaliteniz artar´´ dmrmrt murat bey FG map nasıl oluşturuluyor ve GI ile nasıl düzeltiyoruz biraz açarmısın


2011-07-31 00:11:16
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!