Mental Ray : daylight
aslında bu basitçe anlatılacak bir konu değil fakat ben kısa biçimde özetleyeyim sky portal başka bir seçenek fakat olması gereken dogru tercih değil sahnen de bulunan gün ısıgını pencereden iceri bakacak sekilde ayarlamalısın ve kompas sahnenin içinde olmalı sahnenin dısında kalırsa ışık içeri girmez dayligt isiğini standart ve skylight eklentisini default skylight yapmalısın ve değerini minimum 10.000 olacak kadar arttırmalısın ısık zıplamaları (diffuce bounce)değerini 4 yap indirect illumination aç exposure kontrolden parametreyi indor light olarak ayarla ve sahnenin genel ısık seviyesini düzenle ön görüntü aldığında sahnenin aydınlandığını göreceksin bu arada camlar saydam olmalı ve perde yada tul varsa saydamlastır
- Offline
- Erkek
Bu kompasın sahne içinde kalması gerektiğini ilk defa duyuyorum. Böyle bir şeyin olduğuna emin misiniz? Bu güne kadar hiçbir renderımda böyle bir durumun olduğunu görmedim. Scale ölçütlerle oynamak size doğru hesaplamayı vermez. Recep YANGÖZ arkadaşımızın dediği en doğru çözümdür. ek olarak mr skyportalda form outside kutusunun işaretlenmesi önemlidir.
- Offline
- Erkek
aşağıda verdiğim linkte daylight`ın kumpası mekanın içinde değil ve içeri ışık girmiyor(merdivenden giren ışık hariç). Pencerelere koyduğum Mrskyportallar daylight`ın photonlarını toplayarak belirtilen yöne atar. buda demek oluyorki pencereden illaki güneşin girmesi gerekmez. Mrskyportallar daylight tan aldığı photonları içeri süzüyor ve mekan aydınlanıyor.
http://www.tr3d.com/galeri/proje/142g/
- Offline
- Erkek
HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM HEPSİNİ DENEYECEM.GURCİSTANDAYDIM DAHA YENİ GELDİM TURKİYEYE O NEDENLE YENİ DENEYECEMÇOK TEŞEKKÜR EDERM
- Offline
- Erkek
Arkadaslar yeterli bilgiye sahip degilseniz lutfen yorum yapmayin daylight indoor sistemde kompas sahnenin icinde kalmalidir bu sadece bir tekniktir ve en etkili cozumlerdendir autodesk in tutoriallerinde konu detayli olarak mental ve iray icin anlatilmistir
- Offline
- Erkek
Gün ışığı gören bir odada manual modda fotoğraf çekin.odanın diğer tarafları karanlık ve cam acaip patlar.içerisini aydınlatmak için shutter süresini uzatırsanız camdan gelen ışık acaip patlar ama karanlık köşeler aydınlanmaya başlar.vray camera da shutterla bunu yaparsınız.mental rayde de environment penceresindeki exposure controlden. yani sadece güneşin olduğu bir sahneden karanlık bir oda fotoğrafı çekerseniz doğal sonuç zaten budur. o yüzden iç mekan fotoğraf çekerken soft light vs. karanlık bölgeler aydınlatılır. renderda da durum aynı.skylight portallar sadece environment ışığı direk almayan yerlere environment ışığını toplayarak aktarılmasını sağlar.ışığı artırmaz aslında sadece sahnede belki milyonlarca ışık sampleıyla hallettiğinde alacağı sonucu alabilmek için kullanılır.ve güneş ışığının ya da dış ortamın (HDR de olabilir) aydınlatıldığı bütün iç mekan sahnelerde zaten olmazsa olmazıdır.
