Genel Konular : mayacılar

ya açık söylemek gerekirse
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

ya açık söylemek gerekirse , bir max ci olarak şunu söylemeliyim ki. maya nın rig konusu biraz daha gelişmiş . Kendi bildiklerime dayanarak söylüyorum. max de rigleme yani skin modifierini kullanırken vertexlerle boğuşurken , adam mayada vertex hesabı yapmak yerine. boyuyarak etki alanlarını veriyor. bu çok kullanışlı bence.


25524
2013-09-02 14:37:15
  • Offline
  • Erkek
max`de de hep vardı
KediEti7ümit ülkerAvatar

max`de de hep vardı ki skin paint.

http://www.youtube.com/watch?v=_6vtUyKafbA


2013-09-02 15:09:44
  • Offline
  • Erkek
max`i de maya`yı da
KediEti7ümit ülkerAvatar

max`i de maya`yı da betadan beri takip ediyorum. emin olun ki yapabilirlik diye bir üstünlük yok. eğer yapabilirlik söz konusu ise max de maya da listenin baya sonlarında kalır. blender bile çiğner geçer ikisini de. hal böyle olunca benim için tek kriter orta mouse button, kolay kullanılabilirlik oldu zaman içinde.

konu maya olduğu için maya`ya patladım. yoksa aslında autodesk`in de gasp edip içine ettiği proğramlarının da komple topu atmasıdır kalbimden geçen.


2013-09-02 15:37:10
  • Offline
  • Erkek
max vertex leri boyuuyor.
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

max vertex leri boyuuyor. yani ne kadar çok vertex varsa o kadar çok rahat boyama yapabilirsiniz. ama maya gördüğüm kadarıyla (aşağıdaki video) pixelleri boyuyor. ve daha esnek fırca darbeleri atmaya yardım ediyor. zaten max de fırca ile skin boyarken nazik nazik geçişler yerine pat pat alıyor poligonu bir seferde tık diye boyuyor sanki. ama maya poligonunda yarısını boyuyuabiliyor. yani poligonun ortasını koyu beyaz yapıp etrafını gri yaptırabiliyor. bunlar kesin bilgiler değil izlediğim videolardaki görüşlerimdir ha.

http://www.youtube.com/watch?v=dD5adx9SdH0


25524
2013-09-02 16:22:31 Edit:2013-09-02 16:23:31
  • Offline
  • Erkek
tamamen aynı. vertex leri
KediEti7ümit ülkerAvatar

tamamen aynı. vertex leri boyamaktan başka yolu yok bu işin. maya da aynı şeyi yapıyor. sadece boyanan vertex`leri göstermiyor. max farklı etkileşimler için farklı renk kullanmış o yüzden sertmiş gibi geliyor. maya tek renk tonuyla gösterdiği için yumuşak gibi gözüküyor.
skin işlemi hangi proğram, hangi plugin olursa olsun vertex üzerinden işlem yapar.


2013-09-02 16:43:35
  • Offline
  • Erkek
ben hiç yok denecek
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

ben hiç yok denecek kadar az rigleme ve skin bilgimle fazla konuşup ustadları sinirlendirmiyim en iyisi....


25524
2013-09-02 16:53:43
  • Offline
  • Erkek
Yaa ufak bi detay
ETezerErgin TEZERAvatar

Yaa ufak bi detay ama Kalemlerin Markası yerine Şair lerin dizelerin bakarak değerlendirsek ? Yani Ha Maya da animasyon ha Max de ? Acemi birine Maya verdiğiniz zaman Oturup Toy Story i felan yapabiliyor mu ? Ya da aynısı max için de geçerli. Acemi birine MAx verince Mimari görselleştirme bitmiş mi oluyor ? Program herşeyi yapıyorsa bir neciyiz ?
Animasyon sanatı, İyi Kalem, fırçadan meydana gelmez ki!!! Animatörün kişiliğinden, kültüründen, olayları yorumlamasından meydana gelir. Maya da çok gelişmiş diyenler Maxin toollarını biliyorlar mı? Ya da aynısı Max çok gelişmiş diyenler için de geçerli... Bırakın bence Programları, Programcılara biz oturup Animasyon konuşalım ;)
Saygılarımla,


[email protected] Sadece Hak Edenlere ...
2013-09-02 17:25:13
  • Offline
  • Erkek
Engin hocam diyosunuz ki
cfttfcdursun ÜMİTAvatar

Engin hocam diyosunuz ki Picasso nun eline kömür taşı verirlerse bile güzel bişeyler çizebilir ama bilmeyene en iyi marka kalemide verseniz apışıp kalır...


25524
2013-09-02 19:38:17
  • Offline
  • Erkek
ergin beyin dediği de
rakunnerrakunner

ergin beyin dediği de tam demek istediğim şey. birde max te rig esnek değil diyenler var. sanırım paul neale, sergio...vb bunun gibi TD lerin studyolara hazırladığı max tabanlı rigleri görmediler herhalde. her iki programda da ileri düzey bir rig yapacaksanız o programların dillerini (script) bilecekseniz yoksa hiç bir programda var olan sistem ile aşırı işlerele kalışılmaz. mesela 2012 filmi max ve houdini tabanı altında çalışıldı çünkü o filmdeki efekleri ancak bu 2 program karşılıya bilirdi ama kesinlikle o filmde bu 2 programın fabrika çıkışlı hali kullanılmadı elbette. houdini de kendi fizik motoru yazıldı max te ise partickle işlemleri yapıldı (thinking partcikle ve benzeri Fume fx ) gibi. programların araçlarının kullanımı kolaylıklar gösterebilir ama çıkan sonuçlar benzerdir. daha uçuk bir örnek avatar röpartajlarında bütün programları kullandıklarını ifade ediyorlar. ama bütün workflow maya tabanında ama mayanın hiç bir şeyini kullanmadılar:D sadece mayanın altyapısı üzerinden kendi kas sistemlerini kendi animasyon sistemlerini ve rig sistemlerini kullandılar.:D


2013-09-02 21:15:39
  • Offline
  • Erkek
arkadaşlar
selamm25

ben bir espri yapayım dedim bu duruma gelmesi enteresan ben max karşılaştırması yapmamıştım madem geldi bende polemiğe katılayım maya max ı döver


2013-09-02 21:36:46 Edit:2013-09-02 21:38:21
  • Offline

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!