Genel Konular : Sadece Karakter Modellemek İçin Program
Sayın Hocalarım :)) Yanlızca Karakter Modellemek İçin Kullanacağım Programlardan Sizce Hangisine Yönelmeliyim , Avantajları Nedir ? Max2013`le Beraber Kullanabilirmiyim ?
Şuan 3dmax`de biped ve CAT toolları ile karakter modellemeye çalışıyorum ama yeterince gerçekçi ve ayrıntılı olamıyor maalesef .Gerçekten profesyonel karakterler modellemek için hangi programı önerirsiniz ?
Teşekkürler :)
- Offline
- Erkek
Biped veya cad tipi araçlar karakter animasyonu içindir, modellemek için değil, modellemek için max , maya, c4d, vs.. hangisini istersen kullanırsın, iş animasyona gelince o zaman bahsettiğin araçları kullanırsın.
Anladığım kadarı ile işe yani başlıyorsun ve heveslisin, bu nedenle sana tavsiyem öncelikle modelleme olayına tamamen hakim olmak , bunun için karakter modellemek ilk başta zor bir seçenek olabilir, basit objelerden başlayabilirsin, bir top ya da bir küp animasyonu bile başlangıç için ideal olabilir bunun dışında yazılımsal anlamda 3dsmax tercih edilirse bol kaynak ve Türkçe kaynak avantajı, Maya ise esnek çalışma stili ve sonsuz avantaj sunar, ben uzun yıllardır 3dsmax kullanıyorum ama bu işe yeni başlasaydım ve aklımda karakter modellemek ve animasyon olsaydı direkt olarak Maya tercih ederdim.
- Offline
şu maya`da karakter animasyonu için 3dsmax`den fazla olarak ne var bi ben bulamadım sanırım. en ilkel haliyle bone döşeyip ik tanımlayıp hareket vermekten öte ne var? cidden merakımdan soruyorum. defalarca kurdum kaldırdım. bunu max, v2 den beri eksiksiz yapabiliyor zaten.
mesele mocap datasını kullanmaksa biped`i tek geçerim.
mesele parametrik animasyonsa cat`in muadili yok.
yarıştırmak için değil inanın merak ettiğimden soruyorum.
- Offline
- Erkek
Öncelikle karakter modellemeyle ilgili en iyi programlardan bir tanesi zbrush diğeride mudbox`tır. Zbrush öğrenmeni tavsiye ederim karakter modellemeye ilgin varsa tabikide. Avantajları tamamen organik modeller için tasarlanan bir programdır. Karakter modellemek için en çok tercih edilen programlardan birtanesidir. Son paketlerinde mekanik karakter modellemeye de agarlık verilmiştir. 3ds max le birlikte kullanabilrsin.
Diğer bir yazımda maya için olucak. Mayada veya 3ds max te animasyon yapmak tercih meselesidir fakat herzaman mayada çıktıktan sonra 3ds max e aktarılıyor birçok özellik. Dünyadaki çoğu film şirketinin maya kullanmasının birçok sebebi olmalı sonuçta. Daha düzenli tool set`leri oldugundan dolayı her menüye daha kolay ve ayrıcalıklı bir şekilde ulaşabliyorsun. Pop up menüsü zaten yeterli 3ds max i geçmesi için bana kalırsa birçok anlamda daha kullanışlıdır tavsiye ederim.
- Offline
- Erkek
değerli arkadaşlar başka bir yere konu açmayayım dedim.Ben simülasyon oyunları oynarım az buçuk 12 senedir oyun firmalarını ezberledik artık.Çoğunun iş sahası tanımlarında şu pozisyonlar geçiyor:
object modeler?
character modeler?
character animator?
world designer?
concept artist?
texture artist?
user interface specialist?
Belki içinizde bu sahalarda çalışan arkadaşlarımız vardır.Biraz bilgi alabilir miyiz?Soru soran arkadaş için de kaynak olur.Selamlar iyi ramazanlar...
- Offline
- Erkek
daz 3d hazır modeller konusunda gayet iyidir. emin değilim ama kendi içinde animasyonlarıda var.
- Offline
- Erkek
Yardımınız için çok teşekkürler . Bide şeyi sorcam zbrus`da çizilen karakter Max`e aktarıldıktan sonra bipede giydirilebilirmi ? kaplama gibi yani ?
- Offline
- Erkek
Maxa attoğınız herşey bibete giydirilir.
- Offline
- Bayan
Zbrush daki karakteri direkt max içine atmak yüksek polygonlar nedeni ile yorucu bir çalışma olur, onun yerine 3dsmax de low poly olarak üretilmiş karakteri zbrush da detaylandırdıktan sonra ortaya çıkan ayrıntıları aktarmak için dirsplacement map ya da normal map in ilk yaptığınız low poly modele aktarılmasıdır, ama sağlam bir donanıma sahipseniz highpoly karakteri de işleyebilirsiniz.
- Offline
http://translate.google.com.tr/translate?hl=tr&sl=en&u=http://www.gnomonschool.com/&prev=/search%3Fq%3Dgnomon%2Bschool%26biw%3D1366%26bih%3D683
şurayı incele en azından bir fikir verecektir
- Offline
- Erkek