Mental Ray : dış cephe boya

dış cephe boya
sonmezocakMezarcı SönmezAvatar

arkadaşlar bİr cephEyi nasıl gerçekçi boyarım? yani düz renk boya hiç gerçekçi olmuyor böyle hafif noise kabartı vs şeyleri nereden yapıyoruz? bump kullanıyorum oda sadece güneş ışığı vurunca belli oluyor.yardım ederseniz sevinirim arkadaşlar


VRAYDAN NEFRET EDİYORUM
2013-12-09 14:41:14
  • Offline
  • Erkek
Boyamak istediğin cepheyi biraz
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Boyamak istediğin cepheyi biraz daha anlatman lazım. Nasıl bir boya cephesi istiyorsun? Mat , parlak, yumurta kabuğu, eskitme, pürüzlü , pürüzsüz, çatlaklı? ilk önce bunları listelemlisin ve katmanlara ayırmalsın. böylelikle hangi katmanı nasıl yapacağını daha kolay kestirebilirsin?

Mesela hafif bir saten boya düşün. Hangi katmanlar mevcut? 1- çok çok hafif bir pürüzlülük 2- çok az yansıma 3- çok fazla "dağınık" glossiness. O zaman malzemede noise bump değeri çok küçük ve az olmalı. yanstıma Reflection değeri çok az ve highlight and glossiness olmalı. Glossines kısımına bir plaster (sıva) siyah beyaz resim dosyası yükleyebilirsin böylece dağınık bir glossiness elde edebilirsin. Malzemeni BRDF`e çevirim 1,1 ile 1,5 arası bir değerde IOR deneyebilirsin. Dediğim gibi ilk önce tespit sonra malzeme yapımı.


2013-12-10 09:06:59
  • Offline
  • Erkek
murat abi normal bir
sonmezocakMezarcı SönmezAvatar

murat abi normal bir dış cephe boyası :) grenli boyada olabilir.bu dediklerini hemen araştırayım abi


VRAYDAN NEFRET EDİYORUM
2013-12-10 10:31:27
  • Offline
  • Erkek
Mantık gene değişmiyor. Örnek
dmrmrtMurat DEMİRAvatar

Mantık gene değişmiyor. Örnek resimlere bakım ne gördüğünü katmanlara ayırarak başlamalısın böylelikle neyi nasıl yapacağını sıralamaış olursun. Normal Dış cephe diyorsan gel beraber sıralayalım.
1- büyük ihtimal sıva üzeri veyahut mantolama plakası üzerisi sıva olabilir bu yüzden çok fazla yansıma yoktur hatta mattır. mat bir cisimde zaten yüksek glossiness olmaz.
2- pürüzlü yüzeye sahiptir. Compozite map ile falı mapleri kombine edebilirsin ama muhakkat bir noise map ister ve fractal olması gerekir. Ne çok küçük neden çok büyük olmalı gözü rahatsız etmemeli ama varlığını hissetmelisin.
3- Biraz kir? Doğal olarak kirlenmiş olabilir bunun için Color Slotuna ambient occlusion ekyeip spread kısımına bir siyah veyaz gri tonlarında plastter sıva mapi atarak geçisi kontrol altına alabilirsin.


2013-12-10 13:26:40 Edit:2013-12-10 13:43:38
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!