Maya 3D : mayada transpalet
mayada color ve trans paletlenmiş bi planeyi renderde gölgelerin görünmemesi gereken yerlerinin parlamasini nasil önleye biliriz planedeki instencer i kapatarak parlamasını önledim lakin zeminde parlamalar devam ediyo cok ugraştım yardım eden olursa sevinirim
- Offline
yapmaya çalıştığın şey anladığım kadarıyla bütün objeler yansıma yapıyor onu nasıl kapatırım ise ;
mental ray ile render aldığını varsayalım : render menüsünden quality sekmesi altındaki raytracing/reflection = 0 yaparsan (default : 1 dir) böylece sahnedeki bütün yansımaları kapatmış olursun.
Ancak metariale göre yansımayı düzenleyeceksen, her materialin reflection bölümünü sıfırlaman gerekir./specular/reflectivity: 0
- Offline
ben dahacok planete resim atadım ve ışıktada gölgeyi aktif ettim planedeki sitah yerlerin görünmemesi için trans palety ekledim blinn ine ve render aldım görünmemesi gereken yerlerin zemine parlak bi yansima birakiyo onu önlemem gereki yo
- Offline
söyleme çalıştığın şey siyah beyaz bir resimi transparency attığında beyaz kısımların gölge düşen yerde şeffaf gölge bıraktığı ise ana materialin
bliinn materyali / RaytraceOption / Shadow Attenuation = 0 yap (default 0.500 dür)
- Offline
tesekkür ederim hocam saolun
- Offline