Mental Ray : Mental ray için Multi texture alternatifi
Max`de böyle bir şey olduğunu bilmediğim için aslında kendime kızıyorum. Vrayde herkesin deliler gibi kullandığı multitexture olayı meğer mentalda da varmış. hemde teee 2010`dan beri. Arc&desing malzemenin diffuse mapine Multi/Sub Map adlı mapi atıyorum. Uygulancak ploy malzemeyede materialbyElement modifier ekelniyor. sadece element id ile Multi/Sub Map deki id sayısının aynı olmasına dikkat ediliyor. işte bu kadar.hayırlı olsun.....
- Offline
- Erkek
shader konusunda mental ray çok başarılı
konuyla ilgili bir paylaşımda ben yapayım
bir tane mental ray malzemesi oluştur
surface kanalına composite map ata
composite kaplamasının sol tarafındaki
texture kanalına material to shader shader'i kullanarak bir malzeme at
sağtarafınadaki mask kanalına bu malzemenin gözükmesini istediğin yerleri beyaza,
istemediğin yerleri siyaha boyayarak oluşturduğun siyah beyaz resmi at alpha channel gibi
bu şekilde yüzeylere bağlımlı kalmadan map channel'lar ve kaplamaları kullanarak
çok daha özgür çalışma olanağı kazan.
bunun benzeri v-ray'de VRayBlendMtl olarak var
ama bukadar başarılı değil
sadece 9 malzeme ile sınırlı,
blending mode özelliği yok,
layer aç-kapa özelliği yok,
küçük önizleme özelliği yok
çalışması zor ve sınırlı bir malzeme
- Offline
- Erkek
çalışmanın son aşamasındayım shapes bolumunde çizgiler gorunmuyor yardım ederseniz sevinirim.
- Offline
- Erkek