Mental Ray : fgm

fgm
3ddesigner3d designer

Fg hesabı yaptığım dosya 28gb boyutuna ulaştı ve hesap bitince render almıyor.Saatlerce bekliyor tek kare bile almıyor. Yaptıgım animasyon 300 kareden olusuyor gün boyu bekledim boşa gitti sanırsam. Nedenini bilen varmıdır? nerede yanlış yapmış olabilirim?Ve nasıl düzeltebilirim


2012-08-01 13:22:59
  • Offline
  • Erkek
kaça kaç alıyorsun sorması
acemi1umutAvatar

kaça kaç alıyorsun sorması ayıp:)


ainesi iştir kişin lafına bakılmaz http://vimeo.com/user3184950
2012-08-01 13:37:08
  • Offline
  • Erkek
720X405
3ddesigner3d designer

720X405


2012-08-01 14:42:21
  • Offline
  • Erkek
fg hesabın tek kare
rakunnerrakunner

fg hesabın tek kare render içinmi yoksa animasyon içinmi bilmiyorum ama mode kısmından sana uygun olanını seçtiğini varsayarsak calcule fg gi and skip final rendering i işaretli bırak sonra incrementally add fg points to map i seç ardından klasöt yolunu göster ve generate et. generate işleminden sora bu sefer read fg points only from existing map files ı seç ve color renderını al yani esas renderını al. birde böyle dene bakalım. kamera animasyonun varsa fg lerin camera position divde damı onuda bir kontreol et.


2012-08-01 16:20:03 Edit:2012-08-01 16:23:06
  • Offline
  • Erkek
çok büyük ihtimalle animasyonun
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

çok büyük ihtimalle animasyonun her karesi için fgm aldın. Final gather cameraya bağımlı bir ışık hesaplamasıdır. o yüzden her frame değilde her kamera açısının hissedilir değişti alana cevirip tekrar hesaplatman gerekir.


2012-08-01 17:27:39
  • Offline
  • Erkek
rakunner; Final gather
3ddesigner3d designer

rakunner;

Final gather ``Project point from positions along camera path`` seçeneğinde.

Divide camera path by num.segment 9 dan 1 e getirdim.Bunun ne işe yaradığını bilmiyorum ancak 9 dayken ekranı 9 a bölüp render alıyor ..o yüzden 1 e getirdim.

Gelelim reuse (reuse fg/gi disk caching) kısmına;
Burayı Single file only (best for walktrough and stills) kısmını seçtim.
Calculate FG/GI and skip final rendering başta işaretliyorum sonra final gather map kısmından incrementally add fg points to map files kısmını seçip 3 noktaya tıklıyorum oradan dosya ismi verip.küçük ok tuşuna basıp animasyonu her 1 karede 1 kez olacak şekilde hesaplatıyorum.Sonra işlem zaten 1 gün sürüyor.İşlem bitince Calculate FG/GI and skip final rendering işaretini kaldırıp,read fg points only from existing map files seçip render diyorum.Ve tek kare bile almadan saatlerce bekliyor.300 kareden oluşan içmekan animasyonu yapıyorum.Yanlış sizce nerede?

dmrmrt;
``kamera açısının hissedilir değişti alana cevirip tekrar hesaplatman gerekir.`` demişssiniz ancak nedemek istediğnini ne yazıkki anlamadım..



2012-08-01 18:00:42 Edit:2012-08-01 18:02:30
  • Offline
  • Erkek
dividı 9 yaparsan hesapladığı
rakunnerrakunner

dividı 9 yaparsan hesapladığı kare nin sonraki karelerini birbirine uyumlu hale getirtir. neyse bence 9 da kalsın daha iyidir. 16 64 filan diye gidio ama çok uzatır ama sorun o değil şimdilik... fg hesaplamasının 1 gün sürmsi ilginç geldi bana sahnende ne var merak ettim yada çok abartılı ayarlarmı girdin ? bazen şöyle bi fake kullanıyoruz. misal full hd bi render var ve sahnede 30 milyon poligon varsayalım. o zaman fg hesaplarken 720x480 alıyoruz. esas renderı 1920x 1080 de alıyoruz. ama bu yönetemi acelen olmadığı sürece kullanma :)


2012-08-01 18:30:21 Edit:2012-08-01 18:37:01
  • Offline
  • Erkek
aslında o bir yöntem
3ddesigner3d designer

aslında o bir yöntem değil rakunner.Çünkü dediğin gibi o şekilde bir fake yapmamak gerekli sonuç berbat olur.

