Genel Konular : Topoloji ve ReTopoloji ?

Topoloji ve ReTopoloji ?
maliqprojectmalik kayaalpAvatar

Merhaba herkese. Dün uyandığımdan beri Topoloji konusunu araştırıyorum. Tam 24 saat olmuş :) Araştırmalarımda pekde bir şey öğrenemedim desem yeridir aslında. İngilizcem çok iyi değil. O yüzden pek bişey anlayamadım gibi.
Birazda sizlerden bilgi almak istedim.
Topolojiyi araştırırken gördüğüm ve okuduğum şeyler beynimi hayli bir ısındırdı :) Kimisi dört değişkenli fonksiyonlardan bahsediyor kimisi öklid uzayından kimisi coğrafi ölçümlerden. Fizyolojik topology de baktım ordandan bişey cıkmadı.
Aslında topoloji hakkında çok fazla tutorial var internette. Ama ben ezbere iş yapmak istemiyorum. Bu konunun özünü anlamak niyetim. Yani topoloji yaparken çizgileri neye göre örüyoruz. Bu örgü kas sisteminimi izliyor yoksa başka bir formülü varmı.
İnternette gördüğüm çoğunlukla insan üzerinde yapılan topolojik çalışmalar peki farklı bir omurgaya ve kas sistemine sahip bir canlı için nasıl bir topoloji çalışması yapmam gerekir ki konu daha buraya gelmedi :)
Benim çizgilerden anladığım kas sistemini takip ediyor bu topoloji. Sizlerde bu konudaki fikirlerinizi paylaşırsanız çok mesud olurum... Teşekkürler herkese kolay gelsin...


2012-05-24 10:12:45 Edit:2012-05-24 10:12:56
  • Offline
  • Erkek
Bende bu konu araştırmştım

Bende bu konu araştırmştım :( , bence örebilceğin ağın-çokgenlerin en düzenli ve en az olanıyla sonuçlandırmak mesela bir yüz için yanaklar ve kafa üstü az iken burunda çoğalıyor çokgenler :) , bir bakıma yayın-bombenin radüsyüle alakalı diye düşünüyorum :)


2012-05-24 11:05:48 Edit:2012-05-24 11:17:03
  • Offline
  • Erkek
Evet radius ile alakalı
maliqprojectmalik kayaalpAvatar

Evet radius ile alakalı gibi. Sanki dar alanlarda ve kıvrımlarda çoğalma gibi. Bazı yerlerde pinch etkisi gibi. 

Eskide max'i kurcalarken nurbs modelleme hakkında araştırma yapıyordum. Bir ders bulmuştum. O dersin içinde çok net hatırlıyorum toplam 38 çizgiden oluşan bir kafa vardı. Tabi çizgiler nurbs ile çizilmiş. O çizgilerin arasını ördüğümde ortaya prüzsüz bir çocuk kafası çıkmıştı. Sonda onu edit poly yaptım. Şuan o edit poly halini düşünüyorumda topolojik olarakta süperdi. Nurbs modelleme tekniği ile yapılan işlerde retopoloji olmuyormu ? Çok mu sıçrıyorum konudan konuya :) Merak işte mazur görün.


2012-05-24 11:39:00
  • Offline
  • Erkek
Bildiklerim bu kadar.
iletisimnetTürker ERTENAvatar

Hah en sonunda akıllıca bir araştırmaya girmiş biri daha.Çoğu kişinin hala bodoslama modelleme yaptığı bir zamanda bu gerçekten iyi oldu.Zaten olayı çözmüşsün.

Topoloji bana göre,

Herhangi bir canlı ve ya organik bir forma sahip nesnenin,kas veya girinti, çıkıntılarının hareket eksenine uygun modelleme...

Neye yarar?

Bu forumlarda biz zamanlar "Boşver topolojiyi,çok güzel olmuş" diyenleri de görmüştük.Kendisine "Hoca" denmesine bayılıyordu bu vatandaşlar.Topolojiyi önemsemeyen bir grup vardı.Neyse...

Düzgün bir topoloji, Unwrap tarzı texture map haritalarını açmakta büyük kolaylıklar sağlıyor.Düzgün topoloji polygon takibini kolaylaştırdığı için manuel unwrap işlemlerinde kafanız rahat oluyor.

Modelin gerçekçi görünmesine büyük katkısı var.

Kesme-ekleme işlemlerinde büyük rahatlıklar yaşıyorsunuz. Herşeyden önce temiz bir modele sahip oluyorsunuz ve gereksiz polygon arttırımından kurtuluyorsunuz. Bu sizin modellemeden yılmanızı da engelliyor.

Ayrıca riglemede,skin işlemlerinde gerekli olan "En az polygon ile en çok kontrol" hedefinize de yardımcı oluyor.

Riglemeye bağlı olarak en önemlisini sonuna sakladım.İyi topoloji yukarıdakileri sağlarken animasyonun da gerçekçi görünmesini sağlayan en önemli unsurlardan biri.kas hareketlerindeki kıvrımlar,ezilmeler büzülmeler,kasılmalar,şişmeler vertexlerin yönüne göre olduğundan çok gerçekçi oluyor.

Bu tarz modellemeye dikkat eden modellemeciler,sculpt programlarının çıkması ile birlikte modellemede ve kaplamada yeni bir stile kavuştu.Evet,heykel modeller gibi modeli yapıyorduk ama milyon polygonlara ulaşmış nesneyi bu şekilde render edemezdik,animasyonunu hiç mi hiç yapamazdık.

İşte yukarıdaki saymış olduğumuz sebeplerden dolayı modelin polygon sayısını düşürme ihtiyacı vardı.Bu rastgele olabilecek,veya doğru sonuç verecek,otomatiğe bağlanabilecek bir olay değildi.Modelin aynen klasik modelleme olduğu gibi topolojisine uygun bir şekilde polygon fazlalıklarının atılması gerekiyordu.Biz de bu işleme RETOPOLOJİ deyiverdik...

