Genel Konular : Greenbox Kullanımındaki Önemli detaylar
Greenbox / Bluebox gibi alpha`ya hizmet eden çekimlerde, sıklıkla ışık hatalarına rastlıyoruz.
VFX Supervisor barındırmayan bir çok produksiyon şirketi, ana obje üzerinde, renk yansımasını / dökülmesini toparlayacak keski ışığı kullanmayı bilmiyor yada bu zahmete girmek istemiyor.
İşlerini yaptığımız bir tv produksiyon şirketi, kendi visor ve cgi yönetmenlerine çektirdikleri sahneyi bize gönderdiklerinde, daha önce sıklıkla karşılaştığımız bu çamurdan sorunla tekrar karşılaştık. Bu defa tüm greenbox çekimlerine kendi supervisorumuzu göndereceğimizi bildirdik.
Bu defa; sete intikal eden supervisorumuz ile görüntü yönetmeni arasında bilgi karmaşası yaşandı. Görüntü yönetmeni, sahneye hakim olmak adına ısrarla kendi bildiği ışıklandırma yöntemini kullanıcığını söylemesi üzerine, problemi yapımcıyla görüşerek çözdük.
Her şeyden önce Greenbox, Bluebox gibi argümanlar, ap-ayrı efekt alanları olup bu işin kendi uzmanı bulunmaktadır.
Önemli bir diğer husus ise, greenbox kullanan bir çok efektçinin keski ışığı kullanmadığı (bilmediğinden yada zahmetli olduğundan) yada basit kinolarla keski ışığı yapmaya çalıştığı gerçeğidir.
Fonla özdeş kullanılmayan ışıklandırmanın, compositte ciddi sorunlara neden olduğunu hepimiz biliyoruz. Bilmemiz gereken bir diğer husus ise keski ve sharp ışıklarının tavının doğru ayarlanması ve MUTLAKA KULLANILMASI gereğidir. Bu tür konularda, çekimde bulunduğunuz sahnenin yönetimini tamamen üstlenmeniz, ışık ve produksiyon ekibinizi buna göre yönlendirmeniz gerekir.
VFX konusunda etkin deneyimi bulunmayan Görüntü yönetmeninin hakimiyetine bıraktığınız sahne, size ciddi revizyonlar olarak geri dönecektir.
Kolay gelsin.
- Offline
- Offline
mehmet basit gibi görünen ama gerçekten çok değerli bilgiler. Umarım ilgililere faydası olur.
- Offline
- Erkek
Evet değersiz gibi görünebilir ama kesinlikle basit değil... Bir produksiyonun en önemli ayağı key sahneleridir.
- Offline
Keski ışığı nedir?
- Offline
cevap başlıkta
- Offline
Teşekkürler, doğru anladıysam:
ışıkların önüne eklenen ışığı şekillendiren aparatlar olunca keski ışığı oluyor? (softbox, kapaklar, eggcrate vs gibi )?
Yoksa fresnel ayna kullanan ve hertürlü şekillenebilen sert ışıkmı ?
- Offline
1- Fondaki ışığın photon şiddetini hesaplayın. Bunun için en doğru yöntem, fon için çekimler alınırken, kamera mesafesine bir mini yada orta boyut obje yerleştirmenizdir. Bu mini obje size kontür ve GI referansı olacak.
2- Greenbox stüdyoya geçtiğinizde, GI ışığını taklit eden daylight kullanın. kamera diaframını fondaki şiddette göre ayarlayın. (ARRI ve ALEXA en iyisidir bu konuda)
3- Greenbox stüdyonuzun, perde alanını ölçün. Eğer alan çok büyük ise, kırılma dökülmeler artacaktır. Bu durumda destek kino sizi asla kurtarmaz. Obje üzerine ortama 90 -120 derecelik 4 yada 6 görece ışık yerleştirin. Kapak kullanmayın.
4- Önce bir kaç frame alın. Portatif bir makineniz varsa yanınızda örneğin laptopunuzda, ae nuke gibi bir program varsa hemen içine atıp, örneğin alexa kullanıyorsanız, ilgili LUT`u üzerine atın. ışık şiddet ve kontür aralıklarına bakın.
5- Bazıları itiraz ediyor ama, ışık farkı ve şiddeti pixeli etkiler derim hep. Bu durumda fon ile greenbox`ı aynı kamerayla çekseniz bile pixeller farklı görünecektir. Bu göreceli bir yanılsama olsa da, neticede pixel kıçınıza kaçmıştır.
6- Örneğin greenbox da çekiyorsanız ve daylight keski yapmışsanız, sarıya fazla kaçmayın. (Sarı renk yeşilin taşıyıcı rengidir.)
7- Her şey tamam, keskiler de tamam, baktınız monitörde green dökülmesi yok... öyle hemen sevinmeyin. Yapımcı şirketlerin bir çoğunun kullandığı monitör hassas görünsede, ortam içinde detay renkleri ayırmanız güç olacaktır. Ben bu işi şöyle çözdüm. Saf kırmızı renkli saydam bir naylon kağıdı ekranın üstüne tuttum. Işık renk bükülmelerini böyle görebiliyorum. Bunu daha önce, stüdyoda yaptığımız keyingleri test ederken buldum. Green de işe yarıyor ama bluebox da işe yaramıyor. Ama blue da çıplak gözle test daha kolay sanki.
8- kesin emin olmadan ekranın önünden kalkmayın ve mutlaka bir kaç frame test için alıp, hemen orda deneyin.
9- Asla aç karınla kahve içmeyin.. Karnım çok pis ağrıyor yav...
- Offline
Aceleyle kaba taslak bir resimle anlatayım istedim... Resim kötü ama biraz fikir verir.
Konuyu daha iyi anlamak için, reel sahneyi 3ds max programı ekranındaymış gibi düşünelim..
En üst sol köşe tepe görünüm TOP penceresi olsun, Burda dört ışıklı örnekte çevresel renk dökülmesini önlüyoruz. ışık şiddetini doğru ayarlayıp, ışıklar arasına ara gölge bırakıyoruz. Yukarıda ilk paylaştığım resimde bunu göreceksiniz.
en üst sağ pencere front penceresi. Burda önce keskilerin şiddetini, fondaki kompozisyona uygun ayarlayın. Ardından ara gölge boşluğu bıraktıktan sonra, dikey yüksekliklerini ışık dökülmesi yoğunluğuna göre ayarlayın.
En alt sol pencere RIGHT penceremiz olsun.
Burda adamın arkasına parantez gibi koyduğum işaretler ışığın mesafe ve etkisine göre kontürü abartmayacak şekilde ayarlamanız anlamındadır.
en alt sağ PERSPEKTİF penceremiz olsun.
Burda ışığın sertliğini, şiddetini ve doğrusal temasını yaymayı hedefliyoruz.
kapaklı ışıklandırmada odak boşlukları olabiliyor. Bu yüzden en doğrusu ışığın yön ve şiddetini doğru ayarlayıp Dökülmelerin en yoğun olduğu yerleri iyi aydınlatmanız...
Dediğim gibi resim kötü ama fikir verir.
- Offline
Buraya yüklemeye çalıştım ama sanırım sayfa sadece bir resime izin veriyor.
resim adres:
http://hizliresim.com/VlD9yy
yorum, cevap yada sorularınıza yarın bakmaya çalışacağım. Kolay gelsin
- Offline