Genel Konular : Render Katmanları...
Sa arkadaşlar.
İzlediğim çoğu çalışmada bunu görüyorum ve merak ettim.Şöyle bir örnekle açıklim neyi merak ettiğimi.Fümefx ile bir çalışma yaptım diyelim.Çalışma bir araba patlama sahnesi.Misal veriyorum 2 tane fumefx kullanılıcak bunun için ilki ilk patlama anı ikincisi patladıktan sonra arabanın alev aldığı sahne yanı 2 adet fumefx dediğim gibi.Şimdi ben böyle bir çalışma yaptığımda ikisinide tek seferde render ediyorum.Ama bazi çalışmalarda görüyorumki hepsi ayrı ayrı render edilip bir compositing programında birleştiriliyor.Şimdi hangi yöntem daha sağlıklı diye sormak istiyorum ve hepsini ayrı ayrı render edip birleştirmenin faydası varmıdır ayrıca nasıl yapılır :) ??
örnek çalışma:
http://www.youtube.com/watch?v=8s336lURTxg
birde merak ettiğim bir nokta daha var.Bu çalışmada artistin "ship z" diye eklemiş olduğu sahne ne işe yarıyor ???
şimdiden teşekkürler...
- Offline
- Erkek
Ship z denen şey Z depth olmalı. Katmanları ayrı ayrı render almak, (post production) son düzenleme esnasında daha büyük esneklik sağlar. Bunun için render elements ya da render passes konularına bakmanda fayda var. Her bir katman ayrı render alındığında, gerektiğinde istediğin katmanda istediğin düzenlemeyi yapmanı sağlar, o yüzden tavsiye ederim. Bu arada, eğer 2012 Max kullanıyorsan. SAP ( Subscription Advantage Pack yüklemeni şiddetle tavsiye ederim. Çünkü bu pakette, Dediğin Render passes ve Render elemnts konularında ciddi kolaylıklar ve Adobe ürünleri ile iş akışı kolaylıkları sağlanmıştır. İyi çalışmalar.
- Offline
- Erkek
Peki şu z deep ne işe yarıyo.Yani sahnenin derinliği ile ilgili biliyorum ama kullanım amacı nedir nasıl yapılır ne işe yarar ???
- Offline
- Erkek
Bildiğim kadarı ile Z depth obje ve sahnenin derinliğine göre beyazdan siyaha doğru bir değişim gösterir. o örnekte, parçalanan obje yakın, uzaklaşan objeler, dikkat edersen grileşiyor. Compositing aşamasında, bu etkileri kullanıp değerlendirebilmen için bazen gerekli olur. uzaklık hissini, belki DOF etkisini yada aklına gelebilecek herhangi bir etkiyi yaratmada kullanabilirsin. Ya da compositing aşamasında belirli bir tona göre bölgesel seçim yapabilirsin. Mesela, örnekte uzay gemisi parçalanıyor. z obje beyazken yakın ve farzedelim 50 birim gittiğinde, alev alev yanacak, sonra sönecek. 50 birim uzaklıktaki objeleri seçmede kullanabilirsin. Aklıma başka örnek gelmiyor.
- Offline
- Erkek
Hmm sahnedeki göz yanılması gibi birşey yani uzaklaşan obje hafiften blurlaşıyo dof etkisi yani şimdi anladım teşekkür ederim :)
Aslında daha önce katman katman render alıp bir çalışma yapmıştım ama şöyle bir sorunla karşılaşmıştım.Render ettiğim bütün sahneler tga formatındaydı compositingde tek parça halinde görünmesi için tga olarak almıştım render`ları fakat ae`de hepsini üst üste koyduğumda gördümki basit bir hata yapmışım.araba`nın parçalandığı sahne parçalanırken oluşan patlama ve parçaların alevleri.bunları şu şekilde sıraladım ae`de.
araba parçalanma animasyonu --> patlama sahnesi --> parçaların alevleri
bu şekilde layerler halinde sıraladım compositingde ama gördümki yaptığım hata basit ve aşamadığım bir sorun.Hepsi bir bütün olarak görünücek sanmıştım ama hepsi üst üste binmiş farklı farklı sahneler olduğu çok belli oluyodu bunu nasıl aşabilir.yani yaptığım hata 3d render sırasındamı yoksa compositing sırasındamı oluştu nereyı atladım bilemedim bu sorunumuda çözersen ulaş hocam çok dua edecem sana :)
- Offline
- Erkek
Sen o katmanları render elements olarak ayırmadıysan olur. Bunu AEde de çözebilirsin. Photoshop gibi. istemediğin yerleri o katmandan seçip silerek yine düzeltebilirsin. Burada iyi bir AE bilgisine sahip olman gerekir. Aslında temel fonsiyonlar. Sadece bazı işleri her kareye göre düzenleyerek yapman gerekir. Bunun dışında, AE de hareket takip eden şimdi ismini unuttuğum özellik var. mesela parça hareket halinde iken alevi bu parçayı takip edeceği biçimde parçanon hareketini kaydedebilirsin. Temel AE eğitim videolarında çözümünü bulursun.
- Offline
- Erkek
Hocam gerçekten komplike efekler yapma konusunda tek takıldıgım bolum compositing aşaması.ölçeklendirmede bir problemim yok yani alevler parçaları takip ediyor o tip bir problem yok sorun alev parçadan çıkıyomuş gibi gözükmüyor onunde duruyormus gibi gözüküyor ve gerçekten çözüm bulamıyorum bir teknik var isede adınıda bilmiyorum genelde araştırma yapıp çözerim sorunumu ama araştırma yapabileceğim ipucuda yok elde avuçta o yüzden tıkanmış durumdayım :).
şu sorunu çözersem çök iyi olucak.o özellikte galiba tracking idi öyle hatırlıyorum.
tekrar çok teşekkür ediyorum ilgilendiğiniz için...
- Offline
- Erkek