ayrıca arkadaş bilmediğiniz şeylere yorum yazmayın demiş.bence aynısını kendi yapmış.kumpasın sahnenin içinde kalması ile ilgili ilk kez duyuyorum zaten genel mantığa ters.10 tane odası olan fakat aralarında da bahçe olan bir projede kumpası her kameraya göre ayarlıyor olmalı.kumpas orada yardımcı bir araçtır.kuzey ne taraf onu gösterir ve system olarak daylight systemin yardımcı bir parçasıdır.daylight systemde kullandığınız sky ve ışık türünü elle aynı değer ve açılarda girerseniz daylight systemsiz de aynı sonucu elde edersiniz.bu sistem sadece yardımcı ve işiniz kolaylaştıran bir araçtır.
kısacası eğer küçücük penceresi olan bir odayı gün ışığıyla aydınlatayım derseniz ya gerçeklikten uzaklaşıp pencerelere extra ışıklar koyarsınız (tr3d de interior dersinde tavana ışık koyanı da vardı) ya da gerçek hayattaki gibi soft lightlar koyarsınız ya da kamera açılarınızı ona göre ayarlarsınız. mesela karanlık köşeyi renderlerken camı göstermezsiniz. vs.
- Offline
- Erkek
Bilgisizce yorum yapan arkadaslara yanit arkadadas kismen hakli 3d max dogayi taklit eder bu dogru peki siz gercek hayatta camlarin onune isik kaynagi koyan birini gordunuzmu ayrica bahsettigim konu autodesk te anlatilmaktadir lutfen konuyu arastirin oyle yorum yazin bilincsizce arastirmadan kendi az bilginizin dogru oldugu hissine kapilmayin max cok acik ve cok buyuk bir konu binlerce yontem ve 100 binlerce teknik var tabi biliyorsaniz lutfen yorum yapmayin sadece arastirin ki ogrendikten sonra utanmayin
- Offline
- Erkek
Aydın bey bir sıkıntınız mı var? Ya da tartışma yaratmak için ayrı bir amacınız mı var? Burada yorum yazanlara bende dahil "bilgisizce yorum yazan arkadaşlar" diyebilmeniz için en az bizler kadar forumda katkıda bulunmanız ve birşeyleri paylaşmanız gerekmezmiydi. Üslupta bir sıkıntınız olduğunu belirteyim. Size yazdığınız şeyin temelinin olmadığını şöyle anlatayım: bir animasyon renderı almak istiyorsunuz ve bir konutunuz var işverende gerçek zaman saat uygulamasını görmek istiyor. Saat sabah 8 ayarlı bir render sahnesi var doğuya bakan odalarınız güneş alıyor ve koridorlarda yola çıkıyorsunuz ve birden batıdaki odaya geldiniz. Buradaki odadan render alırken " hayır olmaz daylight pencereden içeri girmiyor bu yüzden burdan render alamam" mı diyeceksiniz. Komik bir durum doğrusu. Bakın sky portal zaten adı üzerinde bir elemandır. Direk bir ışık değildir ha ayrıca ışık olarak kullanılabilir tabiki de evet ama adından anlaşılacağı gibi dışarıdan (sky) gelen ışığın geçişini (portal) düzenleyen bir elemandır. Emin olabilirsiniz ki bunlar kendi az bildiğimiz doğrular değil. Zaten standart skylight ile standart ışığı, mr sky ve mr sun için hazırlanmış olan mr exposure için kullanmanız bu işe yeterince vakıf olmadığınızı gösterir. Dediğiniz örnekleme tabiki çalışabilir ama gerçekçilik katsayılarıyla ve gereksiz hesaplamalarla. Yani skylight 10000 yapmak enteresan bir çözüm. Düşünün güneş alan bir odanın penceresinden dışarıdaki yeşil bahçeye doğru bir animasyon yapacaksınız bu işi nasıl çözeceksiniz? Animasyon süresince skylightın değerini durmadan düşürerekmi çözüm bulacaksınız. Yani fiziksel bir ışık kaynağı olan gökyüzü animasyon boyunca birden bire değişecek öylemi? Fakat bu işi bizim anlattığımız yöntem ile çok basit bir şekilde fiziksel doğruluğu kesin olan exposure dengesiyele çözülmesi en doğal çözümdür. Birde madem çok araştırmışsınız autodeske bakın filan diyorsunuz ya rica edersem direk bir link paylaşımda bizde cahil kalmayalım öğrenelim
