Genel Konular : photoshopta düzenleme
zbrushta elde ettiğimiz bpr render,depht,,shadow,,reflect,ve light psdlerini photoshopta layerda nasıl sıralamalıyız ve normal,multipy,lighten ,sreen gibi hangisine ne,uygulamalıyız
- Offline
- Erkek
zbrush yada diğer 3d programlardan elde edilen katmanlar final renderde müdehale etmek istediğiniz alanlara photoshop yada benzeri programlarda rahat ve etkin müdahale etmenizi sağlar , bu katmanların belli bi sıralaması olmadığı gibi illede hepsi kullanılacak diye birşeyde yok , bu kanallar gerçekliği arttırmak (alan derinliği) yada ışık gölge gibi sorunların giderilmesi yada iyileştirilmesi için kullanılır , bu doğrudan sizin resim bilginizle ve tarzınızla sınırlı ve gerekeni gerektiği kadar kullanırsınız bu sebeble sıralama yada belli bi düzen yada matematiği yok.
- Offline
- Erkek
teşşekkürler yani sağdaki açılır listbox ta multiply screen darken color dodge gibi menüden hangisini seçmem gerekli olduğunu deneyip bulmalıyım
- Offline
- Erkek
Kısaca aşağıdaki gibidir.
RGB Colour: Normal
VRaySelfIllumination: Linear Dodge (Add)
VRaySpecular: Linear Dodge (Add)
VRayReflection: Linear Dodge (Add)
VRayRefraction: Linear Dodge (Add)
Diffuse + Lighting (Group): Linear Dodge (Add)
VRayRawLighting: Multiply
VRayDiffuseFilter Copy: Normal
Diffuse + GI (Group): Normal
VRayRawGlobalIllumination: Multiply
VRayDiffuseFilter: Normal
Detaylı açıklamalar için aşağıdaki linkleri inceleyebilirsin.
http://cgalter.com/multipass-compositing-case-study/
- Offline
- Erkek
evet , biz bile hala hangisinin daha etkili yada istediğimize daha yakın olduğuna bakmak için tek tek deniyoruz , dediğim gibi bu senin resimde nasıl bi etki istediğine göre değişiyor , bu araçlar üç temel mantıkta ayrılır resmin aydınlık kısmını , koyu alanları yada renkleri baskın hale getrir diğerleri bu etkiyi birazdaha efektif vermeye çalışır , yani buradada asıl belirleyici olan kullanıcıdır.
- Offline
- Erkek
tamam sizlere teşekkür ederim deneyerek bulmaya çalışıyorum ama istediğim resmi elde edemiyorum
- Offline
- Erkek