Hatta amcamlar bunun için Topogun gibi programlar bile yapmışlardı...

Nasıl yapacaksınız?
Eskilerin tecrübesini kendi yeteneklerinize katarak.Kısaca bu.

İlk topolojik çalışma yapanlarda yukarıdaki saydığımız sonuçlardan dolayı heralde cillop gibi modellemeler yapmamışlardır.

Temiz polygona sahip modelleri gözlemleyerek,inceleyerek,örnekleyerek ve zamanla tecrübenize bu bilgileri katarak temiz modeller çıkarmaya başlayabilirsiniz.


Buraya kadar bildiklerim bunlar.Aklıma gelmeyen veya yanlışlarımı,eksiklerimi birileri tamamlarsa sevinirim.
 


Yeni gelen bebeler,biraz saygı yahu...Bana değil,birbirimize...
2012-05-24 11:42:39 Edit:2012-05-24 11:53:05
  • Offline
  • Erkek
Türker çok teşekkürler verdiğin
maliqprojectmalik kayaalpAvatar

Türker çok teşekkürler verdiğin bilgi için. En azından sizin gibi bir ustanın doğru yol üzerinde olmamı söylemesi boşa zaman harcamadığımın bir göstergesi. Bu`da beni çok sevindirdi.
Benim ne resim ne modelleme eğitimim var. Ayrıca hiç anatomi`de bilmiyorum ama anladığım kadarıyla şu andan itibaren anatomi konusuna eğilmem gerekicek.
Anatomi derken insan kas sistemi birazda kemik bilgisi yeterli olur sanırım.
Bu arada izlediğim net üstü derslerde 3d coat isimli bir programa rastladım. Program otomatik olarak Retopology yapıyor. Otomatik dediğim full otomatik değil :) şaka bi yana ana hatları veriyorsun o direk düzgün bir şekilde topolojiyi çıkarıyor. Tabi bu konuda cahil biri olarak ne kadar doğru bir iş yaptığınada siz karar verin. Otomatik olarak yaptığını bir yana koyayım Topoloji için sanki zbrushtan bir tık ileride bir tool. Neyse sabah sabah çok konuştum. Teşekkür ederim paylaşım için.


2012-05-24 11:55:53 Edit:2012-05-24 11:56:53
  • Offline
  • Erkek
Size,"Eva Wild Series" adlı
iletisimnetTürker ERTENAvatar

Size,"Eva Wild Series" adlı 3 DVD lik Eğitim Setini tavsiye ederim,inceleyin.Orada direk topolojiye girişiyor ve kas sistemine göre nasıl polygon örgüsü yapacağınızı gösteriyor.


Yeni gelen bebeler,biraz saygı yahu...Bana değil,birbirimize...
2012-05-24 13:15:38 Edit:2012-05-24 13:17:09
  • Offline
  • Erkek
Merhaba sedat. Evet şu
maliqprojectmalik kayaalpAvatar

Merhaba sedat. Evet şu an hayli konu kafamda canlandı. En azından yürüyeceğim yolu biliyorum. Türker "Abimi desem" resimde çok küçük anlayamıyorum yaşını :) Topolojiyi idrak etmemi sağladı. Şimdi dvdleride izleyince artık ufaktan zbrushta çalışıp sonra retopoloji deniyebilirim.
Bu arada biraz insan kas sistemini inceledim. Ve şansa direk kas sistemi üzerinde yapılan bir modelleme gördüm. Evet herşeyi kas eğrilerine göre modelliyordu oradaki üstad. Sanırım doğru çizgiler ile az poligon,prüzsüz yüzey, estetik görünüm, mantıklı yüzey hareketi, uv işlemlerinde rahatlık bir çok şeyi elde ediyoruz. Ozaman ben bu topolojiyi yalayıp yutarım abi :)
Hepinize teşekkür ederim.


2012-05-24 13:43:41
  • Offline
  • Erkek
Evet türker abide bahsetti
maliqprojectmalik kayaalpAvatar

Evet türker abide bahsetti topogundan.. hemen indirdim baktım ama çok uzağım topoloji toollarına onlarlada ilgili bir kaç video izlemem gerek.
Aslında benim modelleme yada animasyon ile hiç alakam yok. :) herşeyi başıma bu microsoft kinect sardı. Kendi modelimi yapıp canlandırmak isteme arzusu beni modellemeye itti ordanda topolojiye geldim.
Allah bilgi paylaşan insandan razı olsun. Kimileride var devlet sırrı gibi saklar. Asıl işim ses üzerine. Çömezken birşey sorardım :) nasa bilgisi vermezlerdi.


2012-05-24 13:59:49
  • Offline
  • Erkek
modo 601e de bakabilirsin
melkor_Erkan YILDIRIMAvatar

modo 601e de bakabilirsin bu konularla (modelleme, yontma, topology alayı tek programda) ilgili olarak


MODO, rhino
2012-05-24 15:00:11
  • Offline
  • Erkek
Bu ve Benzeri Konularda
ETezerErgin TEZERAvatar

Bu ve Benzeri Konularda insanları Çay içmeye davet ettik. 1 Allahın kulu da gelmedi ne yazık ki!!! Gelin Dedik hem tanışalım hem de Bu Karmaşık fomülleri en basit mantıkta nasıl açıklanabilir, söyleyelim dedik. Kalktılar "Sen ne Bilirsin? Referanslarını göster, hiç Karakter yaptın mı ki de konuşuyorsun" dediler.
Biz de sustuk... :(


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2012-05-24 15:04:57
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!