Mental Ray : IŞIK DAĞILIMI...
MERHABA BEN HEM 3DMAX İN HEMDE BU SİTENİN ACEMİSİYİM. BİR BARAJ GÖVDESİ TASARLADIM AMA IŞIK GÖVDENİN ÜSTÜNDE SAÇMA BİR ŞEKİL OLUŞTURUYOR. BİR TÜRLÜ ÇÖZEMEDİM. RESİM EKLEYEMEDİĞİM İÇİN HOTFILE`A YÜKLEME YAPMAK ZORUNDA KALDIM SORUNLU YERLERİ İŞARETLEDİM. YÜKLEDİĞİM RESİM İLK ÇALIŞMADIR BÜTÜN DOKULARI YENİLEDİM GÜZEL BİR GÖRÜNTÜ OLUŞTURDUM AMA SON HALİNİ KOYMADIM.
KULLANDIKLARIM MANTAL RAY , DAYLIGHT , YARDIMLARINIZI BEKLİYORUM...
https://hotfile.com/dl/150179927/23f26ee/SORU_IIK_KIIRLMASI.jpg.html
- Offline
- Erkek
İşaretlediğin sorunlu bölgelerin olduğu baraj seti üzerindeki basamakvari yapı texture mı yoksa model mi??
Eğer texture ise uvw mapping`de sorun olduğu için o şekilde dağılmış.. ok eğer modelleyerek yaptıysan render ayarlarını yükseltip detayların görünmesini sağlaman lazım..
Sorunun ışıktan ziyade kaplamada gibi görünüyor..
- Offline
- Erkek
MODELLEYEREK BASAMAKLARI OLUŞTURDUM. YARDIMINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİM DEDİKLERİNİZİ HEMEN DENEYECEĞİM.
- Offline
- Erkek
Eğer modelse dediğim gibi render ayarlarını yükseltmen gerekir ki o basamakların arasındaki ışığı hesaplayabilsin..
- Offline
- Erkek
bence orada bir yanlışlık yok. O kadar uzakta alınan rednderda, böyle sıralı ve aynı takipteki cisimler böyle ışık kırılmalarına neden olabilir. Işıkta dölde yumuşatması ve renderer filtersini 1/16 mitchel yapıp detayını arttırabilirsin.
- Offline
- Erkek