Burada bu işin duayeni jeff patton çok güzel anlatıyor
http://jeffpatton.net/2011/11/mental-ray-physical-sky-tips-for-architectural-interiors/
Buyurun burda ramy hanna çok güzel anlatıyor
http://www.ramyhanna.com/2010/07/efficient-interior-lighting-with-mental.html
Ha yok hala ben ısrar ediyorum diyorsan bu da Marion landry ki kendisi autodeskin lisanslı resmi öğreticisidir
http://m.youtube.com/#/watch?v=xcp_7flmNPs&feature=plpp
Ne yazık ki çok az bilgilerimizi bu ustalardan öğrendik. O zaman bize değilde bu büyüklerimize gidin şikayette bulunun siz yanlış biliyorsunuz diye. Birde lütfen onlarında utanmasını isteyin
- Offline
- Erkek
Murat bey anlattıklarınız anlattıklarımla birebir örtüşüyor.
benim tek derdim yeni başlayan arkadaşlar yanlış yönlere sapmasınlar.yoksa banane insanların yaptığı 3d renderlardan ki ben de bu işi yaparak para kazanıyorum.
burada da yorum yazmaya çekinir oldum çünkü hemen ukala damgası yiyorsunuz.halbuki burada beni kimse tanımaz etmez. kime neyin havasını atıcam. bildiğim birkaç şeyle insanlara faydam olursa iyi hissederim o kadar.
bazı forumlarda insanların soruları ve bunlara verilen cevaplarda şaşıp kalıyorum.yani bu 3d olayı sanıldığı gibi birkaç vray ayarı bilip her sahnede başka bi ayar yapma olayı filan değil.benim tek tavsiyem az da olsa fotoğraf çekmeyi öğrenmeleridir.çünkü orta karar fotoğraf bilgisi olan biri renderlarda daha başarılı olur ve daha az zaman harcar.shutter, f ayarı, beyaz dengesi neredeyse 100 yıldan fazla bir zamandır dünyanın kullandığı fotoğraf olayının en temel bilgileridir.renderlarda da aynen geçerlidir.ayrıca bu yazılımları geliştiren insanlar gerizekalı olmadığına göre bizim işimizi zorlaştırmak değil kolaylaştırmak için ellerinden geleni yapıyorlar.vray camera ya da mental ray exposure kontol, daylight sistem vs. bunlar bu amaçla yapılmış şeylerdir.
autodeskin sitesinde de bu tarz bilgiler varsa bu yine bilgisi yarım bir arkadaşın oradaki yorumundan başka birşey olamaz.
ama şu olabilir sahneniz orjindeyse gidip 10 kilometre öteye herhangi bir obje koymanız tabi ki renderlarda probleme ve zaman kaybına neden olur ve belki orada bahsedilen compass ın sahne içinde kalması bundan ibarettir. yani render alınacak objeler birarada olmalıdır.
3ds max te hala generic unit, gamma kapalı, güneş ışığını 10 katına çeken sky ı 10000 yapan arkadaşlar bunlara hiç gerek yok. elinizde gerçekten herşeyiyle düşünülmüş programlar ve render motorları var yurtdışı kaynaklardan takip ederek birçok şey öğrenebilirsiniz.
www.ronenbekerman.com güzel bir örnek mesela
www.vds3d.com bu da kendi sitemiz.buradaki renderların bazılarında daylight sistem kullanıldı.
- Offline
- Erkek
Murat demir, MB sanırım 3`ümüzde aynı şeyleri konuşuyoruz. :)
- Offline
- Erkek