Genel Konular : High poly ve low poly çalışmaların sektörde yeri
merhaba Serdar . Açıkcası zbrush için 2 eğitim seti bitirdim.Porgramı bilmekten ziyade tasarım aşamasında bocalıyorum çizmek için elimin alışması için çok pratik yapmam gerekecek ve baya zaman alacak bu yüzden acaba max maya gibi programlarda low poly çalışmalar mı yapmam ilerisi için diye plan yapma aşamasındayım.2 si bir illaki olacak ama zbrush tarzı sculp programları çok fazla yer kaplamıyorsa piyasada zbrushla vakit kaybetmek istemem özellikle oyun ve sinema sektörü için konuşuyorum bu sektörlerden birine erken bir şekilde girmek istiyorum
- Offline
- Erkek
Naci, selam.
Şimdi en baştan başlayalım, sektörde iyi bir yere gelmek istiyorsan iyi iş yapman gerekiyor, bunu da 2 eğitim seti bitirmekten ziyade hedeflediğin projeleri yaparak, yani bir amaçla çalışarak, bu sayede de bol bol tecrübe kazanarak yapabilirsin.
Arkadaşlar low-poly high-poly ilişkisini ve normal map kullanımını kısa kısa anlatmışlar, Huntürk gerekli teknik açıklamayı da yapmış. Şimdi; işin gerçeği şu, eğer eski usül high poly model örmeyi bilen bir adamsan low poly`de zorlanmazsın. Kaldı ki; high poly modelde de esas marifet "amaca uyacak en optimum şekilde" yüzeyleri ve topolojiyi örmek, bunu yaparken doku uv`lerini de en kayıpsız şekilde ayarlayıp, dokularını da aynı şekilde oluşturmak gerekir. "High poly model yapıyorum, kafama göre yüzey sayısına abanayım" diye bir şey profesyonel modellemede yoktur, olmamıştır, olduğunu iddia edenler de sadece henüz tecrübe kazanma aşamasındadır. Bu bağlamda, optimum high poly model yapabilen birisi için low poly gayet kolayca üstesinden gelinebilecek bir şeydir, dikkat etmen ve planlaman gereken esas noktalar yüzey dağılımı ve model uv`leri olmalıdır. Aynı şekilde bu konunun da high poly modelde üstesinden gelebilecek bir kıvamdaysan low poly`de zorlanmazsın. Ancak unutma, hiç bir hazır program, plugin veya tool sana bu uv`leri en doğru şekilde açmana, modeli optimize etmene, retopolojisini düzgün çıkartmana tümüyle yardım etmez, onlar sadece yardımcı olurlar, sen ise yeri gelince günlerce tek tek noktalarla uğraşır, modelini en mükemmel hale sokarsın. Sakın ama sakın, toolların, pluginlerin, programların seni yanıltmasına ve tembelleştirmesine izin verme. Ülkemiz gençlerinin yıllardır çok sık yaptığı bir hatadır maalesef bu.
İyi bir modelci high poly`ye de, low Poly`ye de sonuna kadar hakim olmalıdır, ayrıca ikisinde de uv açmayı iyi bilmeli, özellikle oyun işinde daha iyi bilmelidir.
Diğer taraftan; eğer organik model yapmaktaysan Zbrush ve/veya muadili programlarla güzel güzel modelini yapar, sonra da retopology ve/veya modelin low poly`sini modelleme işlerinden birisine girişebilirsin. Tabi modeline göre öne low poly`sini modelleyip sonra Zbrush işine de girebilirsin, problem yok. Yani işin özü, her projede, her modelde bu iş akış süreci farklılık gösterebilir, gösterecektir ve göstermelidir de. Bir araba ile bir anatomi çalışmasını aynı iş akış süreciyle yaptığını iddia eden kişi ya işi bilmiyordur, ya da çok tecrübesizdir.
3d programların hiçbirisine, özellikle de Zbrush, max, Maya gibi sektör standardı olmuş hiçbir programda vakit kaybetme olarak yaklaşmamaya çalış, hepsi birşey katacaktır sana.
Anladığım kadarıyla henüz modelleme ve devam işlerinin çok başındasın, tavsiyem basit modellerle ve basit projelerle başla, doku hazırlamayı, uv açmayı iyi öğren, topoloji örnekleri incele, hem de bol bol. Ve tüm bunları yaparken 3d işinin en önemli şeyi olan "gözünü geliştir". Anatomi, renk, ışık, her konuda gözünün gelişmesi ve bilginin artması gerekiyor.
Saygıyla.
- Offline
- Erkek
program seçimine kendin karar vermen lazım 2 yazılımda`da modelleme yapabilirsin.yalnız max de high poly çalışamazsın.zbrush da ise high poly çalışıp modelin üzerinden low poly topology oluşturabilirsin. buna göre seçim yapmanda fayda var.genelde max vb programlarda low poly çalışılıp sonrasında projenin gereksimine göre zbrush yada mudox da detaylandırma yapılıyor.
- Offline
- Erkek
Volkan selam,
Max`te ya da benzeri her programda high poly model yapılır, bir engel yoktur, hatta esas high poly oralarda yapılır, zbrush ve benzeri programlar high poly modelleme araçlarından ziyade dijital heykelcilik mantığında çalışır. (Sculpting) zbrush yeni sürümlerinde enteresan poly modelleme Araçları sunuyor olsa da, temeli sculpting üzerine kuruludur. Günümüzde bu terimler biraz yanlış yerlerde kullanılabiliyor, belki arkadaşın bahsettiği high poly modellemeden kastın bu olması da mümkün. Ama ortada bir terim karmaşası olmuş.
- Offline
- Erkek
Selamlar Murat
zbrush , mudbox programlarında çok yüksek yüzeylerle digital sculpting uygulayarak çalışılabiliyor.aynı yüzey sayısını max ve benzeri programlarda çalışmak mümkün değil.zbrush`ın polgon modelleme araçlarıda gerçekten çok yeterli düzeyde.bu arada önemli olan proje :) ne kadar düşük yada yüksek yüzeyli model olucağına orda sen tecrübenle karar verebiliyosun.bencede terim karmaşası olmuş :) arkadaşın fazla çalışarak tecrübe etmesi gerekiyor.
- Offline
- Erkek