Genel Konular : Model satmak için dikkat edilmesi gereken hususlar
fiyatlandırmayı yaparken eğer modeliniz
checkmate pro ise minimum 49$
checkmate lite ise minimum 39$
olmak zorunda. bu fiyattan aşağı satamassınız. modelinizin değerini siz belirliyorsunuz. 49$ ile 399$ arası 50 dolar, 399$ dan sonra 100 er dolar artırım şeklinde yapabilirsiniz.
bakın burada belirtilmiş
http://support.turbosquid.com/entries/20240808-checkmate-pricing
ayrıca şuradaki videolarıda izleyin en azından uygulamalı nasıl yapıldığına dair bir fikir edinmiş olursunuz.
http://www.youtube.com/watch?v=LGEA0nxzYag
http://www.youtube.com/watch?v=L2KqLtdzEl0
İzzet Berkay ın yazdığı tutorialde bilinmesi gereken birçok şeyi zaten anlatmış. bunlar gerçekten çok değerli bilgiler. o yazıdan bende yeni şeyler öğrendim.
son birşey dosya formatını kayıt yaparken daha eski sürümlere göre kayıt yapmak ve format çeşitliliği satışlarınızı artırır. mesela 3ds max 2012 sürümünde çalışıyorsanız 2009 veya 2010 format sürümüne göre kayıt yapmak daha avantajlıdır. refah seviyesi yüksek, medeni gelişmiş ülkelerde insanların birçoğu lisanslı program kullanıyor. dolayısıyla her çıkan yeni sürüme bizim kadar kolay geçemiyorlar :)
- Offline
- Erkek
Zafer Bey,ben .max-.3ds-.obj formatlarında yüklüyorum,başka hangi formatlarda yükleyebiliriz.
modellerimizde format değişikliklerinden kaynaklanan bozulmalar olurmu?bir çalışmamda .obj olarak keyshot a attığım modelin üzerinde bozulmalar gördüm,bu model üzerinde 3ds max ta boolean komutu kullanmıştım,onunla bir alakası olabilirmi
- Offline
- Erkek
Boalen modelde üçgen polygonlar yaratır bunlar obj gibi tüm programların desteklediği ortak formatlarda bozulmalar yaratır.
Ayrıca model satmak istiyorsanız boalen gibi basite kaçan ama polygon düzenini bozan bir tekniği kullanmamanız gerekir.
- Offline
- Erkek
Sattığım modellerde boolean kullanmadım hiç,en iyi ve özenle hazırladığım modellerimi satıyorum.
Boolean gibi basite kaçan demişsin,bana düz bir yüzey üzerinde 50-60 delik açabileceğim ve bu delikleri açtıktan sonra bozulma olmayacak bir yöntem söylermisin peki?bahsettiğim şey bir ızgara,bir box tan yapılmış 1m genişliğinde 1 cm yüksekliğinde kare bir yüzey.Bana solidworks öğrenmekten başka seçim bırakmadı çünkü.
- Offline
- Erkek
Deliğin şekli kare mi yuvarlak mı?
-Kare ise zaten segment sayısı yüksek olan bir Box`a yüzey polygonlarını seçip inset, extrude..
-Yuvarlak ise ortadaki vertexlerini seçip chamfer ile baklava şekline getirin, turbosmooth ve birazcık daha chamfer ve voila!(Yemek tarifi gibi oldu :)
Unutmayın burada yüzeysel olarak bile düşündüğümüzde 7-8 farklı modelleme tekniği olan bir programdn basediyoruz, bir teknikte yoğunlaşarak bile herşeyi modelleyebilirsiniz.Sadece zaman ve emek meselesi.
- Offline
- Erkek
Bu arada hazır konu açılmışken benim de bir sorum olucak paypal hesabı açmanın aylık veya yıllık bir hesap işletim ücreti veya benzeri bir masrafı var mıdır?Yoksa tamamen ücretsiz midir?
- Offline
- Erkek
Bahsettiğim şey tam olarak bunun gibi bir yüzey
http://www.kaiserkraft.com.tr/shop/product/M88598/Delikli+sac+%C4%B1zgara,+galvanizli.html
Söylediğiniz teknikte güzel,deneyeceğim ancak turbo smoth uygulamadan yapmalıyım çünkü resimdeki gibi yüzeyin düz olması lazım,daire deliklerin kenarlarında smoth olmayacak
- Offline
- Erkek
Dediğim yöntem ile yapılabilir.Turbosmooth`ta düz olmasını istediğiniz bölgenin segment sayısını arttırarak düzleştirebilirsiniz.(Gerçi orada smooth`a da gerek yok aslında chamferdan sonra oluşan dörtgenin köşesine gelen edgelere chamfer komutu verirseniz yuvarlak elde edersiniz.)
- Offline
- Erkek
2d dikdörtgen çizip içine de daireleri yerleştirin,hepsini attach ile birleştirin ve extrude edin. Ya da 2d çizim yaparken create new shapeteki onayı kaldırırsanız, daha baştan attachli oluşturur.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim Mahmut Bey,denedim ancak obj formatına dönüştürüp keyshot a attığımda resimdeki gibi oluyor yine
- Offline
- Erkek