Genel Konular : oyun modelleri
Arkadaşlar oyunların içerisindeki model dosyalarına ulaşıp onları 3dsmax yada maya gibi programlarda açabilme imkanımız var mıdır ?
bir zamanlar simcity oyunu için 3dsmaxde kendi evimizi modelleyip oyuna koyma tutoriali izlemiştim de şimdi bulamadım..
birde gta 4 de ek arabalar var mercedes vs. gibi sonradan oyuna ekleniyor. bizde kendi araçlarımızı yapıp koyabilir miyiz?
- Offline
- Erkek
Bu iki program ile directx destekli oyunların bazılarından sahne yakalayıp maxe atmanız mümkün:
http://www.deep-shadows.com/hax/3DRipperDX.htm
http://cgig.ru/en/2012/10/ho-to-use-ninja-ripper/
- Offline
- Erkek
teşekkürler, sahne yakalama derken orasını pek anlayamadım? ben tüm 3d objelere ulaşmak istiyorum. nasıl modellemişler kaplamaları nasıl yapmışlar diye uygulanmış görmek için maxde açıp bakmak istiyorum..sonuçta bir çok teorik bilgi var. ama birde profesyonel uygulanmış bir çalışmaya bakarak oyun sektörüne hazırlanabilirim diye düşündüm. oyunlarda tek ulaşabildiğimiz bilgi low poly olcak o kadar :)
- Offline
- Erkek
Unreal Tournament 3 gibi editöre sahip oyunlardan da gerekli bilgiye ulaşabilirsiniz. Hatta UDK`da bile baya bir model var texture ve poligon akışını incelemeniz için. Bunların dışında Polycount forumunu takip edebilirsiniz. Oyun stüdyolarında çalışan pek çok profesyonel artist model ve doku hazırlama üzerine bilgi paylaşımında bulunuyor.
- Offline
- Erkek
Polycount forumu iyiymiş gerçekten.bu udk unreal vs gibi şeylere girmeyim dedim gözüm korktu.çok geniş kapsamlı şeyler.ben sadece game model ve texture örnekleri buldukça inceliyim.modellememi kaplamamı yapayım gerisini yazılımcılar halleder :) texture çıkarmada dikkat edilmesi gerekenpüf noktalarıyla ilgili yada normal map vs nedir gibi şeylerle ilgili türkçe kaynak bulamadım. ingilizce çok iyi olmalı bu konularda belli ki..
- Offline
- Erkek
İngilizce şart malesef. Oyun motorları da gözünüzü korkutmasın, korkutuyorsa da alışmaya bakın. :) Çünkü iş sadece modellemeyle bitmiyor. Yaptığınız karakterin oyun içinde nasıl veya olması gerektiği gibi görünüp görünmediğini kontrol etmek için modeli oyun motoruna aktarıp, orada materyalini hazırlayıp bakmanız lazım. Bu yüzden UDK, Unity veya Cryengine`in birisiyle aşinalığınız olursa sizin için çok iyi olur.(hatta portfolyo renderlarınız oyun motoru içinden alınmış görüntüler olursa çok çok çok iyi olur) Bilhassa Cryengine ve UDK`dan birini seçmenizi öneririm.
Nedeni...hemen hemen bütün oyun motorları PBS(Physically Based Shading) sistemine geçiyor, yani materyaller ışığa gerçekte verdikleri tepkiyi veriyor. Bu yüzden dokuları da ona göre hazırlamanız gerekiyor. Cryengine yakında, UDK da Unreal Engine 4`ün UDK`sı çıktığında PBS sistemine geçecek böylece daha çok deneyim kazanırsınız.
Normal map`lere gelince; Normal map`lerin genel kullanım amacı bildiğiniz bump map`lerle aynıdır. Yaptığınız modeling silüetini etkilemeyen detaylar için yüksek poligondan düşük poligona "bake" edilerek çıkartılır ve genelde xNormal denen program kullanılır.
- Offline
- Erkek
Bu konuyla ilgilenenler için;
Vertex 1 ve 2 adında iki tane digital dergi yayınlandı. Dergilerde oyun endüstrisinde çalışanlardan modelleme, dokulandırma ve oyun motorlarıyla ilgili ipuçları bulunmakta.
- Offline
- Erkek