Mental Ray : Mental Ray kullanıcısı çok azmış yahu. Bu işte bir terslik var.
Mental Ray de vray gibi başlı başına bir dünya, 3ds max in kendisi gibi bilinmedik dehlizler var muhakkak. Ancak bizzat kendi tecrübemle ki bu çok kişisel bir deneyim. vr render motoruna resmen yıllarımı vermişim ve bir sonuç almışım diğer render motoruna(mr) ise bir kaç ayımı vermişim ve aynı sonucu almışım. Az çok hepimiz haklıyız biraz. Ben kendi kişisel sonucumu yazdım unbiased motorlara kulvar mevzusu yüzünden hiç girmiyorum. Ferit bey shader utuilites i biliyorum teşekkürler tavsiyeniz içn ama ben yine de eski kafalıyım kendi usulümce tek tek çeviriyorum :) Bir diğer konu da bu işin ve özellikle mr nin pirlerinden Erkan ustaya kesinlikle katılıyorum. Evermotion model dalgasına savrulup gitmişim başka diyarlara, sonra evermotion ı da unutmuşum. kalmışım vray le baş başa. :) şimdi resmen özüme döndüm diyebilirim. Tıpkı eski günlerdeki gibi. Dediğim gibi bunlar kişisel tecrübeler. Herkesin yolu farklıdır. Kalın sağlıcakla
- Offline
- Erkek
mustafa hocam converter tam çevirmiyor yine elle müdahale gerekiyor
hatta sizin dediğiniz Shader Utilities Final vray blend materyaldeki blend edilen malzemeleri bana sormadan öldürüyor bununla igili seçenekte bulamadım Shader Utilities Finalin içinde. designever`ın dediği gibi mental animasyonda çok iyi sonuç veriyor ama piyasada kaç kişi animasyonla uğraşıyor? animasyona nekadar talep var? vray her türlü evermotion sayesinde kazanır.
- Offline
- Erkek
Ferit abimizin yorumuna katılıyorum, biz kullanmıyoruz ama kullan bir çok firma gördüm ekip olarak.
- Offline
- Erkek
Mental ray kendi içerisinde çok olanaklara ve imkanlara sahip bir motordur. Animasyonda vray ile kıyaslandığında hız ve optimizasyon bakımından verimli olabiliyor. Vrayın en büyük sıkıntısı yüklü ve karmaşık sahne animasyonlarda ciddi optimizasyonlar ve uğraşlar istemesidir. Her motorun kendine göre artıları ve eksileri vardır.
Scanline render, Mental, Vray, Brazil, Maxwell ve bir çok motoru ilk sürümlerinden bu yana ciddi kullanıp test ettiğim için az çok nerede ne yapabiliyor kestirebiliyoruz.
Günümüzde donanımlar geliştiği için eskisi kadar da optimizasyon işine takılmıyor insanlar ama çok ciddi gereksinimdir bana göre.
Standart renderde bile çok tatlı işler çıkartan sanatçılar gördükten sonra bu işin halen ülkemizdeki anlayıştan öte bir sanat, bir uzmanlık olduğuna inancım halen devam etmektedir.
Sözün özü ticari işlerde hız ve beklentiye göre render motoru seçmek ve detayları yeteri kadar öğrenmek en makul çözümdür bana göre.
Kolay gelsin.
- Offline
2 YORUM VARKİ OLAYI BENİM AÇIMDAN ÖZETLEMİŞ
1-Sözün özü ticari işlerde hız ve beklentiye göre render motoru seçmek ve detayları yeteri kadar öğrenmek en makul çözümdür bana göre.
Kolay gelsin.(powerd3d)
2- MentalRay le başlayıp sahneleri vray e göre fazla duygusuz teknik ve sert bulup vray e geçtim(designever)
- Offline
- Erkek
Ve nihayet Mental Ray in ölüm fermanı verilmiş. Geçmiş olsun. Geç bile kaldılar.
- Offline
- Erkek