Genel Konular : Topolojiye uygun yüz modellemek
Merhabalar. Topolojiye uygun insan, hayvan modelleme becerisine ne kadar zamanda ulaşmak mümkün. sizler ne kadar sürede ve ne kadar çalışarak elde ettiniz. ve 3D de sizi en zorlayan şey ne olmuştur?
- Offline
- Erkek
3d modelleme her nekadar mantık ve matematik baırndırsada daha önce yapmadığın yada görmediğin bir formu oluşturmak herkezi zorlar hatta öyle formlar olurki bırak modellemeyi formu çözmen bile zor olabilir bide bunun modellenmesi var yani öyle ha deyince hemen herşeyi birkerede modelliyemiyorsun modelleme bazen içinden çıkılmaz bi hal alabiliyor , topoloji dediğimizde bu bütünüyle modelin kullanılacağı yere yada modele uygulanacak modifiyerlere göre değişir o yüzden sadece modelleme bilgisi yeterli değil örneğin karakter modellerken animasyonda maruz kalıcağı etki yada kemik sistemine vakıf olman lazımki ona uygun poligon örgüsü oluşturasın aksi halde animasyonda iç içe geçme kırılma gibi bi çok sorun yaşarsın veseyra , nekadar sürede öğrenilir , bu hem işe bağlı hemde kişinin ezber ve kavrama yeteneğine bağlı olarak değişir.
- Offline
- Erkek
merhaba öncelikle güzel bir konu açmışşsın. Topoloji nedir?. Öğrenmesi profosyonel seviye`de yaklaşık 1 yılını alır. Her karaktere göre modellemen lazım realistic insan topolojisi hemen hemen aynıdır. Yüz topolojisi farklı vücut topolojisi farklı. kıyafetide animasyona fiziksel simulasyonsuz haraket ettireceksen yani bodye attachlı kıyafetide uygun yapman lazım. Örneklere gelince internette bol bol dökümanlar var. önce kalemkagıtla modelledeğin objenin üzerinden kabaca çizgiler çekerek kafanda nasıl topoloji yaparım kurgula kestiğin yerler büküm yerleri olacak yani kol kısmı kıvırırken açma hareketi yaparken koltuk altının tam ortasından geçir edgeyi saga ve sola kayarsa animatikte baya sıkıntı çıkarır. kalitesiz yapımlara bak animasyon ne dediğimi anlarsın
- Offline
- Erkek
:) hayri ve serkan beyin söyledikleri tamamen doğru furkan. ama sen şimdi hiç bilgi sahibi olmadığın için belki bu söylenenleri bile anlayamadın ve umudun kırıldı :) ama kırılmasın bak ben de sana daha basit anlatayım olayı
şimdi playstation 1 ile playstation 4 oyunları arasında dağlar kadar fark var değil mi? ps 4 oyunları daha güzel peki neden? çünkü donanım çok güçlü ve daha fazla daha çok poligon kaldırabiliyor buda oyunlarını daha gerçekçi yapıyor, ilerde belki topologi tarih olur çünkü topology dediğimiz olay aslında bir hiledir bir aldatmacadır, yani zbrushta milyon bazında modellediğin modeli bir oyunda kullanman için yüzeysel bir katman oluşturma işlemidir öyleki bu katman uv olayı ile desteklenince orjinal modele çok benziyor ama asla aynısı olamaz çünkü neticede poligon sayısı düşük . birde bu modeli filmde oynatacakssan poligonlarını en fazla vereceğin yer burasıdır, en düşük oyun sektörüdür çünkü donanımın izin verdiği milyon kadar saniyede polgon atayabilirsin.
- Offline
- Erkek
bana da zor geliyor retopoloji. en son çalıştığım birşey vardı retopoji yapamadım kaç gündür. topogun diyorlar bir de onu deneyeyim. tavsiyeleriniz varsa alırım
- Offline
- Erkek
sadece topolji dediğini, retopoloji demediğini varsayarak cevaplıyorum
ben sony nex 5 n aynasız dslr makinemle 3 saate bu beceriye ulaştım
http://www.tr3d.com/up/forum/site/1154.jpg
kardeşimi birebir modelledim :)
böyle bir model oluştur onu referans alarak devam et işini çok kolaylaştırır ve hızlandırır diye düşünüyorum
en az 3 dakika hareketsiz durmalı hayvanlarda pek işe yaramaz (belki hayvan uyurken olabiir) kolay gelsin
- Offline
- Erkek
http://www.tr3d.com/up/forum/site/1154.jpg
yukaradaki örnek mesh örgüsü zannedersem 3d print için uygun. ama animastikte bi işe yaramaz sadece donuk tek kare render alınabilir. Animatikte böyle bir modelin üzerinden çok güzel retopo yapabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
topoloji mantığı bilmeden retopo yapmak bişey ifade etmez, yani animasyon yapacaksanız topoloji olayını gerçekten iyi seviyede öğrenmek lazım zbrush`da otomatik 10 sn`de çıkartıyor ama iş o değil göz lazım birazcık iyi bir topoloji için düzgün topo yapılmazsa uvwrap`de çok zorlanırsınız...Kötü örülen her mesh kendi planar yüzeyini oluşturacağı için unwrap`ta kaymalar olacaktır. mesh yogunlu olan yerlerde keskin yoğunluk düşük olan yerlerde bulanık boyama olacaktır.kutucukları hepsini eşit boylarda hemen hemen yapmakta fayda var gerçi relax`la eşitliyorsunuz bu seferde photoshop tarzı program kullanıyosanız boyamada o sorun çıkartabilir.
- Offline
- Erkek
http://polycount.com/discussion/80005/face-topology-breakdown-guide
konuyu incele istersen
- Offline
- Erkek
inceledim. topolojiyi iyi öğrenmek için bolca modelleme yapmak yerine mesaimi zbrush veya mudbox programlarından birisini öğrenmekle mi geçirmem iyi olur? neticede anladığım kadarıyla güçlü bir rigleme için insanlar sculpt programlarıyla modelleme yapıyorlar.
- Offline
- Erkek