Genel Konular : bu donanımda bu fps normalmi ?
sahne içeriği önemlidir. sahnede objeler üçgenlenmiş olarak bulunursa daha hızlı çalışır dörtgen olarak bulunursa daha yavaş çalışır beşgen altıgen olursa giderek çalışma hızı düşer.
bunun nedeni tam olarak böyledir diye okumadım ama tahminime göre ;
DirectX 3 noktadan bir face oluşturur. 4 noktadan face oluşturacağı zaman diğer 2 noktayı tekrar okuması gerekir.buda poligonun ekrana çizilmesini yavaşlatır. directX de buna dikkat etmiştim. bu yüzden olduğunu düşünüyorum. yada yanılıyorda olabilirim tabi. ama 3 genlerden oluşmuş nesnelerin daha hızlı çalıştığını biliyorum.
bunun dışında tek bir nesnede 9m poly olması yada 9m tane 1 poligonlu nesne olması aynı şey değildir. tek nesnede olması ekranı çok daha hızlandıracaktır.
bunların dışında sahnede animasyon (kamera hareketide dahil) varsa, parcaçık hareketi varsa simulasyon hareketi varsa bunların hesaplamaları varsa sahne yavaş kalacaktır.
bu çalışmada ;
http://www.tr3d.com/galeri/proje/14cf/
yaklaşık 70m poligon var. Fsp si 15-20 arası idi.
bu çalışmada ;
http://www.tr3d.com/galeri/proje/1a2j/
yaklaşık 550m poly var (proxy yok) 3-5 arası fsp alınıyor. Fly-through bir animasyon yapabiliyorum.
bunların sırrı işime yaramayan her nesne sahnede box halinde bulunması.
boxlarda çözüm değil sahneyi çok karıştırıyor derseniz. sahnede işlenmeyen arka plan öğlerini veya sabit nesneleri seçip saklayıp render penceresinden render hidden geometry sekmesini aktif edebilirsiniz.
sistem aynı
Ekran kartı GTX560 256bit 1GB
soruya gelince ;
fsp düşük kalıyor quadro ekran kartları GTX`lere oranla yaklaşık 6 kat daha hızlı çalışması gerekmektedir ama sahneye göre yine değişebilir. arada bir benim ekran kartımda ısınmadan veya çözemediğim başka bir nedenden dolayı aksamalar yapabiliyor bir box bile çizilemiyor. komple sürücüleri kaldırıp yeniden kurduğumda sorun kalkıyor. ekran kartını bilgisayarım donanım penceresinden kaldırıp yeniden kurmayı deneyebilirsiniz.
bunların dışında sisteminiz yeterince sağlıklı bunların üstüyle artık IronMan falan yapılır.
- Offline
- Erkek
bende sistemin iyi oldugunu düşünüyordum 3ddesigner ın yorumlarını okuyana kadar :) acıklamanız icin tesekkür ederim engin bey söyledikleriniz hakkında bikac deneme yapıcam en kısa zamanda sanırım obje sayım fazla düsürmeye calısmıstım daha önce ama tekrar el atıcam tekrardan tesekkür ederim
- Offline
- Erkek
s3z4i;
İyinin iyisi vardır :D o yüzden benim makine iyi demek doğru olmaz. Neden çünkü bugün senin o 9 milyon poligonun çeyreğini göremeyen pcler mevcut. Yada tam tersi 900 milyon poligonu gören pcler mevcut.o yüzden hani çok fazla neden neden diye zorlatmaya gerek yok. her pc yapabildiğini yapar. overlock yapanlarada burdan sesleniyorum umarım bir gün sizin sırtınıza birisi odunları bağlar extra yük olarak taşıtır. yazıktır günahtır pclerinde canı var etmeyin. hehehe :D
- Offline
- Erkek
yok yanlıs anladınız tabiki iyinin iyisi o quadro 5000 6000 7000 i var en basitinden daha köütüsüne gelince o bende zaten var :) burda benim amacım bu sistemle bu performans normal mi onu ögrenmekti en basta..
hani bi zincir en zayıf halkası kadar güclüdür ya bende bu sistemde bi zayıf halka varda oyüzdenmi bekledigim performansı alamadım diye sordum umarım kendimi ifade edebilmişimdir :)
- Offline
- Erkek
CoDiE`nin de bahsettiği gibi poligon sayısından çok sahnedeki obje sayısıdır viewport performansını etkileyen. Ben 4GB ram ve GTX 250 ekran kartı ile içinde sadece 4 küre olan 16m poligonlu bir sahneyi rahat rahat açarken kalabalık sahnelerde 4 milyonu zor görüyorum. En etkili çözüm de yapımı biten objeleri ya box halinde göstermek ya da sahneyi layerlara bölüp gerekli olmayan layerları gizlemek oluyor.
- Offline
- Erkek