Sanırım GI ve FG aynı anda kullanmamam gerekli.Yabancılardan bu işi yapanlara mail atacağım.Belki acırlar durumuma.Çünkü Türkiyede Mr ile Flicker olmadan net Photorealistic iç mekan animasyonu yapan kişi yok şu anda.Herkes vray ile yaptıgı için bu konularda daha net kesin cevaplar gelebiliyor.Belkide yukarıda anlattığım gidişatta bir yanlış vardır ve biz bunu bilmiyoruz.:/


2012-08-01 18:41:43 Edit:2012-08-01 18:42:36
  • Offline
  • Erkek
şöyle diyim fg +
rakunnerrakunner

şöyle diyim fg + gi render animasyon baya bi render aldım iç dış flick olması zaten senin elinde dediğim gibi cam divide ve mode u seçiçen ben genelde animasyonlu şeylerde 2. olan modu seçiyorum animatic objeler olan içini. fg ve gi ı ayrıca chacledikten sonra reuse da kulanııyorum flick çok zor bi durum. belki sss malzemelerde flicker yaşıyabilirisn fg ve photonlar mesh içersinde çarpışma yaşadığı için oda ayarları yükseltirsen kalkar. bence bi sahneni bi yere uplaod et bakalım.


2012-08-01 18:51:15
  • Offline
  • Erkek
rakunner; İnan sahnemle alakası
3ddesigner3d designer

rakunner; İnan sahnemle alakası yok. Çünkü şu anda sahnemi bile bıraktım.boş bi içkeman çizdim hızlıca.ve kaplama atmadım.Materiel override ile render alıyorum.Yapmaya çalıştığım şeyi yaparken bir yerlerde hata yapıyoruz.Buna adım kadar eminim.Sahneyle filan bir alakası yok bunun.Çünkü ben zaten tek kare çalışmalar yapıyorum sorunsuzca. Gayette iyi çıkıyor. Ancak animasyon yaparken ``GI map,FG map, reuse olayları, konularında bir işlem sırası olmalı ve ayrıca bu yukarıda bahsettiğim sıralamada doğru seçeneklerimi seçiyorum gibi soruların net bir cevabı yok aslında. Ha dersen ki bu bilgilere nerden ulaştın türkçe kaynaklardan ulaştım.Yabancı kaynaklarda bir kaç yerde buldum çok karışık anlatıyor.Kısaca ``MR İLE İÇMEKAN ANİMASYONU YAPMAK `` baştan sona güzel bir anlatım olan 1 tane tutorial yok malesef.Yabancılarda bir tane var adam komposizyon yazar gibi karısık anlatmıs ekran resmi bile koymamıs.Onu okuyup anlamaya calısırken zaten direk sayfayı kapatıyorum sinirden.Işık ayarları vs gibi bir çok konuda bilgim var ancak şu içmekan animasyonunda yanlışlar oluyor.Jeffpatton birtane örnek yapmıstı izlerken ağzım açık kaldı. Sonra internetten kaldırmış çalısmasını.Mail atmıstım cevap gelmedi bir mail daha atıcam.Belki cevap gelir.O cevapta kesin 4 kelime olur . :) heralde baştan aşağı anlatacak halide yok sanırsam. Ya acıycak bizlere artık ya şu sırrını ortaya koyacak bi tutorial ile yada uzay teknolojisi sırrını bir ömür boyu saklayacak bu adam :)


2012-08-01 19:03:08
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!